Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Route West Amerika met jonge kids

Discussie gestart

patsan


Hallo Allemaal,

Wij gaan 24 april richting San Francisco met zijn vieren (met 2 kids 2 en 4 jaar oud).
Op 26 april halen we de camper op om 22 dagen rond te trekken.

Graag willen wij advies over onze route, we willen niet al te veel rijden per dag en
ook leuke uitjes voor de kinderen toevoegen.

#1 - 22-03-2010, 19:27 uur

patsan


Sorry, iets te snel gedrukt...

Op het forum hebben we al verschillende tips gezien en zijn tot onderstaande route gekomen.

Graag ontvangen we tips voor route. We twijfelen nog over een paar trips.
Vanaf LA richting Grand Canyon, via Kingman (Route 66) niet te ver in 1 dag en is Sedona de moeite waard?
Vanaf Las Vegas richting Yosemite, is Death Valley te doen met kids en moeten we via noorden of zuiden richting Yosemite.
We hebben nu noorden als uitgangspunt via de 108. Maar lees dat ie ook nog dicht kan zijn in mei.


24-apr   dag 1   zaterdag   vlucht                                                 km                  miles
25-apr   dag 2   zondag   san francisco         
26-apr   dag 3   maandag   maandag   SF - monterey                        173   108
27-apr   dag 4   dinsdag   dinsdag   monterey - cambria                        165   103             (aquarium)
28-apr   dag 5   woensdag   woensdag   cambria - santa barbara                        205   128
29-apr   dag 6   donderdag   donderdag   santa barbara - la, anaheim   216   135
30-apr   dag 7   vrijdag   vrijdag   disney                                             0   0
1-mei   dag 8   zaterdag   zaterdag   anaheim - kingman                        510   319    (joshua tree)
2-mei   dag 9   zondag   zondag   kingman - prescott, sedona   235   147
3-mei   dag 10   maandag   maandag   sedona - grand canyon                         270   169
4-mei   dag 11   dinsdag   dinsdag   grand canyon - page                         227   142
5-mei   dag 12   woensdag   woensdag   page                                              0   0        (antelope canyon)
6-mei   dag 13   donderdag   donderdag    page - bryce                        245   153
7-mei   dag 14   vrijdag   vrijdag    bryce - zion                                              278   174
8-mei   dag 15   zaterdag   zaterdag   zion                                              0    0
9-mei   dag 16   zondag   zondag   zion - las vegas                        261   163
10-mei   dag 17   maandag   maandag   las vegas                                             0   0
11-mei   dag 18   dinsdag   dinsdag   las vegas - lone pine                        400   250
12-mei   dag 19   woensdag   woensdag   lone pine - sonora junction                      256   160
13-mei   dag 20   donderdag   donderdag   sonora junction - yosemite                       224   140
14-mei   dag 21   vrijdag   vrijdag   yosemite bezoeken                      0   0                              (valley)
15-mei   dag 22   zaterdag   zaterdag   yosemite -  oakhurst                      128   80      (wawona ongeving)
16-mei   dag 23   zondag   zondag   oakhurst - gilroy                     224   140   (shoppen gilroy outlet)
17-mei   dag 24   maandag   maandag   gilroy - SF                                         112   70
18-mei   dag 25   dinsdag   vlucht                                                                    0   
19-mei   dag 26   woensdag   thuis                                                                  0   
#2 - 22-03-2010, 19:40 uur

Yessica


Vanaf LA richting Grand Canyon, via Kingman (Route 66) niet te ver in 1 dag en is Sedona de moeite waard?

Dat is wel ver ja, zeker als je niet zo'n lange afstanden wil rijden, maar... aan de andere kant, je andere trajecten zijn niet al te gek, dus eentje die wat langer is moet misschien kunnen. Mijn tip: vergeet dat stuk over de route 66. Ga hooguit even kijken bij Kingman maar ga dan weer gauw terug de 43. Dit stuk over de route 66 neemt veel tijd in beslag en het is echt oersaai.

En of Sedona de moeite waard is? Absoluut! (Alleen al voor Snoopy Rock  :))

#3 - 22-03-2010, 21:54 uur



Marianne

Hallo,
Het is een mooie reis zo!
De 108 is inderdaad ook een risico. Zowel onderlangs (via Bakersfield) als bovenlangs (via de 88) is een mogelijkheid als de passen nog gesloten zijn.
DV in mei weet ik niet, het lijkt me prachtig, je zou het van de temperatuur af kunnen laten hangen.
Hebben jullie in Yosemite al iets geboekt? Zo niet, dan zul je buiten het park iets moeten zoeken.
Jullie hebben ruim de tijd voor de kust. Is prachtig, maar hou er wel rekening mee dat het voor het strand te koud zal zijn. Als je ergens lekker wilt relaxen is Page of Las vegas beter.

Marianne
#4 - 22-03-2010, 22:00 uur

sjiek

Hallo,

Wij zijn ook in de periode mei in DV geweest met een camper. Dit was goed te doen. Wel warm maar zeker niet heet! Midden in DV is een camping en hotel, waar een zwembad bij is. Als je daar overnacht kun je ook gebruik maken van het zwembad. Perfect toch en leuk voor de kinderen!

groeten Sjiek.
#5 - 22-03-2010, 22:31 uur

Bas_en_Es

wij hebben mei vorig jaar van Palm springs gereden naar Kingman (via joshua Tree en Lake Havasu) en vonden dit het rotste stuk van de rondreis.
Voornamelijk omdat het warm en saai was. wij houden niet zo van airco de hele dag aan in de auto  ;D
Je kunt voglens mij wel meer over de snelweg rijden dan dat wij gedaan hebben. De volgende dag via R66 naar de Grand Canyon was niet ver meer en wij vonden dit wel een leuk stuk (en aangenamere temperaturen).
suc6 met bedneken, je zult altijd lange stukken er tussen hebben. In kingman heben we wel lekker aan eht zwembad gezeten, dat lijkt me dan wel weer een lekekr voouitzicht met kids.
Gr,
Es.
#6 - 23-03-2010, 07:58 uur

Tet14

Ik zou van Anaheim naar Kingman helemaal niet via Joshua Tree NP rijden. Je zal toch geen tijd hebben om dit NP lang te bezoeken.  Als je direkt via I15 en I40 naar Kingman rijdt ben je korter onderweg en misschien vinden de kinderen Galico bij Barstow nog wel leuk.  Dan wil je van Kingman via Prescott naar Sedona. Dat is een omweg al lijkt dat niet zo. Je zal tijd willen besteden aan Prescott en aan Jerome en aan Sedona natuurlijk. Maar het neemt allemaal veel tijd Je tijd voor GCNP is beperkt. Zonde. Ik zou overwegen Presott en Sedona over te slaan en naar GC rijden en daar 2 nachten te zitten. Maakt je reis een stuk rustiger en je hebt de tijd om dit natuurwonder op je gemak te bekijken. Laat de kinderen het Ranger programm volgen. Zie de website www.nps.gov/grca  Als je Prescott, Jerome en Sedona wil bekijken heb je meer tijd nodig.
Langs de eastern sierras (us395) van Lone Pine naaris heel veel te zien en een prachtige rit, vooral met sneeuw op de Sierra Nevada.  Maar de rit naar Yosemite is ook langer want ook nog een heel stuk rijden via Sonora. De noordelijke route is zeker te prefereren maar der zuidelijke route via Bakersfield en Fresno is wel eenvoudiger. Moeilijke keus!  Ik weet niets van RV's maar heb me door deskundigen laten vertellen dat die RV al 's morgens moet worden ingeleverd. Weet niet of dat hier ook het geval is.
Tet
#7 - 23-03-2010, 09:07 uur
« Laatst bewerkt op: 23-03-2010, 23:00 uur door Tet14 »

patsan


Beste Yessica, Marianne, Sjiek, Es en Yeehaw,

Bedankt voor de reacties!

Campings hebben we nog niet geboekt, we willen ons nog niet vastleggen en onderweg bekijken hoe snel we gaan, ook afhankelijk
van hoe de kids het doen onderweg. Op Yosemite na hebben tot nu toe alle campingsbij de parken nog plek, hoop dat dat zo blijft.

Yessica, op jouw advies zullen we r66 maar op paar kleine stukken meepakken.
Marianne, de kust hebben we inderdaad ruim staan, maar mocht het te koud zijn of meevallen qua reistijd dan kunnen we hier wellicht een dag winnen.

We overwegen nu om Prescott/Sedona uit de route te halen op advies van Yeehaw.
Als ik jullie tips lees is de route vanaf las vegas naar yosemite via het noorden het mooiste, maar wel een flinke rit.

Groet Patrick






#8 - 23-03-2010, 21:38 uur

Tet14

Sorry, stond verkeerde naam onder mijn post.
Je zal geen tijd voor R66 hebben als je in een dag van LA naar GC wil. Ik zou Kingman overslaan voor een korte stop en Seligman toevoegen. Het mooste gedeelte van R66 is tussen Topock via Oatman en Sitgreaves pass naar Kingman. Als je overnacht in Kingman zou je de volgende dag via Hackberry en Seligman naar GC kunnen rijden. R66 is niet mooier kwa natuurschoon dan I40 maar  wel degelijk een aantal interessante plekken langs de route.
Tet
#9 - 23-03-2010, 23:04 uur

arianne

Ik zou als ik jullie was de kust met 1 dag inkorten en op disney 1 dag verlengen. Het zijn 2 parken, allebei even leuk en niet in 1 dag te doen zeker niet met jonge kinderen.
En de kust is mooi, maar met een beetje pech heb je veel mist. En op een gegeven moment heb je het er wel gezien hoor. Wij zijn zelf op een gegeven moment ook van de kustweg af gegaan om sneller op de volgende bestemming te zijn.
Wij hebben gedaan / yosemite/montery/san loiis obispo/annaheim voor wat betreft de kustweg.
Succes met plannen. En vergeet zeker niet met kinderen het zwembad in te plannen.
#10 - 24-03-2010, 13:59 uur

estel

in 2008 met 2 kids van toen 8 en 11 iets vergelijkbaars gedaan.
Ik zou kiezen voor een relaxte route, te veel rijden is niet zo leuk voor je kinderen en onderweg is zo veel te doen en te zien. Beetje rijden, wat zien, beetje rijden. Vergeet idd. de zwembaden niet; de KAO in Kingman heeft een lekkere en idd. een klein stukje 66 is toch wel leuk (seligman). Bryce Ruby's inn.
Misschien moet je keuzes maken, uiteindelijk hebben we Zion overgeslagen en extra dagen gehad in LV, bizarre stad maar wel even gerelaxed in hotel met zwembad. Galico is ook leuk (goud zoeken) en natuurlijk een pretpark.

Toen wat dingen niet gezien, volgende jaar weer terug en dan zeker naar Zion.

Heeeeeel veel plezier, gaat vast lukken!
#11 - 13-04-2010, 09:33 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15