Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Seattle

Discussie gestart

Renske

Hallo allemaal.

Vanmiddag hebben wij vliegtickets gekocht naar Seattle WA, en van daaruit willen we een rondrit gaan maken van 14 dagen (15 overnachtingen). Heeft iemand ideeen? Wij zouden graag "craters of the Moon" en Yellowstone in ieder geval zien, en omdat we er toch " in de buurt'  zitten zijn we weleens benieuwd naar Canada, maar de vraag is natuurlijk of er qua reisafstand in die omgeving wat leuks te zien is. We vertrekken overigens 20 juli 2010 en gaan op 3 augustus 2010 weer terug.

Groetjes,

Renske
#1 - 29-12-2009, 21:18 uur

Nici

Wij hadden vier weken voor het rondje: Vancouver - Vancouver Island - Sea-to-the Sky - Wells Gray - Jasper - Banff - Yoho - Calgary - Yellowstone - Grand Teton - Mount Rainier - Seattle -Olympic - Vancouver. Ik denk niet dat dit haalbaar is in 14 dagen! Misschien is het leuk om vanuit Seattle Vancouver Island mee te nemen? Ik zou daar dan minimaal 2 dagen voor uit trekken. Andere parken (Wells Gray/Jasper/Banff liggen te ver weg). In de USA zou je Olympic NP mee kunnen nemen. En Mount Rainier NP. Ik weet niet of Glacier NP te ver weg ligt voor 14 dagen vakantie.

groetjes, Nicoline
#2 - 29-12-2009, 21:33 uur

Marianne

Seattle is niet echt in de buurt van Yellowstone, daarvoor had je beter naar Salt Lake City kunnen vliegen. Reken op 2 lange reisdagen vanuit Seattle naar Yellowstone, minstens 2 of 3 dagen voor het verblijf en weer 2 dagen rijden en de helft van je vakantie zit er al op.

In de buurt van Seattle is ook genoeg te doen; Olympic NP, Mt St Helens, Mt Rainier (zie ons 2006-verslag) of ga naar de San Juan Islands of  Vancouver Island.
Je kunt wel naar Yellowstone en het combineren met bijvoorbeeld Glacier NP, maar Canada erbij lijkt me veel te veel.

Hier een voorbeeld, met Glacier, Yellowstone, Grand Teton, Craters of the Moon en Mt St Helens, maar er zijn natuurlijk veel meer mogelijkheden.
Misschien hebben jullie ook nog iets aan ons 2008-verslag (voor Craters of the Moon, Yellowstone en Grand Teton).

Marianne
#3 - 29-12-2009, 21:59 uur
« Laatst bewerkt op: 29-12-2009, 22:43 uur door Marianne »

Eric

Ik denk dat het rondje van Marianne de enige optie is om aan de wensen van Yellowstone te voldoen.

Canada is echt te veel om in die 14 dagen te stoppen.

1. Aankomst, 2. Mt. Rainier, 3. km maken. 4/5. Glacier 6. Reizen. 7/8/9. Yellowstone, 10 Jackson, 11. Craters of the Moon, 12. km maken, 13 Mt St Helens, 14 Seatlle, 15 Vertrek.

Dit zou een optie kunnen zijn.

Succes.

Eric
#4 - 29-12-2009, 22:30 uur

Tet14

Prima adviezen. Het rondje van Eric is te doen maar je zou ook kunnen overwegen om Glacier NP voor een andere reis te bewaren en te combineren met Canada. Je zou dan langer in WA kunnen doorbrengen.  Mount Rainier naar Glacier is nauwelijks in een dag te rijden en Glacier naar Yellowstone is ook een lange rit.
Tet
#5 - 30-12-2009, 13:14 uur

Hans B

Ben het met Marianne eens.
Blijf in de buurt van Seattle.
Voor 14 dagen is Yellowstone of de Canadese Rockies een behoorlijke trip.

Extra optie's Grand Coulle Dam en North Cascades.

#6 - 30-12-2009, 15:21 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Renske

Hmm we zijn er inderdaad uit dat het een beetje veel van het goede is. Ik ben zelf al in Yellowstone geweest maar mijn man niet, toch hebben we nu besloten om Yellowstone niet te bezoeken. We zijn eigenlijk uitgekomen op de volgende route, onder voorbehoud van hotels en of de omgeving ervan mooi zal zijn, waar ik overigens niet over twijfel. Zie link!

#7 - 30-12-2009, 17:14 uur

Eric

Je scheert nu langs Yellowstone. Ik blijf het zonde vinden om het dan niet te bezoeken (en bijv. dan wel Craters o.t. Moon). Yellowstone blijft volgens mij boeien en een van de of het mooiste park van Amerika.

Ben benieuwd hoe je de rest van de dagen gaat invullen.
Ik zou in ieder geval dan via Port Angeles terug naar Seattle gaan, zodat je een groot deel van Olympic NP kan meepakken. Aberdeen is niks (industriestadje), het begint pas leuk te worden vanaf de kust als je in het park bent.

Wat willen jullie verder allemaal onderweg gaan bezoeken?

Eric
#8 - 30-12-2009, 17:40 uur

Marianne

Eens met Eric, jammer om zo dicht langs Yelowstone te rijden en er dan niet langs te gaan. Als je niet naar Yellowstone gaat, neem dan meer mee van Olympic NP (ook het stuk langs de westkust met het strand en het regenwoud), en misschien ook wat mee in Oregon. Idaho ken ik niet, maar ik heb het idee dat er nu toch wel lange stukken inzitten die minder interessant zijn.
Er zijn verschillende gidsen over de pacific northwest, bekijk er eens wat om te zien of er niet voldoende is voor 2 weken. Of ga naar Yellowstone en neem die paar rijdagen voor lief.

Je zou dan zoiets kunnen doen:
1   Seattle   
2   Seattle
3   Seattle - Missoula
4   Missoula - Yellowstone
5   Yellowstone
6   Yellowstone   
7   Yellowstone   
8   Yellowstone/Grand Teton
9   Yellowstone/Grand Teton -   Jackson
10   Jackson- Twin Falls (zie ons 2008-verslag voor dat stuk)
11   Twin Falls - stop in Oregon
12   stop in Oregon - Mt St Helens
13   Mt St Helens - Seattle
14   Seattle   


Marianne
#9 - 30-12-2009, 18:08 uur

Eric

Zit mij net te bedenken dat Canada op zich een optie nog zou kunnen zijn maar dan beperk je je tijd in Amerika tot een minimum en zit er geen Yellowstone of Craters in:
1 Seattle, 2/3 Port Angeles, 4/5 Victoria, 6/7 Vancouver, 8 Clearwater, 9/10 Jasper, 11 Banff, 12 Golden, 13 Revelstoke, 14 Seattle (7uur rijden) en 15 naar huis.

Eric
#10 - 30-12-2009, 19:41 uur

Renske

Eigenlijk vermoed ik dat deze oproep van mij iets te vroeg is geweest, we hadden de tickets geboekt en daar was ik dolenthousiast over....we zijn nu meer aan het kijken wat er inderdaad in die buurt is, craters of the moon spreekt mij heel erg aan maar is wel ver weg, en Canada was meer omdat we daar eigenlijk ook weleens geweest willen zijn.

We hebben nu San Juan Island op 't oog, want we hebben al best veel gedaan in ons leven, maar Whale Watching hebben we nog nooit gedaan en dat kan daar!!!

Ik neem jullie tips mee in de keuzes die we maken....Banff lijkt me namelijk ook echt heel erg mooi...maar dat betekend dan eigenlijk dat we zo'n beetje de hele vakantie in Canada doorbrengen, wellicht een idee voor een volgende reis....maar wellicht doen we het ook wel...
#11 - 31-12-2009, 14:36 uur

Eric

Whalewatching is erg leuk en kan ook vanuit Victoria en zelfs vanuit Vancouver, maar verder nog beter in andere plekken op Vancouver Island.
Zelf dit gedaan vanuit Victoria en we hebben een groep van circa 15 orka's van redelijk dichtbij kunnen spotten.

Eric
#12 - 31-12-2009, 16:24 uur

Renske

Oke nu hebben we het aangepast!!!

Dag 1 en 2 Seattle, genieten van de omgeving en acclimatiseren.
Dag 3  Vancouver hiking/wandelen in de omgeving
Dag 4 Vancouver whale watching
Dag 5 Kelowna hiking/wandelen in de omgeving
Dag 6 Spokane (tussenstop)
Dag 7 Butte (bezoek Yellowstone)
Dag 8 Butte (bezoek Yellowstone)
Dag 9 Arco (Craters of the moon)
Dag 10 Arco Craters of the moon
Dag 11 Ontario
Dag 12 Portland
Dag 13 Aberdeen Olympic NP
Dag 14 Mount Rainier NP
Dag 15 naar huis
#13 - 31-12-2009, 16:31 uur

Renske

Whalewatching is erg leuk en kan ook vanuit Victoria en zelfs vanuit Vancouver, maar verder nog beter in andere plekken op Vancouver Island.
Zelf dit gedaan vanuit Victoria en we hebben een groep van circa 15 orka's van redelijk dichtbij kunnen spotten.

Eric


Haha ja daar kwamen we dus ook achter vandaar dat we vanuit Vancouver gaan Whale Watchen....en dan kunnen we de eerste dag volledig besteden aan Seattle. We zijn overigens blij dat we gebruik maken van de punten spaar systemen van de diverse hotels en vliegtuigmaatschappijen. We zitten met united al bijna aan een gratis vlucht, helaas dat we nu via BA vliegen, maar 't scheelde gewoon teveel geld. En ons hotel voor 2 nachten in Seattle hebben we van de mariott punten kunnen betalen...."gratis" dus.
#14 - 31-12-2009, 16:34 uur

Eric

Butte - Yellowstone = 4 uur rijden + 4 uur terug = 8 uur totaal...
Wordt lastig om dan nog iets van Yellowstone te zien denk ik.
#15 - 31-12-2009, 18:40 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15