Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Route West USA in juni

Discussie gestart

MB1

Hallo,

Ik ga in juni een reis maken naar NY en het westen van Amerika. Nu heb ik met behulp van internet een reis samengesteld. Nu heb ik een aantal vraagjes:
Kunnen wij in juni door Death Valley rijden met de auto?
Zijn de afstanden misschien te groot van Zion naar Death Valley en dan naar Yosemite of is het op zich goed te doen?

Daarbij twijfel ik nog over Monument Valley, is het de moeite waard om daar heen te gaan of kan ik beter ergens anders langer blijven?
Andere voorstellen voor de route zijn welkom, alleen moet ik terug vanaf LA en wil ik graag de kustroute rijden van SF naar LA.

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen!

aankomst NY
NY
NY
NY
NY – Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas - Grand Canyon (379 km)
Grand Canyon - Monument Valley
Monument Valley - Page
Page
Page - Bryce Canyon
Bryce Canyon - Zion (236 km)
Zion - Death Valley (444 km)
Death Valley - Yosemite (584 km)
Yosemite
Yosemite - San Francisco (344 km)
San Francisco
San Francisco
San Francisco – Carmel/ San Simeon
Carmel/San Simeon - LA
LA
LA – Amsterdam
#1 - 24-01-2011, 10:43 uur

Tet14

Hi en welkom op het forum.
Geen probleem om door DV te rijden met de auto.
Zion naar DV is 5+ uur rijden dus ook mogelijk. Je wint ook nog een uur want California is in een andere tijdzone dan Utah.
Een beetje een gehaaste route imo. Van MV naar Page is maar 2.5 uur rijden dus je hebt nog wat tijd voor Page die dag. De rit van Death Valley naar Yosemite in een dag zou ik niet aanraden. Zoveel te zien onderweg en je rijdt Yosemite binnen met de lage zon voor je. Beter is wat meer tijd besteden in DV en dan naar Mammoth Lakes of Lee Vining te rijden en de mooie rit over Tioga Pass de volgende morgen.
Carmel en San Simeon liggen nog 3 uur rijden van elkaar. San Simeon of Cambria is ongeveer halverwege SF en LA.
Tet
#2 - 24-01-2011, 13:37 uur

Hans B

In deze ben ik het weer eens met Tet, allemaal erg gehaast.
Ik begrijp dat het interessant is om naar NY te gaan en te bekijken, maar voor een 3 weekse reis kom je voor het 'westelijke rondje' al veel tijd te kort om de highlights redelijk de tijd te geven die ze verdienen.
Overweeg om naar Phoenix te vliegen en vanuit daar naar de Grand Canyon te rijden (scheelt toch gauw) en Las Vegas kun je opnemen in je route tussen Zion en de Death Valley.
NY is heel goed alleen te doen (week) of in combi met Washington, Philadelpia of zoiets.
#3 - 24-01-2011, 14:22 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

MB1

Bedankt voor de snelle reacties!!
Helaas staat mijn trip om ook naar NY te gaan al vast, want de tickets zijn al geboekt!

Ik denk ook dat het een gehaast programma is, misschien kan ik overwegen iets te laten schieten, zodat onze reis wat rustiger wordt?
De dag in Page had ik erin gezet om juist een rustigere dag ertussen te hebben. Ik vind het nogal lastig keuzes te maken!  ;)
#4 - 24-01-2011, 15:54 uur

Tet14

Die keuzes zijn ook lastig maar daarom zijn er de forums om je te helpen. Gewoon vragen, je krijgt altijd antwoord.
Tet
#5 - 24-01-2011, 21:34 uur

MB1

Oke ik twijfel nu tussen:

- Monument valley overslaan en deze tijd aan Death valley toevoegen. Is MV de moeite waard??
- In plaats van een dag Page, een dag extra tussen Death Valley en Yosemite.

 :-\


#6 - 25-01-2011, 09:42 uur

Tet14

Van Zion naar DV en dan de volgende dag naar Yosemite geeft je wel erg weinig tijd voor zowel DV als de rit naar Yosemite dus daar zou ik een overnachting toevoegen. In DV zou ik in dit geval gaan logeren in Furnace Creek Ranch.  Zoals gezegd, als je vroeg van MV start heb je nog bijna de gehele dag in Page. MV is zeer de moeite waard. Een Western icon. Een nacht is genoeg. En probeer in The View of in Goulding's Lodge te overnachten.  Als dat allemaal vol zit probeer dan Kayenta.
Tet
#7 - 25-01-2011, 10:08 uur

MB1

Tet heel erg bedankt!
Dan ruil ik een dag Page in voor Death Valley!

Ook bedankt voor de tips voor de accommodaties! Nog tips voor overnachtingen in de Grand Canoyon, Zion, Yosemite?
#8 - 25-01-2011, 11:22 uur

dani80

Hallo!
Ik ben nieuw op het forum. Wij gaan in juni ook naar W-USA. Ik heb nu 2 avonden wat gesurft en kom tot de volgende route:
1   Brussel-Denver
2   Rocky Mountains
3   Rocky Mountains
4    Denver- San Francisco
5   San Francisco
6   San Francisco (alcatraz)
7   San Francisco naar Yosemite
8   Yosemite
9   Yosemite naar Lone Pine (via death valley)
10   Lone Pine naar Las Vegas
11   Las Vegas
12   Las Vegas naar Zion
13   Zion naar Bryce Canyon
14   Bryce Canyon naar Monument Valley
15   Monument Valley naar Page (horseshoe bend en antelope canyon)
16   Page naar Grand Canyon
17   Grand Canyon
18   Grand Canyon naar Kingman
19   Kingman naar LA
20   LA
21   LA
22   LA-Brussel
Ik zie overal Kingman icm Grand Canyon, maar wat is daar precies te zien/doen? Ik was zelf nl aan Joshua Tree aan het denken als tussenstop van LA naar GC. Wat vinden jullie? Verder heb ik evt ook interesse in Moab. Is dit nog aan te raden om in te passen en zo ja, hoe? Ik hoop dat jullie mij ook willen helpen net als MB1.
Groeten, Dani
#9 - 25-01-2011, 22:44 uur

Hans B

Dani, het is handiger om een eigen bericht te maken dan in iemand anders bericht mee te liften, dan gaan zaken door elkaar lopen.
#10 - 26-01-2011, 10:40 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Tet14

Lijkt mij ook beter om een eigen topic te maken. Ik neem aan dat je gaat vliegen tussen Denver en San Francisco. Ik begrijp die 2 dagen voor RMNP niet zo goed maar dat leg ik nog wel uit. En welkom op het forum natuurlijk.
#11 - 26-01-2011, 11:21 uur

marijn123

Hoi MB,

Wij zijn ook voornemens om rond 20 juni naar Amerika af te reizen. 3 weken westen en terug via New York. Hier willen we 4 a 5 dagen verblijven.
via welke maatschappij heb jij de tickets geregeld? Ik zoek momenteel via American Airlines bij vertrek uit Amsterdam kom ik uit op 840 euro pp.

Ik hoor het graag.

Gr,
Marijn
#12 - 27-01-2011, 21:32 uur

Marianne

Tet heel erg bedankt!
Dan ruil ik een dag Page in voor Death Valley!

Ook bedankt voor de tips voor de accommodaties! Nog tips voor overnachtingen in de Grand Canoyon, Zion, Yosemite?


Even weer on topic.

Grand Canyon; het mooiste is in het park zelf. Reserveren via www.grandcanyonlodges.com . Zie hier voor de ligging van de lodges in het park.
Zion: je zit het beste in Springdale (gratis shuttle naar het park). Wij zijn fan van de Desert Pearl Inn, zie ons 2008-verlsag.
Yosemite: hier zou ik een overnachting in het park aanraden omdat je dat veel heen en weer rijden en parkeerproblemen scheelt. Reserveren via www.yosemitepark.com . Curry Village heeft de meeste mogelijkheden, waaronder cabins en tenten. Vrij basic - zacht uitgedrukt - maar heel centraal. Mooier is de lodge, maar die is vaak een jaar van te voren volgeboekt en ook redelijk prijzig (maar ach, met de dollarkoers wordt het weer interessant). Erg leuk vonden we - en de kinderen - Housekeeping Camp.

Marianne
#13 - 27-01-2011, 21:51 uur

leendert en maria

Zion/Springdale: wat goedkoper, tegenover Desert Pearl Inn,  ligt Canyon Ranch Motel. Niet zo lux als de DPI maar voor ons was het een prima overnachtingsplek met een grasveld voor de deur en een zwembad erbij. Geen ontbijt.
Maria
#14 - 28-01-2011, 09:13 uur

MB1

Hoi MB,

Wij zijn ook voornemens om rond 20 juni naar Amerika af te reizen. 3 weken westen en terug via New York. Hier willen we 4 a 5 dagen verblijven.
via welke maatschappij heb jij de tickets geregeld? Ik zoek momenteel via American Airlines bij vertrek uit Amsterdam kom ik uit op 840 euro pp.

Ik hoor het graag.

Gr,
Marijn

Hoi Marijn,

Ik heb heen van Amsterdam naar New York, en dan van Los Angeles terug naar Amsterdam via Vliegwinkel.nl geboekt. Dan vlieg ik met Delta Airlines. Dit kan je als een retourvlucht invullen. Dit kost mij 500 pp

De vlucht van New York naar Las Vegas heb ik geboekt via Delta Airlines direct. Dat kost mij 188 p.p. Dus totaal 688 pp
Naar mijn weten is dit de goedkoopste oplossing. En ik heb wel op tijd geboekt. Nu zijn de prijzen wel weer hoger!
Succes!!

gr. MB1
#15 - 08-02-2011, 13:19 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15