Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Route west amerika september 2008

Discussie gestart

Jolanda2

Hallo allemaal,

Wij hebben al een heleboel voorbereid voor onze vakantie. Ik heb een site aangemaakt op reismee. Wie wil eens kijken of de route zo goed te doen is en heeft nog tips over het een of ander? Alles is welkom!

Groetjes Jolanda.     

www.frans-en-jolanda.reismee.nl

 :D
#1 - 06-05-2008, 20:38 uur

deeyore

Ziet er mooi uit jullie web-log! Ik heb even naar jullie route gekeken, maar kon nergens vinden hoe lang jullie op bepaalde
plekken blijven. Misschien handig om een van dag tot dag beschrijving te plaatsen?

Groetjes Danielle
#2 - 07-05-2008, 21:09 uur

Ronald Verhoog

Ziet er erg goed uit, vooral de HDR foto van Zion!

Als ik je iets dringends mag aanraden is juist Angelslanding WEL te lopen! Kijk eens op mijn website http://www.usa-reizen.com bij 2007. Ik had daar Angelslanding voor de 2e keer gelopen en blijf het de meest mooie hike vinden die er is!! Doen dus!!! Het valt allemaal best mee. De eerste keer liep ik hem in drie uur (jaar ervoor). Mijn conditie is niet super en wat betreft hoogtevrees valt het best mee. Naar beneden is enger als naar boven! Als je hem niet loopt, mis je een belangrijke ervaring!

Als je naar Bryce Canyon gaat, rij dan verder richting Capitol Reef. Daar kun je een fantastische hike maken naar Calf Creek Falls. De Calf Creek Falls Trail duurt plm 3 uur en is 10 km roundtrip. Deze hike heb ik vorige maand gelopen (zie verslag april 2008) en vond hem erg mooi! De waterval is erg mooi en de moeite waard!

Veel plezier alvast! Mijn volgende reis is ook in september 2008.

Groet,

Ronald
 
#3 - 12-05-2008, 11:01 uur

Jolanda2

Hallo,

Ik heb op je site gekeken, heb je heel erg mooi gemaakt! Ik zal er nog meer de tijd voor nemen om alles goed te lezen, daar kan ik ook weer veel info uit halen. Ik zal eens bekijken of we van Zion naar Bryce en dan Capitol Reef en Monumetn Valley kunnen en daarna de Grand Canyon. Ik weet nog niet wat ik in hoeveel tijd kan doen. Dus 1 dag Zion, of kunnen we daarna doorijden naar Bryce, en de rest? We hebben helaas geen half jaar de tijd, haha. Alvast bedankt voor de tips!

Groetjes Jolanda.
#4 - 13-05-2008, 20:17 uur

Marianne

Ik zou zeker een heel dag of meer voor Zion plannen. Er zijn erg veel mooie wandelingen te maken, zowel hele korte, als lange, en alles er tussenin.
Schrijf je route eens uit, met de dagen erbij, dan kun je zien hoeveel tijd je overal hebt. Misschien ontdek je dat je voldoende tijd hebt, of misschien moet je iets laten vallen.

Ik zag dat jullie foto's van Hans gebruikt hadden; die komen van de site van Hans en Henriėtte: www.ontdek-amerika.nl , een geweldige site waar je heel veel informatie vandaan kunt halen.

Marianne

#5 - 13-05-2008, 23:08 uur

Ronald Verhoog

Hallo,

Ik heb op je site gekeken, heb je heel erg mooi gemaakt! Ik zal er nog meer de tijd voor nemen om alles goed te lezen, daar kan ik ook weer veel info uit halen. Ik zal eens bekijken of we van Zion naar Bryce en dan Capitol Reef en Monumetn Valley kunnen en daarna de Grand Canyon. Ik weet nog niet wat ik in hoeveel tijd kan doen. Dus 1 dag Zion, of kunnen we daarna doorijden naar Bryce, en de rest? We hebben helaas geen half jaar de tijd, haha. Alvast bedankt voor de tips!

Groetjes Jolanda.

Stuur je exacte route eens op per dag per mail of hier mag ook. Ik wil best de route in Streets en Trips 2008 zetten om te kijken of je ergens tijd over hebt. Zion heb je wel een hele dag voor nodig, Bryce denk ik niet, tenzij je het leuk vindt daar te hiken.. Monument Valley hoef je ook geen dag voor uit te trekken

Groet,

Ronald

p.s. Heb je een tomtom met Amerika map?
#6 - 14-05-2008, 21:46 uur

hdeweert

Hallo jolanda
Ik kreeg eerst het idee dat je al onderweg was een en onderweg je weblog bijhield. Toen ik las dat je de fotos van het internet af geplukt had Kreeg ik pas door dat je je rijs al virtueel aan het maken was en dat je de fotos niet zelf gemaakt had.
Als ik het goed heb gaat je reis er ongeveer zo uitzien.


 
Als je verteld hoe wat en waar je verblijft en wat je gaat doen kunnen we je misschien nog een paar nuttige tips geven

Harm
#7 - 14-05-2008, 22:34 uur

Jolanda2

Hallo allemaal  >:D

Alweer bedankt voor de reacties. Hoe zit de reis in elkaar? Kort ongeveer zo: we gaan 31 augustus en komen de 26e september terug. We vliegen naar SF en blijven daar 2 nachten. Dan vertrekken we naar Oakhurst voor 3 nachten, deze nachten zijn allemaal al gereserveerd. Daarna hebben we tot SF geen nachten gereserveerd. Daarna willen we naar Death Valley, ik dacht gewoon 1 nachtje daar ergens in de buurt, daarna Las Vegas, zeker 2 nachten, misschien 3? Dan Zion, ja hoelang? Daarna Bryce en Monument Valley en Capitol Reef, dus na Las Vegas is het even moeilijker om te kijke hoelang je ergens kunt blijven en als je in 1 dag meerdere dingen doet, welke dan he? Daarna Grand Canyon, en hoelang doen we dat? Daarna misschien Sedona en Yoshua Tree en dan San Diego en Palm Springs en dan via de scenic route terug naar SF met tussendoor nog ergens 1 nachtje. We moeten de 22e weer in SF zijn voor de laatste 4 nachtjes, de auto mag tot 19.00 uur ingeleverd worden.   Dus ons "probleem" zit na Las Vegas een beetje.  :)

Als jullie een beetje kunnen meedenken over de tijd je ergens nodig hebt, ik snap wel dat dat van persoon tot persoon scheelt, maar ja, je kan altijd van een gemiddelde uitgaan he! Jullie zijn alweer hartstikke bedankt!

Groetjes Jolanda.
#8 - 15-05-2008, 21:15 uur

hdeweert

Hoelang je ergens blijft hangt af van wat je er wilt gaan zien en doen. In Zion kun je div korte wandelingen maken b.v. de Teple of Sinewava naar het begin van de Nearows en nog wat andere korte wandelingen. Je kunt daar een dag mee vullen. Wil je een flink stuk hiken dan doe je de tocht naar Angels landing of ga je het water in om de nearows te bezoeken.
Zo ook met Bryce en de andere parken. Als je niet een beetje de dingen op een rij zet kom je tijd te kort en mis je een hoop van de dingen waarvan je dan achteraf zegt had ik het maar geweten.
Harm
#9 - 16-05-2008, 07:40 uur
« Laatst bewerkt op: 16-05-2008, 07:42 uur door hdeweert »

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15