Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

San francisco naar Las Vegas

Discussie gestart

emba

Hallo allemaal,

Willen jullie ons helpen met de route die we aan het uitstippelen zijn? Wij gaan van 18 juni t/m 9 juli. Ticket is geboekt. Dit is ons eerste opzet:

vrijdag 18 juni: Brussel - San Francisco
zaterdag 19 en zondag 20 juni: San Francisco
maandag 21 juni: San Francisco naar Yosemith
dinsdag 22 juni: Yosemith
woensdag 23 juni: Yosemith richting Death Valley
donderdag 24 juni: Death Valley
vrijdag 25 juni: Death Valley richting Zion
zaterdag 26 juni: aankomst Zion
zondag 27 juni: Zion
maandag 28 juni:Zion naar Bryce
dinsdag 29 juni: Bryce naar Capital Reef

woensdag 30 juni: Capital Reef naar Moab
donderdag 1 juli: Moab
vrijdag 1 juli: Moab
zaterdag 2 juli: Moab - Monument Valley
zondag 3 juli: Monument Valley - Grand Canyon
maandag 4 juli : Grand Canyon

dinsdag 5 jul: Grand Canyon - Las Vegas

woensdag 6 juli: Las Vegas
donderdag 7 juli: vertrek naar Brussel
vrijdag 9 juli aankomst: NLD


Wat vinden jullie van deze route? Is deze haalbaar? Nog tips? Wat moeten we vooraf boeken voor overnachtingen en wat hoeft niet. Waar kun je dit het beste boeken? We hoeven niet echt op het parkt te overnachten. Misschien ook leuke cabins als tips?
Mag je met een huurauto in deze tijd door Death Valley?


Ik ben benieuwd naar jullie tips!


met vriendelijke groet,

Emmy en Bart
#1 - 07-03-2010, 15:40 uur

Marianne

Hallo Emmy en Bart, welkom op het forum!

Jullie hebben een prachtige route gemaakt, met voldoende tijd overal.
Tussen YOsemite en Death Valley (is geen probleem met een huurauto)  zou je een overnachting in LEe VIning of MAmmoth Akes kunenn nemen, dan is er voldoende tijd voor Yosemite, en eventueel voor Bodie.De dag erna kun je in een keer naar Zion rijden, of eventueel een tussenstop in Las Vegas maken. Met een stop in Las Vegas is op weg naar Zion de korte omweg via Valley of Fire een aanrader.

Als de route min of meer vast ligt zou ik in de parken en zeker in de weekenden wel boeken. Het kan in plaatsen als Moab erg druk zijn, en ook voor de Grand Canyon en Yosemite is reserveren zeer aan te raden. Ik zou ok voor een overnachting in het park kiezen, zeker bij deze parken, omdat je anders vrij ver moet rijden voor je in het park bent, zeker in Yosemite. Juni is een erg popuilaire maand vanweg de watervallen, het zal dan ook moeilijk zijn om nog iets te vinden. Reserveer desnoods iets buiten het park (El Portal) en check regelmatig op www.yosemitepark.com of er iets in de vallei vrijgekomen is.
Voor de Grand Canyon kijk je op www.xanterra.com voor accommodatie in het park. Een goed alternatief vlak buiten het park is Tusayan.
In Zion zitten jullie in het weekend dus ok daar zou ik iets reserveren. Springdale is het beste uitgangspunt voor Zion, met een gratis shuttlebus naar deningang van het park (waar je op de parkshuttle kunt overstappen).

Monument Valley heeft een paar cabins op de campground, zie hiervoor ons 2008-verslag. Er zijn er maar 3, dus ook hier geldt weer tijdig boeken.
Moab heeft ook cabins op de verschillende campgrounds.

Marianne
#2 - 07-03-2010, 17:09 uur

emba

Bedankt voor de reactie. Ik heb nu in Yosemite en rondom al wat na accomodaties gezocht. In het parkt vond ik het erg duur, boven ons budget. Op welke sites kan ik het beste naar accomodaties zoeken buiten een park. We zouden een cabin of zo´n kant en klare tent ook wel leuk vinden. Hebben mensen hiervoor tips

En hoe zit het met de motels onderweg als we niet boeken? Heeft iemand daar ervaring mee in de periode eind juni, begin juli? Kun je ergens een overzicht vinden waar er allemaal motels zijn?

En nog een vraag: mijn zus adviseerde om een stuk de kust te nemen en daarna landinwaarts. Want zij vond de kust ontzettend mooi. Zouden we dan ook de eerste dag na San Francisco eerst een stukje langs de kust naar het zuiden rijden? En kun je in één dag van Death Valley naar Zion rijden?

 
#3 - 08-03-2010, 10:04 uur

Marianne

De tenten inYosemite liggen onder de 100 dollar, voor een tent wel duur, maar je betaalt voor de ligging. Het is wat lastig adviseren als we niet weten wat je budget is. Butien het park is het ook niet goedkoop, maar je zou eens de Yosemite Bug kunnen proberen.
Ik zoek altijd via google als ik accommodatie zoek, bijvoorbeeld op met lodging yosemite of cabins yosemite.

Motels zijn overal te vinden, maar je zit veel in de parken, dus dan is iets in of vlakbij het park toch het handigste. Death valley is niet iets om zonder reservering te doen als je in het park wilt overnachten. Buiten het park zal het weer makkelijker zijn, maar dan mis je de mooiste uren in het park.

Op weg naar Yosemite zou je via Monterey kunnen rijden, of nog verder/mooier, via Cambria. Dat kost je wel veel tijd als je het mooiste stuk van de kust wilt zien, dus je zult ergens anders een dag moeten inleveren. Bekijk het eens met googlemaps of een andere routeplanner.

DV - Zion is in één dag te doen zoals ik al aangegeven had.

Marianne
#4 - 08-03-2010, 11:24 uur

Tet14

Zeker een mooie route. De kustweg tussen Monterey en Cambria behoort tot de allermooiste kustwegen in de wereld maar je route is al strak gepland en ik zou zeker de 2 eerste dagen in SF blijven. Je komt vast nog wel eens terug...Van Death Valley naar Zion(via Las Vegas) is een dikke 5 uur rijden maar vanwege een andere tijdzone is het in Utah een uur later. Kan gemakkelijk in een dag. Reserveringen maken is aanbevolen die tijd van het jaar. Let ook even op de data die je opgeeft. 2x 1 juli en je springt van 7 op 9 juli. En het is Capitol Reef met een "o".
Tenslotte, tussen Monument Valley en GC is nog Page met oa Antelope Canyon. Na deze reis zal je wellicht aan 1 nacht in GC genoeg hebben en zou je een nacht in Page kunnen toevoegen.
Tet
#5 - 10-03-2010, 10:51 uur

emba

En wat vinden jullie van deze route:
vrijdag 18 juni: Brussel - San Francisco
zaterdag 19 en zondag 20 juni: San Francisco
maandag 21 juni: Cambria
dinsdag 22 juni: Cambria naar Yosemith
woensdag 23 juni: Yosemith
Donderdag 24 juni:Lee Vining of Mammoth Akes
vrijdag  25 juni: Death Valley
zaterdag 26 juni: Zion
zondag 27 juni: Zion
maandag 28 juni: Bryce
dinsdag 29 juni: Capitol Reef
woensdag 30 juni: Moab
donderdag 1 juli: Moab
vrijdag 2 juli: Moab
zaterdag 3 juli: Monument Valley
zondag 4 juli: Page
maandag 5 juli : Grand Canyon
dinsdag 6 juli: Las Vegas
woensdag 7 juli: Las Vegas
donderdag 8 juli: vertrek naar Brussel
vrijdag 9 juli aankomst: NLD

Is dit wat?

Emmy
#6 - 10-03-2010, 11:21 uur

emba

Google maps geeft de afstand en tijd tussen Death Valley en Zion aan als: 6 uur en 26 minuten en 316 miles.
#7 - 10-03-2010, 11:41 uur

Marianne

Ik heb weer veel typfouten gemaakt zie, het is Mammoth Lakes en niet Akes, sorry voor de onduidelijkheid.
Yosemite heb ik wel goed geschreven, klemtoon op de 2e lettergreep, dus geen Yosemith.

Prima route zo, en ook Death Valley - Zion is goed te doen. Ik weet niet wat je precies hebt ingegeven bij googlemaps, maar 6,5 uur is veel te lang. Mapquest geeft nog geen 5 uur tot aan Springdale, maar het kan natuurlijk meer tijd kosten als het druk is rond Las Vegas.

Marianne
#8 - 10-03-2010, 13:36 uur

Tet14

Google Maps is volstrekt onbetrouwbaar in dit gebied. Geloof de ervaringen van je posters maar
Is een prachtige route. Enig punt is dat je weinig tijd voor Death Valley zult hebben. Bodie ghosttown kan ik wel degelijk aanbevelen maar het was, als ik mij goed herinner, pas op ons 6de of 7de bezoek naar de Usa. Ik zou zo veel mogelijk tijd besteden aan Yosemite en Death Valley op deze reis. Bodie neemt zo'n 3 uur extra van Lee Vining en weer terug.
Tet
#9 - 10-03-2010, 13:46 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15