Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Route westkust

Discussie gestart

Door

Hoi

Ik ben aan het zoeken naar een route om eventueel in september te doen.

Via connections heb ik er één samengesteld.

Lijkt jullie dit haalbaar en een goede route, we zijn gestart van een standaard route met een stopover in New York en nadien San Diego er nog bij en nog extra nachten in LA en SF.

Dag 1-4       New York
Dag 5          LA
Dag 6          San Simeon
Dag 7-9      SF
Dag 10       Yosemite
Dag 11       Bakersfield
Dag 12-13  Las Vegas   
Dag 14       Bryce
Dag 15       Lake Powell
Dag 16       Flagstaff
Dag 17       Palm Springs
Dag 18-20  LA
Dag 21-22  San Diego

Met een jaarverzekering-annulatie en bijstand.

In LA, universal studios. In SF alcatraz, in SD sea world en in New york bus tour.

Vervoer met de wagen. Welke keuze is het beste: wagen met GPS of zelf GPS meenemen een kaart hiervoor kopen?

Hopelijk geeft iemand mij hierover feedback. Het is de eerste keer dat ik dit zou doen. Daarom ook met de organisatie gedaan. Ik weet iet of het veel in prijs verschilt als je dit zelf allemaal zou doen.

Groetjes
#1 - 22-11-2010, 19:50 uur

Yessica

Wat ik in ieder geval mis is Zion. Ik vind woestijnstadjes te gek, maar zou toch liever een dag in Zion zijn dan in Palm Springs. Misschien kun je die dag inleveren voor Zion?
En als je toch zo relatief dicht in de buurt bent van Grand Canyon, waarom dan niet daar naartoe? De hele dag in Flagstaff lijkt me wat veel.
Ik neem aan dat Bakersfield alleen een overnachting is? Want daar is verder niks te doen.
Ik ben nooit zo'n voorstander van New York combineren met de westkust, maar ja, dat is natuurlijk heel persoonlijk. New York leent zich goed voor een stedentrip die je altijd nog een keer 'los' zou kunnen maken, want die dagen kun je aan de westkust goed gebruiken.
Hoewel ik San Diego een mooie stad vind, zou ik liever hier en daar in de rondreis wat meer dagen hebben en San Diego overslaan. Ik zou dan eerder voor een nachtje in Death Valley gaan of zo. Maar ja, keuzes, keuzes, het blijft een persoonlijk iets...
#2 - 22-11-2010, 19:58 uur



Marianne

Nieuw!
Ik vind het een typische route van een reisorganisatie; vooral gericht op goedkope overnachtingsmogelijkheden en weinig tijd voor de parken. Waarom Flagstaff en niet bij de Grand Canyon overnachten? En waarom zou je naar Bakersfield gaan?
Wil je death valley niet meenemen?
De route is ok enigszins onlogisch: beginnen in LA en er later weer naar toe en dan eindigen in San Diego.
Lees je eens in (reisverslagen, www.nps.gov site, reisgidsen, www.ontdek-amerika.nl etc) en bedenk wat je wilt doen. Wil je vooral veel rijden of ook wandelen, is de kustroute een must, etc etc.

Eigenlijk heb je met NY erbij te weinig tijd voor een rondje in het westen. Om overal wat meer tijd te hebben zou je in SF kunnen beginnen en in LA eindigen. Of je begint in Phoenix en je eindigt in LA.

Je route iets uitgebreider opschrijven helpt ook altijd goed om een idee te krijgen van de tijd die je overal hebt. In jouw voorstel ziet het er zo uit:

1   AMS   NY   
2   NY   NY   
3   NY   NY   
4   NY   NY   
5   NY   LA   
6   LA   San Simeon   
7   San Simeon   SF   
8   SF   SF   
9   SF   SF   
10   SF   Yosemite   
11   Yosemite   Bakersfield   
12   Bakersfield   Las Vegas   
13   Las Vegas   Las Vegas   
14   Las Vegas   Bryce   (Zion?)
15   Bryce   Page   
16   Page   Flagstaff   (Grand Canyon?)
17   Flagstaff   Palm Springs   
18   Palm Springs   LA   
19   LA   LA   
20   LA   San Diego   
21   San Diego   San Diego   
22   San Diego   AMS

Je hebt voor de steden veel tijd, maar erg weinig voor de parken en bovendien doe je de parken op doorreis (Zion op weg naar Bryce, de GC op weg naar Flagstaff, etc). Als je vooral voor de steden gaat is het natuurlijk prima, maar dat is wel erg jammer van de prachtige parken in het zuidwesten.

Waarom wil je een GPS? Dat is helemaal niet nodig. Als je niet zonder denkt te kunnen is daar kopen het goedkoopste, maar het vinden van een winkel waar ze navigatie verkopen is moeilijker dan de rest van de route, dus als je dat kunt heb je geen gps nodig.
 
En ik kan je aanraden om eventueel vlucht en huurauto via een reisorgansiatie te doen, maar boek toch vooral je accommodatie zelf. Zeker op een reis met zo weinig tijd moet je niet te ver van de parken gaan zitten.

Marianne
#3 - 22-11-2010, 21:50 uur
« Laatst bewerkt op: 22-11-2010, 23:15 uur door Marianne »

Hans B

Als het je gaat om zoveel mogelijk steden en plaatsen te bezoeken zou ik de route zo laten.
Als je de reis gaat om de indrukwekkende natuur in de VS zou ik alle tijd gebruiken om deze te bezoeken.
NYC weg, doe dat eens apart of in combinatie met Washington, Niagara Falls of zoiets.
Eens met Marianne dat reisorganisaties hun lokaties op goedkope plaatsen kiezen (lees = ver weg van de parken).
20 dagen voor een rondje door het westelijk natuurschoon is niet veel.
Gebruik je dagen zo optimaal mogelijk.
September is een tijd dat de scholen in de VS al weer bezig zijn, dus is het wat rustiger.
Mijn ideale route voor een eerste keer westen is:
Phoenix - Grand Canyon (1)- Page (1)- Bryce (1)- Zion (2)- Las Vegas (2)- Death Valley (1)- Yosemite (3)- San Francisco (3)- kustweg (2)- Los Angeles (2) (evt. San Diego (2)) of andersom.
#4 - 22-11-2010, 22:08 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Tet14

Bakersfield doe je normaal gesproken alleen aan als Tioga Pass gesloten is en dat is niet het geval in september. Verder sluit ik mij geheel aan bij wat de vorige posters hebben geschreven. Flagstaff lig niet op de route als je (must see) GCsouth rim  wil bezoeken. Een gps hebben we nog nooit meegenomen. Een laptop (of notebook) is wel heel gemakkelijk, vooral als je zonder reserveringen rijdt. Alle hotels waar wij  onze laatste reis logeerden hadden gratis wifi.
Tet
#5 - 22-11-2010, 22:18 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15