Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Route West Amerika Juni 2010

Discussie gestart

ilsetb

Beste lezers,

In juni 2010 willen wij graag een rondreis maken door west-Amerka waarbij de nadruk moet liggen op natuur, maar willen we ook enkele steden bezoeken. Het is onze 1e grote verre reis. Ik heb ter voorbereiding al veel reisgidsen doorgespit, omdat we eerst van plan waren een ' kant en klare reis te boeken' (veilig, eenvoudig, goedkoper) maar nergens een reis gevonden die past bij onze wensen Na dit forum afgestruind te hebben (een uitkomst! Eindelijk eens tips van mensen die weten waar ze over praten) heb ik vastgesteld dat een kant en klare reis wellicht niet aan onze wensen gaat beantwoorden. Daarom overwegen we toch om alles zelf te regelen. Allereerst hebben we daarom een route gemaakt waarvan wij denken dat dit mooi zal zijn. Maar is dat ook zo? En is dit een reeele route die we in ca. 3 weken kunnen doen zonder compleet uitgeput te zijn aan het einde van de vakantie en niets goed te hebben gezien? Daarom hieronder ons idee en aan jullie de vraag om commentaar. Schiet er maar op in zou ik zeggen!

San Francisco
Yosemite NP
Sequioia NP
Death Valley NP
Las Vegas
Zion NP
Bryce Canyon NP
Capitol Reef NP
Moab/Arches NP
Lake Powell
Monument Valley
Mesa Verde NP
Canyon de Chelly
Grand Canyon
Los Angeles
San Francisco

#1 - 25-12-2009, 15:15 uur

Ine

Op zich en goede route, maar je geeft niet aan in hoeveel tijd je dit wilt doen.
Maak eerst een soort schema per dag, dat is overzichtelijker en ook is dan duidelijk hoelang je er over wilt doen.
Ik zou wel Yosemite en Sequioa omdraaien.
Dus vanuit SF eerst naar Sequioa en dan Yosemite. Je rijdt dan nl. naar death Valley over de Tiogapass, de mooiste en ook kortste route.
Als je vanuit Sequioa naar DV wilt is het een langere dag en  een stuk minder interessante route.
#2 - 25-12-2009, 15:34 uur

Eric

dag ilse,
als je je route uitschrijft van dag tot dag zal je gaan zien dat de route echt onhaalbaar is in 3 weken.
ik denk dat je hooguit 2/3 deel van de punten zal kunnen bekijken.

eric
#3 - 25-12-2009, 15:42 uur

hdeweert

Je hebt mooi de dingen die je wilt zien op een rij gezet. Bekijk nu de afstanden tussen deze punten eens
en bekijk wat je er wilt gaan zien en doen. Het stuk tussen Moab en de Grand Canyon zit een beetje niet logies in elkaar.
Kijk eens of je dit stuk wel op die manier wilt rijden of dat je alles een beetje op volgorde rijd.
Succes
Harm
#4 - 25-12-2009, 15:47 uur

Tet14

Tel maar even mee:
Dag 1: Aankomst
Dag 2,3: San Francisco (of aan het eind van de vakantie)
Dag 4: naar Yosemite
Dag 5: Yosemite
Dag 6: Tioga Pass (als die open is)-Death Valley (of eerder stoppen)
Dag 7: Naar Las Vegas
Dag 8: Las Vegas
Dag 9: Naar Zion via Lake Mead en Valley of Fire SP.
Dag 10: Zion
Dag 11: Naar Bryce
Dag 12: Naar Page
Dag 13: Naar Monument Valley
Dag 14: Naar GCNP
Dag 15: GCNP (of vast onderweg naar LA)
Dag 16: Naar Los Angeles
Dag 17: Los Angeles
Dag 18: Halfweg naar SF
Dag 19: naar SF
Dan heb je nog 1 dag over. Maar je zou gemakkelijk langer in de genoemde plaatsen kunnen blijven, of bv 3 dagen te nemen voor LA-SF.
Je kan zelf wel nagaan dat je met bezoeken aan Capitol Reef, Moab, Mesa Verde en CdC tijd tekort zal komen.
Een veel gemaakte fout is te veel te willen zien. Less=More!  En dit is al een drukke route.
Tet
#5 - 25-12-2009, 22:45 uur

JoeSee

Niet realistisch om alles wat je beschrijft te willen doen in 3 weken.
 Je bent dan wel overal geweest, maar hebt per saldo weinig gezien. Dit is een veel gemaakte beginnersfout. Je rijdt jezelf hierin op een gegeven moment " stuk ", waardoor je na 2 weken vooral verlangt naar een paar dagen rust.
In reisgidsen wordt dit tempo nog wel eens gedaan en dan staat er regelmatig bij ' vandaag vroeg uit de veren' . Ik neem aan dat je dan in de bus weer verder slaapt. Ga je zelf rijden dan is het beter om een rustiger tempo aan te houden.
De kans dat je nog een terug wilt naar de USA is erg groot. Als je zo' n gejaagde reis maakt, wordt die kans natuurlijk nog groter, omdat je het de volgende keer beter wilt bekijken.
Er zijn 2 opties: onderdelen schrappen of je reis verlengen, wellicht is het mogelijk om een weekje langer te gaan ?
#6 - 26-12-2009, 10:28 uur

Hans B

En is dit een reeele route die we in ca. 3 weken kunnen doen zonder compleet uitgeput te zijn aan het einde van de vakantie en niets goed te hebben gezien? Daarom hieronder ons idee en aan jullie de vraag om commentaar. Schiet er maar op in zou ik zeggen!
Ik vind ook dat er voor 3 weken iets te veel in zit.
Als je van Bryce naar Page gaat wordt het al een stuk beter.
Of 4 weken gaan natuurlijk. ;)
#7 - 26-12-2009, 10:52 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Max_91

Ilse,

Ohh wat gaan jullie mooie dingen beleven zien!. De meeste hier hebben wel gelijk, dat het misschien iets te is. Je moet altijd natuurlijk jullie eigen keuze maken, wij hebben in 2en halve week toch erg veel gezien en ook ontzettend veel gereden, maar never spijt van gehad. Het enige wat wij echt minder vonden was LA (we vlogen van Amsterdam naar LA).  (check maar eens op www. penpamerika2008.blogspot.com). LA was echt te groot voor ons, waarbij we bijvoorbeeld echt verliefd zijn geworden op San Francisco. Maar BRYCE en ZION, GC. onvergetelijk.

als je nog vragen hebt over plaatsen etc. don,t hesitate to ask.

greetings
#8 - 26-12-2009, 12:23 uur

Marianne

(check maar eens op www. penpamerika2008.blogspot.com).

Volgens mij moet dit de link zijn: http://penpamerika2008.blogspot.com/

Marianne
#9 - 26-12-2009, 18:01 uur

Max_91

(check maar eens op www. penpamerika2008.blogspot.com).

Volgens mij moet dit de link zijn: http://penpamerika2008.blogspot.com/

Marianne

;-) verbeterd worden op je eigen blog ;-)... thanks
#10 - 27-12-2009, 17:47 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15