Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Routetips van Oregon Coast naar Yellowstone

Discussie gestart

MirjamK

Wij vertrekken eind juli voor een reis met campervan vanaf San Francisco naar Yellowstone NP. Onze eerste stop is Redwood NP (4 nachten), daarna willen we nog een stukje langs de kust naar het noorden en dan het binnenland in riochting Yellowstone. Wat zijn de tips voor de kust van Oregon en een mooie route? Doorrijden tot Portland of vanaf Newport het binnenland in? We hebben  10 dagen tussen Redwood en Yellowstone.
#1 - 13-07-2014, 23:05 uur

Cees A

Welkom op dit forum.
Bezoek in ieder geval Humboldt State Park met z'n Avenue of the Giants: http://humboldtredwoods.org/
Hier nog een apart linkje naar Avenue of the Giants:  http://avenueofthegiants.net/

Misschien doe je nog ideetjes op bij het lezen van een bericht dat ik vorig jaar schreef.
Dat bericht ging over een route van SF via het binnenland naar Seattle en dan via de kust terug.
Aan een aantal dingen die daar worden genoemd heb jij dus niks, maar een deel van die route volgt die van jullie (zeker als je het artikel van onder naar boven leest) dus misschien kun je er toch nog wat uithalen.
Linkje naar dat bericht: ----> http://forum.verenigdestaten.info/westen-(west)/vanuit-san-francisco-bezoek-aan-oregon-en-washington-en-terug-naar-sf/msg128432/#msg128432
#2 - 14-07-2014, 08:25 uur

Old Faithful

Vele wegen leiden naar Rome (en in dit geval naar Yellowstone).  ;)
Een optie is om van Crater Lake via Bend, Smith Rock S.P., John Day Fossil Beds N.M, Baker City, Twin Falls en Craters Of The Moon naar Yellowstone te rijden.
Een andere optie is via Portland en Columbia River Gorge te rijden. Zelfs een route via Mt St Helens en of Mount Rainier lijkt mogelijk, maar dat zou je in een route van dag tot dag uit moeten schrijven om te zien of je met het aantal dagen uitkomt.

Vier nachten in Redwood National and State Parks zie je niet vaak. Hebben jullie een speciale reden daarvoor?

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#3 - 14-07-2014, 12:33 uur
Groet,

Old Faithful

Tet14

Dat viel mij ook op. Wat wil je met 4 dagen Redwood NP? Dat zou ik het splitsen tussen Humboldt Redwoods SP (Av of the Giants) en Redwood NP. Het mooiste stuk van de kust is in NoCal en het zuiden van Oregon zeg maar tot Newport.  Daarna wordt de keuze lastig want zowel Bend en John Day als Columbia River Gorge zijn de moeite waard.
Je komt in beide routes langs Baker City, een van onze favoriete plaatsen met zijn historic downtown, Heritage museum (waar je de gemstone collectie niet mag missen) en het prachtige Oregon Trail center tenzij je besluit de noordelijke route via Walla Walla je nemen.
Avontuurlijke reizigers besteden ook nog een dag aan Hells Canyon maar sommige stukken met een CV zijn niet aan te raden.
Tet
#4 - 14-07-2014, 13:43 uur

Marianne

Je kunt zoals OF zegt ook een stuk van het binnenland meenemen, met bijvoorbeeld Crater Lake. Ik zou ook geen 4 dagen Redwoods doen, dan zou zelfs ons te veel zijn.
Een deel van de route (Crater Lake) deden wij in 2006, en in 1991 deden wij ook Yellowstone en de kust. In 2008 beozchten we Craters of the Moon en Yellowstone. Misschien heb je iets aan onze reisverslagen. Ligt Yellowstone al vast? Misschien kun je daar al iets eerder naar toe? En wat doen jullie na Yellowstone?

Marianne
#5 - 14-07-2014, 17:42 uur

Ikbenwalter

Wil je met de camper in yellowstone kamperen dan zul je dat ruim op tijd moeten reserveren. Vol= vol even een andere zoeken is lastig.

Het park is nu erg druk.
Twee weken geledn was er een file van 2km om vanuit west-Ystone het park in te komen.


Van portland naar Yellowstone via I-84 en wat  tussenstops is 2 dagen. Muv een  stukje door Idaho een zeer mooie route.

En verder wat Tet14 zegt.  :)

Walter
#6 - 14-07-2014, 21:13 uur

MirjamK

Hallo allemaal, Dank voor de vele tips! Ik zal er morgen eens induiken om te kijken wat we precies gaan doen. 4 dagen redwood hebben we gekozen om "bij te komen". We beginnen met eerst een paar intensieve dagen New York en daarna San Francisco. In de buurt van Redwood zijn bossen en stranden dachten we dus geschikt voor een paar dagen luieren. Yellowstone hebben we geboekt net als Redwood. Verder willen we op de bonnefooi.
-Wat zijn de ervaringen daarmee (campings in het hoogseizoen voor Campervan)?
En heeft iemand tips waar we de meeste kans hebben om walvissen te zien?
Groeten,
Mirjam
#7 - 15-07-2014, 07:34 uur

MirjamK

oh ja, en na Yellowstone gaan we richting Saltlake city en dachten we bij Jackson Hole te gaan staan. Daarna richting Las Vegas en terug naar huis..
#8 - 15-07-2014, 07:37 uur

Marianne

Wij hebben walvissen gespot bij Port Angeles, maar zo noordelijk zullen jullie niet komen.
Op populaire plaatsen zal het lastig zijn om op de bonnefooi een camping te vinden. Gaan jullie ook naar parken als Zion? Daar zou ik wel reserveren. Eventueel annuleer je iets als het niet blijkt te passen in de route, dat kost je wel een fee, maar dat is te overzien. Verder wat lastig adviseren zonder de route te kennen en de tijd die je hebt. Met veel tijd is reserveren niet zo nodig, want dan is wat heen en weer rijden niet zo'n probleem.
Voor een camping in Grand Teton zul je er vroeg bij moeten zijn. In Jackson hole is niet veel dacht ik. Kamperen in het park is ook wel zo leuk,

Marianne
#9 - 15-07-2014, 16:40 uur

Ikbenwalter

Whale season/migratie oregon coast is zuidwaards in Jan en noord in voorjaar.
In de puget sound zul je nog wel orcas kunnen spotten, whales not sure.

RV's (campers in alle vormen en maten) in het hoogseizoen in de North West.
In de avond zal het vinden van een plek lastiger zijn dan in de vroege middag. Met een grote RV (formaat bus) worden je opties nog beperkter maar die huren europese bezoekers niet vaak.
In Nationale parken is reserveren aan te raden.

Jackson hole heeft een koa, die zit nogal ten zuiden van JH. Het centrum van JH is in het hoogseizoen een drama vwb parkeren met een auto, laat staan RV. Aangekomen in JH vanuit Grand Tetons afzakken naar het zuiden en parkeren bij een grote supermarkt lijkt me nog de beste optie. (De albertsons bijv maar das wat lopen)

grand tetons
RV: signal mountain en colter bay. 2 weken geleden was colter bay de enige cg die nog plek had in de avond.
Flagg ranch is ruk nmm.
Op de NP sites is voldoende info over camping met RVs.

Ik weet niet of je er de ruimte voor hebt maar 2 (in de usa goedkope) fietsen meenemen is nmm erg handig op campings en in sommige park beziens waardigheden. (vooral old faithfull ! !).

Walter
#10 - 16-07-2014, 01:33 uur

MirjamK

Dag allemaal,
Dank voor de tips. We vertrekken morgenvroeg. We hebben in ieder geval besloten een tussenstop te maken in Humboldt SP en daar een camping gereserveerd.
Na redwood houden we de opties nog open, maar we hebben goede ideeen gekregen voor de mogelijke routes. dank daarvoor!
#11 - 20-07-2014, 08:33 uur

Marianne

Dat is al sneller dan ik uit je eerste post had opgemaakt. :)
Goede reis en heel veel plezier!

Marianne
#12 - 20-07-2014, 10:38 uur

Cees A

Have fun.
We horen na afloop graag hoe je reis bevallen is.
#13 - 20-07-2014, 11:18 uur

Old Faithful

Ik wens jullie een heel fijne vakantie.
#14 - 20-07-2014, 11:40 uur
Groet,

Old Faithful

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15