Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

San Fransisco - Seattle

Discussie gestart

Bist

Hoi mensen van  usa4all!

Graag jullie hulp bij de reis die ik en een vriend van me gaan doen komende zomer.

We landen op 26-07 23.30 in San Fransisco en vliegen terug naar Amsterdam op 17-08 vroeg in de ochtend.
De huurauto die we hebben hebben we van 29-07 t/m 14-08, dus in zowel San Fransisco als Seattle 2 volle dagen.

Een planning om van SF naar Seattle te geraken hebben we niet. Een globale route al wel, onder andere van tips hier van het forum:
SF -> Yosemite
Yosemite -> Lake Tahoe
Lake Tahoe -> Oversteken richting kust (bijvoorbeeld Mendocino)
Vanaf daar de kust naar het noorden rijden, sowieso naar Redwood NP
Ongeveer ten hoogte van Portland landinwaarts, richting Mt. Hood, Columbia River Gorge, Mt. St. Helens, Mt. Rainier.
Dan naar het westen van Seattle richting Olympic NP, ten noorden van Seattle oversteken richting North Cascades NP om dan te eindigen in Seattle.

Graag zou ik ook richting de John Day Fossil Beds gaan, maar dat heb ik nog niet gemakkelijk in kunnen passen.

In Nederland zijn de afstanden uiteraard anders dan in de VS, en dus best lastig in te schatten in hoeverre bovenstaande haalbaar is. We houden allebei van cruisen, dus wat langere autodagen zijn geen probleem. Heeft iemand hier tips?

Daarnaast: zijn we iets vergeten? Dingen die we moeten zien? Of andersom, dingen die we hebben vermeld d Op internet is zoveel te vinden, dat je op een gegeven moment wordt overspoeld met informatie en niet meer precies het kaf van het koren kan scheiden.

Hoe zit het met overnachtingen? Ik kan me voorstellen dat we bij bijvoorbeeld Yosemite niet onder reserveren uit komen, maar hoe zit dat bijvoorbeeld langs de kust en tussen Mt. Hood - Mt. Rainier?

Ik sta open voor alle tips en kritiek. Bedankt alvast, ben erg benieuwd.

Tim :)
#1 - 03-12-2015, 14:50 uur

Old Faithful

Hartelijk welkom op het forum.

In jullie route ligt een aantal bezienswaardigheden aan de kust en een aantal meer landinwaarts. Je komt dus al snel aan het "zigzaggen." Wij deden bijna dezelfde route in 2012 omgekeerd, van Seattle naar San Francisco op die manier.

Mijn eerste tip is om te beginnen een route van dag tot dag te maken. Op die manier kom je er achter of al je wensen haalbaar zijn of dat je misschien dingen weg moet laten.

Misschien weten jullie het al. Cascades N.P. kun je niet per auto bezoeken. Het park kent twee gedeeltes en tussen die gedeeltes loopt SR20, je rijdt dan officieel door Lake Ross N.R.A.

Citaat
Daarnaast: zijn we iets vergeten? Dingen die we moeten zien?
Ik mis Lassen Volcanic N.P. en Crater Lake N.P. Is dat bewust?

Citaat
Graag zou ik ook richting de John Day Fossil Beds gaan, maar dat heb ik nog niet gemakkelijk in kunnen passen.
Wij deden de route dus andersom. Wij overnachtten na de Columbia River Gorge in The Dalles en reden de volgende dag via de Clarno Unit naar Mitchell, ruim een half uur rijden van de Sheep Rock Unit en een kwartiertje rijden van de Painted Hills. Houd er rekening mee dat de benzinepompen dun gezaaid zijn en dat je kans hebt dat het restaurantje in Mitchell is gesloten. Ik weet niet wat jullie plannen bij Mt Hood zijn, maar het is 2,5 à 3 uur rijden naar Mitchell.

Citaat
Hoe zit het met overnachtingen? Ik kan me voorstellen dat we bij bijvoorbeeld Yosemite niet onder reserveren uit komen, maar hoe zit dat bijvoorbeeld langs de kust en tussen Mt. Hood - Mt. Rainier?
Voor Yosemite is reserveren zeker aan te bevelen. Dat zal echter geen probleem zijn aangezien dit aan het begin van jullie reis is, al zul je er zeker voor accommodatie in het park op tijd bij moeten zijn. Alternatief is El Portal.
In 2012 hadden wij geen hotels gereserveerd. Wij reserveerden 's avonds via internet, vrijwel alle hotels beschikken over meestal gratis WiFi, de overnachting(en) voor de volgende dag(en). Nadeel hiervan is dat je soms wat verder van een park moet overnachten, omdat er in of bij het park niets meer vrij is. Je kunt ook hotels reserveren die je zonder kosten kunt annuleren. Als je dan echter aan het begin van de route iets wijzigt waardoor ook de rest van de route anders wordt, heb je wel dubbel werk: je moet de reserveringen annuleren en nieuwe overnachtingen boeken. ;)

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.

#2 - 03-12-2015, 16:39 uur
Groet,

Old Faithful

jetusa

Met google maps kan je een aardige inschatting maken van de afstanden en vooral de reistijden, wat uiteindelijk meer zegt dan afstand.
Enige lastige is dat in de winter google maps zo slim is rekening te houden met afgesloten wegen en je laar omrijden. Dat zie je bijvoorbeeld als je de route Yosemite - Lake Tahoe intikt. Als je meer tussen gelegen plaatsen opneemt in de route beschrijving dan lukt het wel.

Het uitschrijven van dag tot dag zoals Old Faithful aangeeft is inderdaad een goede methode om uit te vinden wat haalbaar is of niet.
Dat wil niet zeggen dat je dan perse je hele vakantie tot in de puntjes vastlegde, maar dan weet je wel waar je tijd tekort komt of niet, of waarin je moet gaan schuiven of wat je over moet gaan slaan als je ergens langer blijft.

Zo hadden wij ooit het plan de Oregon kust noordwaarts te rijden tot Olympic, rondom Olympic en dan naar Vancouver terug.
Aan de Oregon kust zijn we blijven hangen, de rest van de planning kon in de vuilnisbak en we zijn over de Interstate in 1x terug naar Vancouver gereden.

Hieronder nog een link naar een ander bericht op dit forum over deze route.
http://forum.verenigdestaten.info/westen-(west)/voorstel-route-seattle-la/msg135788/#msg135788
en het reisverslag van deze route
http://forum.verenigdestaten.info/westen-(west)/reisweblog-route-seattle-la/msg138253/#msg138253

Op de bonnefooi reizen vraagt wat meer flexibiliteit in wat voor soort hotels je overnacht en in je budget. Het kan zijn dat alleen duurdere hotels nog beschikbaarheid hebben of juist een heel goedkoop (armzalig) motel waar je liever aan voorbij zou rijden. Of je moet een stukje terug of een stuk verderop rijden.

Je kunt ook de middenweg kiezen zoals Old Faithful al aangegeven heeft.

Ik zou ook Lassen Volcanic niet overslaan en Crater Lake niet, maar alles staat of valt met de beschikbare tijd en hoeveel tijd je ter plaatse wilt nemen. Ben ja van het rijden, uitstappen, foto maken of wil je her en der ook wandelen, meer op je gemak bekijken.
#3 - 03-12-2015, 20:02 uur

Bist

Hartelijk welkom op het forum.
Dank je. 8)

Citaat
Mijn eerste tip is om te beginnen een route van dag tot dag te maken. Op die manier kom je er achter of al je wensen haalbaar zijn of dat je misschien dingen weg moet laten.
Ga ik eens mee beginnen. Bewust niet gedaan, omdat we erg 'vrij' willen blijven, maar ik kan het natuurlijk ook gewoon opzetten zónder hier keihard aan vast te houden.

Citaat
Misschien weten jullie het al. Cascades N.P. kun je niet per auto bezoeken. Het park kent twee gedeeltes en tussen die gedeeltes loopt SR20, je rijdt dan officieel door Lake Ross N.R.A.
Klopt, ik doelde eigenlijk op de Cascade loop (of een deel daarvan).

Citaat
Ik mis Lassen Volcanic N.P. en Crater Lake N.P. Is dat bewust?
Nope! Crater Lake vergeten op te nemen in mijn eerste verhaal. Lassen heb ik eigenlijk niet bij stil gestaan, omdat ik vanuit Tahoe al zat te denken richting de kust te gaan. Ziet er uit alsof het zeker waard is even in het binnenland te blijven. :)

Citaat
Voor Yosemite is reserveren zeker aan te bevelen. Dat zal echter geen probleem zijn aangezien dit aan het begin van jullie reis is, al zul je er zeker voor accommodatie in het park op tijd bij moeten zijn. Alternatief is El Portal.
Ik hoef absoluut niet per sé in Yosemite zelf te overnachten (ook behoorlijk aan de centen volgens mij). Dus inderdaad zoiets als El Portal, maar zelfs Mariposa zal een optie zijn.

Citaat
In 2012 hadden wij geen hotels gereserveerd. Wij reserveerden 's avonds via internet, vrijwel alle hotels beschikken over meestal gratis WiFi, de overnachting(en) voor de volgende dag(en). Nadeel hiervan is dat je soms wat verder van een park moet overnachten, omdat er in of bij het park niets meer vrij is. Je kunt ook hotels reserveren die je zonder kosten kunt annuleren. Als je dan echter aan het begin van de route iets wijzigt waardoor ook de rest van de route anders wordt, heb je wel dubbel werk: je moet de reserveringen annuleren en nieuwe overnachtingen boeken. ;)
Zoiets lijkt me ook wel wat. Mocht de omgeving bevallen kan je altijd opteren een dagje langer te blijven. Zo'n superstrakke route met vastzitten aan hotels zien we beide niet zo zitten (vandaar ook het niet maken van een globale dagplanning).

Citaat
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
:afro: en bedankt voor je reactie!

Met google maps kan je een aardige inschatting maken van de afstanden en vooral de reistijden, wat uiteindelijk meer zegt dan afstand.
Enige lastige is dat in de winter google maps zo slim is rekening te houden met afgesloten wegen en je laar omrijden. Dat zie je bijvoorbeeld als je de route Yosemite - Lake Tahoe intikt. Als je meer tussen gelegen plaatsen opneemt in de route beschrijving dan lukt het wel.
Daar zat ik ook al mee te worstelen inderdaad. Ik wil dan ook de gehele route in één keer erin zetten, maar met een max van 10 bestemmingen gaat dat niet lukken. Ga en in etappes proberen.
Citaat
Het uitschrijven van dag tot dag zoals Old Faithful aangeeft is inderdaad een goede methode om uit te vinden wat haalbaar is of niet.
Dat wil niet zeggen dat je dan perse je hele vakantie tot in de puntjes vastlegde, maar dan weet je wel waar je tijd tekort komt of niet, of waarin je moet gaan schuiven of wat je over moet gaan slaan als je ergens langer blijft.

Zo hadden wij ooit het plan de Oregon kust noordwaarts te rijden tot Olympic, rondom Olympic en dan naar Vancouver terug.
Aan de Oregon kust zijn we blijven hangen, de rest van de planning kon in de vuilnisbak en we zijn over de Interstate in 1x terug naar Vancouver gereden.
Mooi hoe dat ooit werkt. :)
Citaat
Hieronder nog een link naar een ander bericht op dit forum over deze route.
http://forum.verenigdestaten.info/westen-(west)/voorstel-route-seattle-la/msg135788/#msg135788
en het reisverslag van deze route
http://forum.verenigdestaten.info/westen-(west)/reisweblog-route-seattle-la/msg138253/#msg138253
Thanks, zal ik eens doorneuzen.
Citaat
Op de bonnefooi reizen vraagt wat meer flexibiliteit in wat voor soort hotels je overnacht en in je budget. Het kan zijn dat alleen duurdere hotels nog beschikbaarheid hebben of juist een heel goedkoop (armzalig) motel waar je liever aan voorbij zou rijden. Of je moet een stukje terug of een stuk verderop rijden.

Je kunt ook de middenweg kiezen zoals Old Faithful al aangegeven heeft.
Het zal ongetwijfeld een combinatie worden. Een aantal zaken zullen we toch vast moeten leggen om niet 200 km verderop te belanden, een aantal zaken willen we zien hoe het loopt.
In hoeverre zijn er voldoende motels onderweg? Ik heb daar als VS-maagd geen idee van...
Citaat
Ik zou ook Lassen Volcanic niet overslaan en Crater Lake niet, maar alles staat of valt met de beschikbare tijd en hoeveel tijd je ter plaatse wilt nemen. Ben ja van het rijden, uitstappen, foto maken of wil je her en der ook wandelen, meer op je gemak bekijken.
Ik ga het even meenemen allemaal, rustig uiteenzetten en kijken wat er over blijft.
Ook jij bedankt! :afro:
#4 - 03-12-2015, 21:12 uur

Ikbenwalter

Via Redwoods (is maar een klein NP) omhoog via hwy 101: je zit in het hoogseizoen en dan is het vaak erg druk aan de kust. Op warme dagen is naar de kust gaan te vergelijken met zandvoort en scheveningen.


Vanaf hwy 101 kun je bijv hwy 6 landinwaards nemen en dan via hwy 26 oostwaards. Je rijdt dan ook door oregon wine country. Portland incl I-5  en I-84 in de avondspits (vanaf 16:00) vermijden. Tillamook en seaside daar mis je niet veel aan.

Crater lake zul je in jullie periode ook moeten reserveren; en ruim van te voren omdat het seizoen daar zo kort is. Zelfs buiten het park weinig campings en hotels.

Je zou er ook voor kunnen kiezen via vancouver island naar vancouver te gaan. Je neemt dan de ferry van port angeles nasr victoria. Ik neem aan dat je vancouver BC bedoeld en niet vancouver WA. Die worden wel eens door elkasr gehaald.

Walter.



#5 - 04-12-2015, 07:16 uur

roseline

Vorig jaar hebben we iets gelijkaardigs gedaan. Portland zelf vonden we heel druk en niet zo de moeite om te bezoeken, de omgeving, langs de Historic Columbia Highway gereden en dit vonden we wel de moeite. Misschien kan je een en ander uit ons reisverslag halen ?http://roselinedeboosere.blogspot.be/
#6 - 04-12-2015, 10:19 uur

Cees A

Je hebt al veel tips gehad zie ik.
Zoals Jet al adviseert zou ook ik Lassen meenemen in je route.
Uit je 1e bericht kreeg ik het idee dat jullie geen echte wandelaars zijn.
Als dat zo is zou je bv vanaf Lake Tahoe via Reno naar Susanville kunnen rijden en daar overnachten.
Misschien kun je, als je er tijd voor hebt, via het westerndorpje Virginia City rijden: http://www.visitvirginiacitynv.com/
De volgende dag rij je dan door Lassen en je overnacht weer ergens buiten het park (bv Redding)
Als ik het mis heb en je wil toch een extra dag in Lassen blijven om wat trails te lopen kun je beter 2 nachten wat dichterbij Lassen overnachten.
Uitgebreide info over Lassen: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/nationaleparken/california/lassenvolcanic/lassenvolcanic.htm
NPS pagina over Lassen: http://www.nps.gov/lavo/index.htm Zie vooral bij "Plan your visit" ----> "Things to do"
PDF kaart van Lassen met alle bezienswaardige punten: http://www.nps.gov/lavo/planyourvisit/upload/HFC-LAVO-Map-Mar2010.pdf

Voor Redwood national park ligt de Avenue of the Giants. Mis die niet!! http://avenueofthegiants.net/

Als je iets met de luchtvaart hebt, rij dan via McMinnville (net onder Portland)
In het Evergreen museum staat de enige echte Spruce Goose van Howard Hughes:  http://evergreenmuseum.org/the-spruce-goose.

Iemand gaf het advies om met de veerboot van Port Angeles naar Victoria te varen.
Als je dat van plan bent (en er tijd voor hebt) denk er dan aan dat je die overtocht op tijd reserveert.
Die ferry is namelijk niet zo heel erg groot en vaart bovendien maar een paar keer per dag.

Ik las dat je van plan bent om je overnachtingen niet van tevoren wil vastleggen.
Amerika is bij uitstek geschikt om op de bonnefooi te bereizen
Ik doe al 25 jaar niet anders tijdens m'n USA/Canadareizen en heb nog nooit in m'n auto hoeven slapen.  Ik zou ook niet anders (meer) willen.
Ik ben het dan ook niet eens met de bedenkingen die sommigen hebben tegen deze manier van reizen.

Natuurlijk moet je je bij deze manier van reizen aan enige "spelregels" houden.
Een beperking is bijvoorbeeld dat je, mocht je daar überhaupt belangstelling voor hebben, accommodaties IN nationale parken moet vergeten.
De capaciteit in de parken is beperkt en meestal heel lang van tevoren volgeboekt.
Ga ook niet pas 's avonds om 19.00 uur naar een hotel zoeken. Je bent namelijk niet de enige die op de bonnefooi reist.
Probeer voor 18.00 uur, en liever nog een uurtje eerder, iets gevonden te hebben. 
Voor 17.00 uur heb je nog (meer dan) genoeg keus. Na 18.00 uur wordt die keus steeds beperkter

Naast flexibiliteit is er nog een ander niet te onderschatten voordeel van reizen op de bonnefooi.
We weten allemaal dat hotelfoto's op boekingssites gemaakt zijn toen het hotel splinternieuw was. En dat kan soms lang geleden zijn .....
De huidige toestand wijkt, vooral bij wat oudere hotels, nog al eens sterk af van die foto's ...............
Als je ter plaatse bent zie je hoe de werkelijke toestand is.  Je kunt van tevoren de kamer bekijken. M.a.w. je weet waar je terecht komt.

Vroeger, voor het internet-tijdperk, was reizen op de bonnefooi ECHT reizen op de bonnefooi. 
Pas als je aankwam op de plaats van bestemming ging je op zoek naar een hotel.
Tegenwoordig kun je de avond van tevoren op je laptop alvast het aanbod en prijzen op je volgende bestemming bekijken zodat je weet wat er te koop is.
Heb je te maken met een plaats met weinig aanbod dan zou je voor de zekerheid alvast iets kunnen boeken

Maak bij bonnefooireizen gebruik van de couponboekjes van https://www.hotelcoupons.com/ waar vele goedkope aanbiedingen in staan.
Deze boekjes, die overwegend groen van kleur zijn,  vind je in het folderrek bij de ingang van ieder Denny's restaurant.
Let wel op de beperkingen. Sommige aanbiedingen zijn bijvoorbeeld niet geldig op bepaalde dagen.
Blader maar eens on-line door zo'n boekje: http://issuu.com/tmg-composing/docs/hcsouthwest?e=4390821/2102649
Voor boekjes van andere regio's : https://www.hotelcoupons.com/find-a-guide/view-guide/
#7 - 04-12-2015, 11:05 uur

Daan55

Je kan ook nog naar Mahatmafalls gaan, een mooie waterval niet ver van Mount Hood bij de Columbia river
#8 - 08-12-2015, 20:41 uur

Ikbenwalter

Je kan ook nog naar Mahatmafalls gaan, een mooie waterval niet ver van Mount Hood bij de Columbia river

Je bedoeld vast de Multnomah falls in de columbia river gorge  ;D
#9 - 10-12-2015, 04:46 uur

Bist

Beste mensen, ik wilde jullie even mededelen dat ik deze topic en jullie reacties niet vergeten ben.
Ik heb het erg druk gehad, en nog geen tijd gezien een dagschema op te stellen.

Even kort: waarschijnlijk skippen we Yosemite. In SF hebben we op vrijdag de auto, en zouden dan meteen doorrijden die kant op. Dat betekent dat we in het hoogseizoen op zaterdag en zondag in Yosemite rond zouden rijden.

Nogmaals, ik ben het hier niet vergeten, bedankt voor al jullie reacties. :afro:
#10 - 21-12-2015, 12:33 uur

Bist

Zo, daar ben ik dan (eindelijk). :D

We hebben een opzet gemaakt voor een dagplanning. Deze is als volgt:
Dag 1 San Francisco - Mendocino
Dag 2 Mendocino - Redwood NP - Crescent City
Dag 3 Crescent City - Crater Lake - Roseburg OR
Dag 4 Roseburg OR - Tillamook OR
Dag 5 Tillamook - Mt. Hood
Dag 6 Mt. Hood
Dag 7 Mt. Hood - John Day
Dag 8 John Day - Columbia River Gorge
Dag 9 Columbia River Gorge - Mt. St. Helen's
Dag 10 Mt. St. Helen's - Mt. Rainier
Dag 11 Mt. Rainier - Wenatchee (Cascades)
Dag 12 Wenatchee - Mukilteo (Cascades)
Dag 13 Multikeo - Port Angeles
Dag 14 Port Angeles - Queets
Dag 15 Queets
Dag 16 Speling
Dag 17 Seattle

De door ons gewenste speling hebben we in kunnen bouwen met die extra dag.
Zoals eerder vermeld skippen we dus Yosemite omdat dit zowel in het hoogseizoen als in het weekend zou vallen.

Is dit goed te doen volgens jullie? Ik hoor het graag!! 1smile
#11 - 18-01-2016, 22:08 uur

Old Faithful

Mooie route  :afro:

Voor mij zou de extra da heel goed in Mt Rainier N.P. kunnen. Ik denk niet dat je in de halve dag die je nu hebt, genoeg tijd hebt voor zowel het Longmire/Paradise gedeelte als het Sunrise gedeelte. Verder kan ik je hier de Naches Peak Loop Trail bij Tipsoo Lake van harte aanbevelen.

Ik neem even aan dat je op dag 12 via SR20 door Ross Lake N.R.A. (tussen de twee gedeeltes van het North Cascades N.P.) wilt rijden. In dat geval zou ik op dag 11 doorrijden tot Winthrop. Wij reden in 2012 van Winthrop naar Mt Vernon en hadden voldoende tijd voor enkele korte wandelingen langs SR20. De volgende dag namen wij op Whidbey Island de veerboot naar Port Townsend en reden via Hurricane Ridge naar ons hotel in Port Angeles.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#12 - 19-01-2016, 10:35 uur
Groet,

Old Faithful

jetusa

Door het uit te schrijven en de reistijden in google maps op te zoeken, kan je zelf vaak al zien of je iets haalbaar vind of niet.
Voor mezelf zou ik dit niet haalbaar vinden. Als ik bv alleen al kijk naar dag 3 Crescent City - Crater Lake - Roseburg.
Dat is bij elkaar al een uur of 5 rijden en dan wil je ook nog Crater Lake doen. Als dat alleen een foto stop aan de rand is en dan weer verder oke, maar als je daar iets meer wit zien en doen, dan zou ik dat teveel van het goede vinden.
En er zijn meer van dat soort dagen.
#13 - 19-01-2016, 18:09 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15