Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Seattle - Canada - Yellowstone - Denver

Discussie gestart

DennisH

Na lang twijfelen of we nu naar de oost of westkust zouden gaan is het toch weer de westkust geworden.
Het is de volgende reis geworden, we hebben de reist geboekt via Jan Doets.
Helaas kunnen we niet eerder vertrekken dan half September maar goed, dat betekent alleen dat het rustiger is in de parken.
We lopen de kans dat we hier en daar wat sneeuw tegenkomen dus als vervoer hebben we maar weer een SUV geboekt

Seattle 1 nacht
Quinault 1 nacht
Port Angeles 1 nacht
Victoria 1 nacht
Parksville 1 nacht
Vancouver 1 nacht
Kelowna 1 nacht
Revelstoke 1 nacht
Banff 2 nachten
Fairmont Hot Spring 1 nacht
Waterton Lakes NP 2 nachten
Whitefish 1 nacht
Bozeman 1 nacht
Yellowstone NP 2 nachten
Teton Village 1 nacht
Vernal 1 nacht
Grand Junction 2 nachten
Aspen 1 nacht
Denver 1 nacht



Deze reis sprak ons het meeste aan omdat we door een aantal schitterende natuurparken gaan en natuurlijk omdat we twee nachten in Yellowstone logeren (op loopafstand van Old Faithful).
In Seattle willen we de Boeing Fabriek bezoeken en verder natuurlijk de parken, Olympic, Grang Teton, Banff (misschien Jasper), Yellowstone, Glacier en Dinosaur NM.
#1 - 27-05-2006, 22:55 uur
« Laatst bewerkt op: 27-05-2006, 22:59 uur door DennisH »

Loek

Waarom 2 nachten in Grand Junction?  Ik zou niet weten wat ik een dag in Grand Junction zou moeten doen, laat staan twee, dus ik ben wel benieuwd wat voor interessants jij daar ontdekt hebt.  De omweg via Aspen is wel leuk vanuit een scenic perspectief, maar dan nog hoef je daar niet te overnachten.  Het is vanuit Grand Junction zelfs via Aspen niet meer dan 5-6 uur rijden naar Denver.  Als je alleen naar Aspen rijdt om een upscale skioord te zien, kun je misschien beter naar Vail gaan dat is minder ver van de route die je rijdt.  Overigens is in beide dorpen weinig te beleven tot het skiseizoen begint zo rond eind october. Misschien ben ik bevooroordeeld, maar ik zou een dag meer besteden in Denver, daar is genoeg te doen om jezelf twee dagen bezig te houden.  Eventueel kun je overnachten in Estes Park en 's ochtends heel vroeg Rocky Mountain NP bekijken, dan heb je een goeie kans om wild te zien.  Vervolgens via het plaatsje Boulder (en Nederland) naar Denver rijden.
 
#2 - 28-05-2006, 22:16 uur
« Laatst bewerkt op: 28-05-2006, 22:27 uur door Loek »

Mississippi

Ik vroeg me hetzelfde af als Loek.
Mijn idee zou zijn om ipv Grand Junction, 1 of 2 dagen in Moab te overnachten.
Kan je naar Arches NP en/of Canyonlands NP !
(Doen wij zelf als we deze zomer dezelfde route rijden)
#3 - 29-05-2006, 17:12 uur

Hans B

Hallo Dennis,
vorig jaar (2005) heb ik nagenoeg dezelfde route gereden Seattle via Canada naar Het Yellowstone NP.
Enkele dingen.
In Seattle kun je best 2 dagen verblijven, prachtige stad.
Op Vancouver Island, waarom Parksville, speciale reden ?? dan doen natuurlijk. Wij zijn aan de andere kust geweest in Sooke. Bij eb kun je de potholes belijken, vonden wij erg leuk.
Vancouver ook een stad voor ten minste 2 dagen.
Waterton Glacier, vonden wij absoluut niet interessant, mooie bergen, mooie meertjes, maar misschien zijn wij na enkele reizen wel wat verwend met Grand Canyon, Byce, Arches en Yellowstone. De weg dwars door het park is echter wel de moeite.
Grand Teton rij je langs, kijk je tegen de prachtige bergketen, maar dat is het dan, tenzij je lange wandelingen wilt maken, Vanaf Yellowstone kun je in 1 dag Vernal wel bereiken.
Grand Junction zou ik kunnen begrijpen als uitvalsbasis voor Arches, maar dan zou ik zoals Loek en Mississippi zeggen naar Moab rijden.
groeten en succes, Hans B.
#4 - 29-05-2006, 18:32 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

DennisH

Bedankt voor jullie tips !!

Eigenlijk is het een 'standaardreis' van Jan Doets die we hebben geboekt.
We willen niet op de bonnefooi en deze reis sluit eigenlijk voor 90% aan bij alle dingen die we willen zien, vandaar dat we deze hebben genomen  ;D
Dit hebben we vorig jaar ook gedaan en dat is goed bevallen !

Op Vancouver Island willen we overdag langs de kust gaan whale watchen, het hotel zit handig om de volgende dag met de Ferry over te steken naar Vancouver.
In Seattle willen we de Boeing fabriek bezoeken en misschien de space needle, maar we zijn verder eigenlijk geen stadsmensen.
In Grand Junction willen we of gaan paardrijden of gaan kayakken/raften oid.
Verder willen we graag wandelen (hiken) door de parken. En wilde dieren zien (van een veilige afstand).

#5 - 29-05-2006, 20:40 uur

DennisH

Arches is trouwens ook een goed idee !!!
Vorig jaar vonden we Bryce ook zo mooi !
#6 - 29-05-2006, 20:50 uur

Minoes

Kan me niet voorstellen dat je , zo dicht bij denver, Rocky Mountains National Park gaat overslaan.
Je kunt daar in 1 dag een prachtige pas rijden.

Minoes
#7 - 30-05-2006, 09:45 uur

Chi Sin X

Vergeet geen reisverslag te maken ;).  Ik wil volgend jaar ongeveer dezelfde tour maken, lijkt me een mooie reis.

Spijtig dat er ik er nog niet veel reisverslagen heb over gevonden.
#8 - 30-05-2006, 09:58 uur

GoGriz

Mooi, je gaat voorbij mijn stad (missoula) rijden :)   Whitefish is een goede plaats om te overnachten, zeker in die periode zijn hotels daar spotgoedkoop!   Glacier NP is ook heel mooi, weet niet waarom Hans B zegt dat dat niet de moeite is  :o. Zeker als je graag gaat hiken is het de place to be!  Sneeuw zal je normaal gezien nog niet zien op de wegen - maar de mogelijkheid bestaat zeker. Vorig jaar heeft de going to the sun road bijv. begin september al 40 cm sneeuw gekregen (die was na een paar dagen al weer gesmolten).    Fairmont Hot springs zal je ook zeker bevallen... lekker weken in hete zwembaden :)  Als je tijd hebt is het de moeite om tussen Drummond en Anaconda MT de pintler scenic route te nemen - is iets langer maar veel mooier dan de I 90. 
#9 - 30-05-2006, 15:55 uur

DennisH

GoGriz,

Volgens het reisbureau is de Going to the sun road afgesloten als we daar komen. Het zou dan eind September, begin Oktober zijn. Maar dat vinden we juist wel leuk. Ik hoop ook dat we in Aspen misschien een dagje kunnen skieen oid.

Rocky Mountain NP klinkt goed, moet even kijken hoe we dat in gaan passen. Ik wil ook nog wel iets van Denver zien. En na Glacier, Yellowstone en Grand Teton is een dagje Denver ook wel leuk.

Wel zijn we een beetje nerveus geworden over alle berenverhalen in de gidsen, we hopen maar dat die beren net zo nerveus voor ons zijn.

Hoe kan ik trouwens het beste op die Beartooth pass komen. Streets&Trips kent 'm niet. We vertrekken uit Bozeman en we gaan overnachten in de Old Faithfull Snow Lodge. S&T stuurt me over de US-191 en dan direct de Old Faithfull Rd op.
#10 - 31-05-2006, 07:58 uur
« Laatst bewerkt op: 31-05-2006, 08:31 uur door DennisH »

Hans B

Glacier NP is ook heel mooi, weet niet waarom Hans B zegt dat dat niet de moeite is. 
Ik heb me eventjes wat te sterk uitgedrukt over Waterton Glacier, het is best een mooi park, maar na alle "geweld" van Grand Canyon Yellowstone, etc... vonden wij het niet 'echt' bijzonder, niet echt iets aparts wat je wel in de andere genoemde parken hebt. Zeker als je de "GOING TO THE SUN road" niet kunt rijden.
Dennis,
mocht je in het Rocky Mountain N.P. de 'TRAIL RIDGE road" gaan rijden pas dan op dat zodra je boven de 2500 meter komt (en de top van deze weg ligt op 3700 meter), je last van duizeligheid / hoofdpijn / etc.. kunt krijgen. Ik heb het wel gehad. Toen wij van het ALPINE visitorcenter naar een top wilden lopen, was maar enkele 100den meters, heb ik op dit korte stukje enkele malen gerust en voelde me helemaal niet lekker. Niet gezegd dat het gebeurd, maar bij deze weet je het.
Mijn STreets&Trips geeft de Beartooth Pass wel. Ligt op ca.20 mile buiten de NORTH-EAST entrance van het Yellowstone NP. HIGHWAY-212.
Veel plezier Hans B.
#11 - 31-05-2006, 12:43 uur
« Laatst bewerkt op: 31-05-2006, 13:09 uur door Hans B »
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

GoGriz

GoGriz,

Volgens het reisbureau is de Going to the sun road afgesloten als we daar komen. Het zou dan eind September, begin Oktober zijn. Maar dat vinden we juist wel leuk. Ik hoop ook dat we in Aspen misschien een dagje kunnen skieen oid.


Normaal gezien is de GTS road open tot half oktober - mits er niet te veel 'septemberstorms' zijn.  Ik ben er vorig jaar nog geweest eind september/begin oktober en buiten een paar cm sneeuw op de laatste dag was er absoluut geen probleem.

ivm beren:  ik heb een paar keer beren ontmoet op hikes en die hebben gewoon meer schrik van jou dan jij van hen.  De kans dat je een beer gaat tegenkomen als je niet alleen bent is trouwens extreem klein (zeker grizzlies).  Als je je toch niet op je gemak voelt, koop dan bear pepperspray - ik heb dat ook altijd bij de hand als ik ga backpacken.
#12 - 31-05-2006, 15:53 uur

DennisH

ivm beren:  ik heb een paar keer beren ontmoet op hikes en die hebben gewoon meer schrik van jou dan jij van hen. 

Oh ?



Deze ziet er niet zo geschrokken uit  ;D

Nee, ik begrijp wat je bedoelt, we zullen je tip over de bearspray ook zeker gebruiken. Ik denk dat het handiger is omdat daar te kopen, ze zullen het wel niet zo leuk vinden als je dat meeneemt het vliegtuig in  :)


@HansB,

Klopt, dat hoogteverschil is een behoorlijke klap. Ik ben wel eens met skieen op 3300 meter een bergtopje opgerend op m'n skischoenen. Dat heb ik ook een paar dagen gevoeld. De lucht is een stuk ijler op die hoogtes. Maar het uitzicht is het wel vaak waard !!

#13 - 01-06-2006, 07:59 uur

jaborg

Bearspray kun je het beste in Amerika kopen.

Wij hebben in Yellowstone geen beer gezien. Neem wel een zaklamp mee want het is er erg donker als je 's avonds nog te voet op uit gaat (wij hadden er dus geen bij ons en hebben bij het licht van de mobiel terug moeten lopen. Ik kan je vertellen dat is minder leuk dan je denkt)

 En de Rocky Mountains moet je zeker doen. Wij vonden het machtig mooi.
The Arches zijn ook zeker een bezoek waard.
Ach, Wij vonden Colarado en Wyoming schitterend.

En op de de grote hoogtes heel veel drinken (water) dat helpt erg goed.
#14 - 01-06-2006, 19:21 uur
« Laatst bewerkt op: 01-06-2006, 19:24 uur door jaborg »

jolanneke

De Arches zijn mooi! Maar als je er dan toch bent... het uitzicht van Isle in the Sky (Canyonlands) vond ik geweldig! Ik vond het zelfs mooier en indrukwekkender als de Grand Canyon. Van Moab naar Denver is prima te doen en zeker om vanuit Moab een scenic byway nemen naar Grand Junction en een ommetje maken langs het Colorado National Monument. Dus mijn "advies" zou zijn om 2 overnachtingen in Moab te doen ipv Grand Junction. Denver is een leuke stad om een dagje rond te kijken. Het State Capitol is erg leuk om te bezoeken en als je geluk hebt dan kun je met een schoolklas meelopen bij de rondleidingen en krijg je goed uitleg over de historie en politieke inrichting van Colorado.

Jolanda

#15 - 01-06-2006, 20:42 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15