Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Routeprobleem vakantie 2011 Zuid West

Discussie gestart

OneForTheRoad

Hallo,

volgend jaar wil ik met mijn vrouw en 2 pubers in juli naar Amerika. Na veel verhalen te hebben gelezen en discussie aan tafel is er een route bedacht.
We denken een route te hebben voor elk wat wils maar we weten niet of het ook haalbaar is. Eventueel kunnen we er nog 2 dagen aan vast plakken.
Kan iemand ons helpen ? Dit is de route die we nu hebben :

Nacht   Plaats
1   San Fransisco
2   Yosemite
3   Yosemite
4   Yosemite
5   Sequoia
6   Sequoia
7   Death Valley
8   Las Vegas
9   Las Vegas
10   Zion
11   Zion
12   Bryce Canyon
13   Bryce Canyon
14   Page
15   Valley of Gods
16   Grand Canyon
17   Grand Canyon
18   Williams
19   Barstow
20   Los Angeles
21   St Louis Obispo
22   San Fransisco
23   San Fransisco
24   San Fransisco

Ook andere tips zijn welkom

Paul
#1 - 07-10-2010, 21:16 uur

Marianne

hallo Paul,

Mooie route die goed te doen is. Geen probleem dus! De invulling/verdeling kan misschien anders, maar dat is heel persoonlijk.
Willen jullie met een auto of camper?
Een paar opmerkingen over de route:
- Sequoia is een prachtig park, maar de route van Yosemite naar Death Valley via de Tioga Pass is ook zeer de moeite waard. Je zou eens in ons 2006 verslag kunnen kijken voor beide routes - we hebben toen een lus gemaakt waardoor we twee keer in Yosemite zaten.
- Bij Bryce heb je met een lange wandeling naar beneden van een paar uur en een tochtje langs de rim al een hele goede indruk van het park. Aan de andere kant kun je ook gaan paardrijden daar, of wat wandelingen buiten het amphiteatre doen. Maar met één nacht is ook goed te doen.
- Bedoel je niet Monument Valley in plaats van Valley of the Gods? Hoewel die laatste bijna net zo mooi en zeker rustiger is.
- Je hebt 2 nachten GC en dan nog een nacht Williams. Waarom nog die nacht Williams?
- Waarom een stop in Barstow? Het ligt niet op de route en is ook niet de moeite waard.
- Met 1 nacht LA kun je niet veel doen. Jullie zijn niet van plan om een pretpark of filmstudio te bezoeken?
- Je zou een nacht meer aan de kust kunnen doen, maar als je daar geen secifieke plannen hebt is 1 nacht ook voldoende.

Ik heb ons 2006-verslag al genoemd, maar misschien heb je ook iets aan ons 2008-verslag (Zion, Monument Valley, Page, Yosemite, Death Valley, LA, SF)

Marianne
#2 - 07-10-2010, 22:45 uur

Ine

Als je wel Sequioa en Yosemite wilt doen, draai het dan om.
Vanuit SF eerst naar Sequioa en dan naar Yosemite.
Hierna is het nl. makkelijker naar death Valley rijden, dan kan je over de Tiogapass.
Als je plant veel te wandelen is 2 dagen bryce o.k., anders kan je een dag minder.
Ook een stop in Williams ia na 2 dagen Gr. Canyon niet echt nodig. Je bent dichtbij de Canyon en Williams zelf heeft niet veel te bieden.
Dan zou bijv. Seonda interessanter zijn.
Misschien kan je beter een extra dag LA inlassen (afhankelijke wat je daar wilt bezoeken) of onderweg desnoods 1 nacht in Palm Springs. Even lui relaxen aan een hotelzwembad.
Barstow heeft weinig tot niets te bieden. Als je gaat om te shoppen kan je bter een extra dag Las vegas nemen en daar winkelen.
De kustroute met 1 overnachting is prima,maar eventueel kan je die route met een extra overnachting rijden.
#3 - 08-10-2010, 13:12 uur

Chris RTA

Ik zou ook Williams en Bastow eruit halen. Shoppen in Barstow kan ook ff onderweg gedaan worden.
Ik zou zelf een dag langer in Page blijven, daar zijn zo veel mooie dingen te zien.

LA mag voor mij ook een dag bij. Verdiep je in LA om te zien wat er allemaal te doen is.
Ga er met een tour bus doorheen en zie wat je allemaal tegen komt. Ga naar een studio tour, Hollywood Blvd, Beverly Hills etc.
Als je in Bartsow komt om te shoppen kun je ook in Carlsbad net onder LA gaan kijken, deze outlet mall is redelijk nieuw.
En in Gilroy net onder San Fran, zit ook een mooie outlet mall.

#4 - 08-10-2010, 17:40 uur

OneForTheRoad

Super dank voor jullie reacties (en ik hoop dat er nog meer volgen)

De tip om  Sequioa en Yosemite om te gooien vind ik een hele goeie. Ik merk toch dat je na verloop van tijd een soort tunnelvisie krijg. Williams/Barstow moet ik nog even over nadenken.
Wat ik nog niet had verteld is dat we Na Grand Canyon op weg naar de volgende bestemming een afbuiging naar het land van de Hopi's willen maken (voor elk wat wils) en dan wordt denk ik de trip te lang om door te stomen naar LA. Ook monument Valley is ok alleen had ik gehoord dat de valley of Gods mooier/rustiger is. Kortom stof genoeg om over na te denken. Ik kom hier op terug.
Alvast bedankt voor het meedenken

Paul
#5 - 08-10-2010, 20:35 uur

Lilo

Ook monument Valley is ok alleen had ik gehoord dat de valley of Gods mooier/rustiger is.

Paul

Hallo Paul,

Valley of the gods kan je, vind ik, niet vergelijiken met Monument Valley. HEt eerste is eigenlijk meer een uitstapje van een uur, misschien 2. Monument Valley is veel groter, je kan hier zelf met de auto rijden of een tour boeken bij de Navajo's. Je komt dan op plaatsen waar je anders niet zou komen. Of Valley of the gods rustiger is, betwijfel ik. Omdat het zo toegankelijk is, loopt er wel een hoop volk rond. Monument Valley is vele keren indrukwekkender dan Valley of the Gods! Een aanrader!

Lilo
#6 - 10-10-2010, 18:25 uur

leendert en maria

Mee eens. Monument Valley vonden wij heel bijzonder, wij voelden ons er nietig en waren erg onder de indruk. We konden er geen genoeg van krijgen, te kijken naar de enorme Mittens. Je kunt ook een wandeling maken om de eerste Mitten heen (ong. 1,5 uur), een aanrader.

Na MV zijn we door gereden naar Valley of the Gods. Was zeker ook mooi, maar minder indrukwekkend dan MV, anders. Lekker rustig wel.
 
Maria
#7 - 10-10-2010, 18:56 uur

OneForTheRoad

Hallo allemaal,

dank voor jullie goede tips. Voor mijn gevoel ben ik er bijna (nog 1 check voor page monument valley). ook twijfel ik nog over blythe (stop ivm reisafstand)
Ik zit nu op de volgende route:

Nacht   Plaats
1   San Fransisco
2   Sequoia
3   Sequoia
4   Yosemite
5   Yosemite
6   Yosemite
7   Death Valley
8   Las Vegas
9   Las Vegas
10   Zion
11   Zion
12   Bryce Canyon
13   Bryce Canyon
14   Page
15   Monument Valley
16   Grand Canyon
17   Grand Canyon
18   (via Hopi) naar Sedona
19   Blythe ??
20   Los Angeles
21   Los Angeles (disney)
22   St Louis Obispo
23   San Fransisco
24   San Fransisco
25   San Fransisco

Nog 1 vraag: ik hoorde vandaag dat als je bv in San Fransico met je vliegtuig land je niet meteen met huurauto/camper weg mag maar eerst een nacht moet overnachten. Klopt dat?
Ik moet nog een keuze maken voor huurauto of camper (het wordt waarschijnlijk huurauto/motel) en had het idee om na landing door te rijden naar Fremont o.i.d.
Paul

#8 - 10-10-2010, 20:10 uur

Marianne

Je mag met een huurauto meteen rijden, geen probleem dus. Met een camper is het anders, dan zul je ook je route aan moeten passen want je mag niet met een camper door DV rijden.
Ik vind het wel veel om in een keer van Yosemite naar DV te rijden, er is zoveel te zien en te doen onderweg, daar heb je dan geen tijd voor.
Als je naar Disneyland gaat rij dan eerst naar Anaheim en overnacht daar. Heb je verder nog plannen voor LA?
Zoals ik al aangaf is 2 nachten voor Bryce niet echt nodig, daar zou een nacht minder ook kunnen. Dat geldt ook voor de GC: Sedona is niet zo ver, dus 1 nacht zou misschien ook voldoende zijn.

Marianne
#9 - 10-10-2010, 21:02 uur

Nici

Wat ook nog een mogelijkheid is (mocht je je tickets nog niet geboekt hebben) is om van SF (incl. bezoek SF) via kustweg tot Monterey, dan naar Sequoia en Yosemite. Vervolgens de route die je hebt opgeschreven, maar dan terugvliegen vanuit LA.

Ik weet niet hoe oud jouw kinderen zijn (en of het jongens of meiden zijn), maar voor pubers lijkt mij Universal Studios een leuker park of je moet Adventure land van Disney bedoelen en niet 'gewone' disney.

Nici
#10 - 11-10-2010, 08:49 uur

Marianne

De suggestie van Nici is ook een idee; alleen zou ik dan vooral het stuk van Monterey naar Cambria aanraden; en daarvandaan eerst Sequoia en dan Yosemite.
Het is inderdaad wel handig om te weten hoe oud de kinderen zijn; Universal is wel een aanrader. Voor disneyland kun je ook naar Parijs, maar het California Adventure Park is wel anders, dat kun je evntueel ook combineren met Disneyland in één (hele) lange dag. Zie ons 2008-verslag voor ons bezoek aan Disneyland/CAP.

Marianne
#11 - 11-10-2010, 12:59 uur

OneForTheRoad

Dank je Nici en Marianne. Stom van me het wordt Universal natuurlijk. Mijn kids zijn 15 en 16.
De route moet ik weer even over nadenken. Klinkt goed alleen had ik met 3 dagen San Fransico willen eindigen.

we zijn er bijna , we zijn er bijna en dan boeken, reserveren enz.

greetz,

Paul
#12 - 11-10-2010, 21:24 uur

OneForTheRoad

Nog een laatste vraag

zou dit stukje route een optie kunnen zijn?

Zion   
   
Zion   
         Page (wave??)
Bryce Canyon   
         Lopen
Bryce Canyon   
         Page (antilope)
Monument Valley   
   
Grand Canyon   
   
Hopi         Second Mesa
Sedona   
   
Palm Springs   
#13 - 11-10-2010, 23:07 uur

Nici

Volgens mij is het niet helemaal goed gegaan met knippen en plakken want het loopt echt door elkaar.
Ik zou de volgorde Zion - Bryce - Page - MV - GC - Sedona - LA.
Hopi zegt mij niets, dus daar kan ik niets over zeggen.
Je weet dat je voor the Wave permits nodig hebt?

Ik had SF aan het begin van de route gezet ivm het weer. Het is misschien leuker om met wat warmer weer te eindigen, je reist dan van koud naar warmer. Bij Sedona heb je ook Slide Rock State Park, dit zijn natuurlijke glijbanen. We zijn er zelf helaas niet geweest, omdat we hier in het weekend waren en er al een flinke file voor stond. In Sedona zelf hebben we wel een leuke Jeep tour gedaan met Pink Jeep tours.

Nici
#14 - 12-10-2010, 21:56 uur

OneForTheRoad

Klopt het is een rommeltje geworden.
De route die je aangeeft is juist. De permit voor de wave is mij bekend. Ik ga het gewoon proberen.
Verder nog bedankt voor de tip Sedona. Ziet er interessant uit.
Voor mijn gevoel ben ik er nu. Nog wat reisverslagen lezen en dan boeken, regelen etc.
Paul
#15 - 12-10-2010, 22:45 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15