Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Route zonder LA

Discussie gestart

Chrisje

Ik ga in mei 2015 naar West Amerika, en dan het de route SF-LA-LV en alles wat daar tussen zit. Maar nu trekt LA mij helemaal niet. En nu ben ik bezig met een route waarbij ik in SF start en eindig maar dan zonder LA. En vanaf Santa Barbara naar Joshua Tree is een hele trip, maar hoe kan nu het beste m'n route voortzetten en waar kan ik dan het beste overnachten met de camper?

Graag tips!!!

Chrisje
#1 - 17-05-2014, 20:10 uur

Hans B

Ben je al eerder in het westen van Amerika geweest, wat heb je al gezien.
Hoe lang ga je.
Denk eens aan een one way Phoenix - San Francisco.

Phoenix - Sedona - Grand Canyon - Page - Bryce CAnyon - Zion - Las Vegas - Death Valley (indien je camper verhuurder dit toe staat, anders er omheen) - Tioga Pass - Yosemite - Monterey - Highway 1 - San Francisco.
#2 - 17-05-2014, 22:10 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Chrisje

Dit wordt de eerste keer naar Amerika en we gaan drie weken.  Maar vanwege medische redenen willen we graag non-stop vliegen, en dit gaat niet naar Phoenix.  Dus als nog ideeën hebt???
#3 - 17-05-2014, 23:35 uur

Hans B

Nee, als een tussenstop niet mogelijk is, dan ben je aangewezen op LA, SF of Seattle.
Tijdens een tussenstop verlies je wel wat tijd, maar een voordeel is, dat je op de eindbestemming geen (soms) meer dan een uur hoeft te wachten op douane, immigration. Het is koffers pakken en wegwezen.
#4 - 18-05-2014, 08:46 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

Je kunt een rondje maken vanuit SF en LA alleen gebruiken om te overnachten. Je kunt bij Malibu in de omgeving kamperen, je hebt daar leuke strandcampings als ik me niet vergis.
De kustweg tussen LA en SF is wel een must? Je kunt ook alleen het bovenste (mooiste) deel doen, en dan via Sequoia NP doorsteken. Kijk eens wat je allemaal wilt doen, hoe een eventuele route er uit zou kunnen zien en  hoeveel tijd je allemaal hebt.

Ik kan niet beoordelen of een tussenstop wel of niet mogelijk is voor jullie, maar zelf vind ik een stop vaak wel prettig. De totale reisduur wordt langer, maar je zit minder lang achterelkaar in het vliegtuig en als je in de VS overstapt heb je de immigrations al bij de eerste stop zodat je bij aankomst op je uiteindelijke bestemming geen lange wachttijden meer hebt.

Marianne
#5 - 18-05-2014, 11:47 uur

Tet14

Van Santa Barbara naar Joshua Tree valt wel mee via de freeways 101, 134, 210 en 10 als je er maar voor zorgt dit traject tussen 10 am en 2 pm te rijden. Files zijn trouwens nooi helemaal uitgesloten. Je kan ook met een grote boog om Los Angeles (google eens voor Pear Blossom hw) heen maar dit zal  niet sneller zijn.
#6 - 18-05-2014, 13:03 uur

Loek

Waarom trekt LA je niet?  Ik zou er ook niet willen wonen, maar voor een bezoekje is het er wel leuk.  Ik heb hier een reisverslag van een lang weekend in LA, misschien kun je ideeën opdoen en je daar toch nog amuseren?
#7 - 19-05-2014, 18:43 uur

Wop

Waarom trekt LA je niet?  Ik zou er ook niet willen wonen, maar voor een bezoekje is het er wel leuk.  Ik heb hier een reisverslag van een lang weekend in LA, misschien kun je ideeën opdoen en je daar toch nog amuseren?

Nou Loek,

Ik heb het zojuist gelezen, maar denk niet dat het echt motiveert om de planning om te gooien  :P

Ik citeer "Mijn mening over Los Angeles is niet echt veranderd. Het is een ontzettend grote uitgestrekte stad, en er zijn wel wat plaatsen om te bezoeken maar het kan mij niet echt bekoren. "

 :afro:
#8 - 19-05-2014, 22:22 uur

Chrisje

Bedankt voor jullie reactie's en tips.....ik ga zeker nadenken en uitzoeken wat de mogelijkheden voor mij zijn.

Als ik eruit ben dan laat ik het jullie natuurlijk weten!!!

Thanx!
#9 - 19-05-2014, 23:04 uur

Loek


Ik heb het zojuist gelezen, maar denk niet dat het echt motiveert om de planning om te gooien  :P

Ik citeer "Mijn mening over Los Angeles is niet echt veranderd. Het is een ontzettend grote uitgestrekte stad, en er zijn wel wat plaatsen om te bezoeken maar het kan mij niet echt bekoren. "

 :afro:

Het was ook maar om wat suggesties te geven voor een bezoek.  Mijn (negatieve) mening is niet noodzakelijkerwijs in lijn te met die van anderen.  Sommige mensen vinden LA helemaal het einde, en misschien moet Chrisje ook even kijken om een indruk te krijgen.  Ik vond, tot nu toe,  één bezoek voldoende maar ik vind het ook niet nodig het helemaal over te slaan. 
#10 - 20-05-2014, 23:03 uur

Peter B

Hallo Chrisje,

Ik zou met een camper ook niet LA bezoeken.
Bij het plannen van mijn vakantie dit jaar ben ik de volgende sites gevonden voor campings.
RV trip wizard, in de demoversie vind je meerdere campgrounds http://www.rvtripwizard.com/
Een Duitse site met  veel camground beschrijving en beoordelingen http://www.womo-abenteuer.de

Groetjes
Peter
#11 - 23-05-2014, 18:38 uur

Wop


Ik heb het zojuist gelezen, maar denk niet dat het echt motiveert om de planning om te gooien  :P

Ik citeer "Mijn mening over Los Angeles is niet echt veranderd. Het is een ontzettend grote uitgestrekte stad, en er zijn wel wat plaatsen om te bezoeken maar het kan mij niet echt bekoren. "

 :afro:

Het was ook maar om wat suggesties te geven voor een bezoek.  Mijn (negatieve) mening is niet noodzakelijkerwijs in lijn te met die van anderen.  Sommige mensen vinden LA helemaal het einde, en misschien moet Chrisje ook even kijken om een indruk te krijgen.  Ik vond, tot nu toe,  één bezoek voldoende maar ik vind het ook niet nodig het helemaal over te slaan.

Dat ben ik dan wel weer met je eens. Je moet er een keer geweest zijn, maar een tweede keer is niet noodzakelijk ;-)
#12 - 24-05-2014, 22:34 uur

Jez

Ik denk dat het een gevalletje "you hate it or love it" is; LA is namelijk helemaal mijn stad! Zodra we daar landen of aankomen, zijn we thuis.  Hollywood en Beverly Hills moet je een keer gezien hebben. Venice Beach om lekker op een terrasje te genieten van alle straatartiesten en Luna ticks. Santa Monica voor de gezellige pier en beach life. Downtown met een aantal mooie gebouwen. Prachtig Griffith Park. Fenomenaal uitzicht vanaf Runyon Canyon. Mullholland Drive door de bergen naar de kust. Malibu om je ogen uit te kijken. Natuurlijk de diverse pretparken (hoewel zelf nooit geweest....) Musea, tripje naar Avalon, langs de kust naar beneden toeren. Hou je van auto's en kijk je Discovery, dan langs Chip Foose en West Coast Customs. Zo zijn er nog een hele boel grote en vooral kleine dingen om te doen en te zien. En dan is er natuurlijk nog het weer! Na ca. 8 bezoeken hebben we nog steeds niet alles gezien daar (Downtown moeten we echt nog eens uitgebreid bekijken!), dus wij komen zeker nog terug!
#13 - 25-05-2014, 00:08 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15