Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

San Francisco - Las Vegas - Los Angeles

Discussie gestart

Tim2

Deze reis ga ik maken samen met mijn vriendin in Juni 2011. We hebben daar 3,5 week voor om van San Francisco naar Los Angeles te reizen.
We hebben een camper gehuurd (de C25).
Het maakt niet uit wat.... Maar kunnen jullie mij tips/tools geven voor deze reis. En eventueel toeristische attractie die ik moet zien!?!


Gr Tim
#1 - 18-02-2011, 10:25 uur

Yessica

Ik vrees dat je vraag iets te globaal is. Er is zoveel te doen en te zien, je kunt wel tips krijgen genoeg voor 6 maanden  :)

Wat vinden jullie leuk, waar liggen jullie interesses? Nadruk op steden of natuur? Voor ieder wat wils, maar voor goede tips die bij jullie reis passen is een beetje extra info denk ik wel noodzakelijk! 
#2 - 18-02-2011, 10:37 uur



corretje

Ja, mee eens. Wel een vrij algemene vraag.

Ik ga een kleine poging wagen zonder enig idee te hebben wat jullie leuk vinden. Ik vind San Francisco de leukste stad van de drie, maar dat is erg persoonlijk hoor. Een leuke bezienswaardigheid bij San Francisco is de gevangenis Alcatraz. Ze hebben zelfs een Nederlandstalige audiotour, dus extra grappig. Een tip: als je meerdere dagen in San Francisco verblijft, ga dan al op de eerste dag in de rij staan voor kaartjes, want de dag zelf kan wel eens vol zitten, dus moet je een dag later. Zou zonde zijn als je het dan niet meer redt.

Verder is San Francisco natuurlijk een geweldige stad waar voldoende te doen en te zien is. En ik zou LA benaderen via de Highway 1. Een zeer mooie route, maar je moet er ZEKER (minimaal dus) wel 2 dagen voor uittrekken.

LA ben ik dus niet zo kapot van. Het gebied rond Hollywood vond ik wel leuk en een stukje door Beverly Hills rijden bv. Op zich is er in LA ook zat te doen natuurlijk, alleen je moet ervan houden. Datzelfde geldt voor Las Vegas. Dat noem ik altijd 1 grote kermis. Je moet daar natuurlijk The Strip bezoeken en dan krijg je eigenlijk een duidelijk beeld van Las Vegas  >:D
Er is zeker genoeg te zien en als je van gokken houdt, kun je daar in overvloed proberen je vakantie terug te verdienen.

Maar... onderweg kom je ook wel erg mooie parken tegen. Ik zou het zonde vinden die over te slaan. Zo zijn Yosemite en Joshua Tree erg mooi. Maar ook een klein ommetje naar Zion is absoluut de moeite waard!!

Dus tja, mogelijkheden zat. Je moet alleen prioriteiten stellen en je tijdslijn in de gaten houden  :-\
#3 - 19-02-2011, 09:35 uur
2005: FL
2006: DC, MD, DE, VA
2008: NY
2008: CA, NV, UT, CO, NM, AZ
2009: CO, WY, MT, ID, WA, OR, CA, NV, UT
2010: CA, AZ, UT, NV

http://matheeuwsen.mijnalbum.nl

Marianne

Goede tips van corretje. Even ter aanvulling: Alcatraz is online te boeken, zo heb je helemaal geen wachtrijen.

Jammer dat je nu pas met vragen komt; voor het boeken van een camping in Yosemite ben je al te laat, maar kijk toch eens wat de mogelijkheden zijn. Zie hier.
En wat de bezienswaardigheden betreft; ik neem aan dat jullie toch wel wat ideeën hebben? Waarom heb je deze reis geboekt, waar gaat je belangstelling naar uit?
Ik weet niet wat je onder toeristische attracties verstaat. Voor de nationale parken is de NPS-site (www.nps.gov) een goed startpunt, je kunt dan per staat zien welke parken er zijn, en per park kun je zien wat er te doen is (onder Plan your visit). Ook een prachtige site om mee te beginnen is www.ontdek-amerika.nl .


Marianne
#4 - 19-02-2011, 12:08 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15