Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Seattle - Canada - Yellowstone

Discussie gestart

hanz

We willen een reis plannen waarin oa de volgende route zit.
Seattle-Kamloops (Can) - Jasper - Banff - Glacier Np - Yellowstone Np - Grand Teton Np
In een aantal reisgidsen wordt voor deze route zo'n 11 dagen uitgetrokken. Is dit realistisch? (Vancouver willen we overslaan!)
Hoeveel tijd moet je nemen om de hoogtepunten van de betreffende parken goed te kunnen zien?
Heeft iemand deze route al eens gereden en daar een reisverslag van?
#1 - 09-07-2002, 19:24 uur

Johan

Hanz, ik heb het Amerikaanse deel van je geplande reis gedaan. Het Canadese gedeelte heb ik niets van gezien.  Wat ik je kan vertellen is dat Glacier N.P. het mooiste park is wat ik ooit heb gezien. De "Going to the Sun road" die door het park loopt is ronduit adembenemend. Trek een volle dag voor deze route uit. Als je in Yellowstone alles wil zien heb je zeker twee dagen nodig. Grand Teton is ook erg mooi. Ik ben van Seattle naar Montana (Glacier) gereden via de North Cascades en ook dat is de moeite waard.
#2 - 09-07-2002, 21:07 uur

marrob

Het is al een tijd geleden dat dit bericht gepost is. Wij denken momenteel aan dezelfde route en ik ben erg benieuwd of je deze reis daadwerkelijk gemaakt hebt en wat je ervaringen waren.
#3 - 05-02-2004, 19:53 uur

hanz

Marrob, het is er uiteindelijk niet van gekomen. We zijn vorig jaar (weer) naar het zuidwesten geweest. Maar het ligt zeker nog in onze bedoeling Yellowstone, Glacier NP ed. te gaan bezoeken, al zal dat nog niet op korte termijn zijn.
#4 - 08-02-2004, 17:32 uur

marrob

Hanz, bedankt voor je antwoord. Jammer dat het er niet van gekomen is, hoewel het zuidwesten geweldig is! Misschien dat er andere lezers zijn die dit rondje gemaakt hebben? Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen en "do's en dont's" in dit gebied.
#5 - 08-02-2004, 19:46 uur

Norbert

Ik heb in 1998 een soortgelijke route afgelegd. Wij zijn toen gestart in Seatlle (met een halve dag vertraging dankzij een staking van de piloten van Northwest Airlines, we zijn uiteindelijk via Houston naar Seatlle gevlogen en kwamen tegen middernacht uiteindelijk pas aan in Seatlle)
Vanuit Seatlle zijn we naar Vancouver en Victoria op Vancouver Island gereden. In Victoria hebben we nog aan whale watching gedaan. Met een rubberboot waarin zo'n 10 man passen, de zee op om walvissen te bekijken. Dit was prachtig! Weliswaar hebben we geen walvis gezien, maar dit werd ruimschoots goedgemaakt door een school orka's.
Na Victoria zijn we verder gereden naar Jasper en Banff. Onderweg hebben we ook nog de Columbia Icefield bezocht. Dit is een grote gletsjer waar je met een speciale bus naar toe wordt gereden. Deze bus rijdt ook de gletsjer op, waarna je een tijdje rond mag wandelen over de gletsjer.

Via Calgary hebben we uiteindelijk Canada weer verlaten. We zijn vervolgens doorgereden naar het Yellowstone National Park. Daar we in de middag arriveerden bij het park hebben we eerst een hotel gezocht. Tegen de avond zijn we toen yellowstone wezen bezoeken.

De volgende dag zijn we weer verder gereden door het Yellowstone en Grand Teton National Park. Vervolgens zijn we weer teruggereden richting Seatlle. Bij Seatlle hebben we nog het Mount Rainier National Park en Mount St. Helens National Park bezocht.

Als je meer wilt weten over deze reis, mail me dan maar. Eeventueel kan ik dan ook nog wat foto's meezenden via mail. (ik moet ze dan wel eerst inscannen)
#6 - 09-03-2004, 20:55 uur

Hans B

Hallo Hanz,
ik ben van plan de komende zomer (2005) voor ongeveer dezelfde route 5 weken uit te trekken. 11 Dagen lijkt mij wel heel erg kort, dan zit je meer in de auto/camper dan dat je wat ziet.
Mijn schema ziet er ca. alsvolgt uit :
Seattle 3 dagen
Olympic Peninsula 2 dagen
Vancouver Island 4 dagen
Vancouver 2 dagen
Vancouver - Calgary 3 dagen
Calgary 2 dagen
Calgary - Edmonton 1 dag
Edmonton 2 dagen
Edmonton - Jasper 1 dag
Jasper - Banff 3 dagen
Banff - Glacier 1 dag
Glacier - Yellowstone 1 dag
Yellowstone 3 dagen
Grand Teton 2 dagen
terug naar Seattle 2 dagen
groeten Hans B.
#7 - 16-03-2005, 05:10 uur
« Laatst bewerkt op: 16-03-2005, 05:11 uur door Hans B »
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Mississippi

Hallo Hanz,
ik ben van plan de komende zomer (2005) voor ongeveer dezelfde route 5 weken uit te trekken.

5 weken? Dat is het betere werk! Je werkt dus niet in de USA  ;D

Ik hoop volgend jaar (2006) ook naar Yellowstone en omgeving te reizen. De vraag is of we in Seattle of Denver gaan starten. Jouw route lijkt in ieder geval erg aantrekkelijk.


:-[ Ik wou dat ik 5 weken had   :-[
#8 - 17-03-2005, 20:51 uur

angelica

Wij hebben in 2000 Yellowstone bezocht via de volgende route:
Calgary via glacier park richting montana (het was ons doel toen om zo snel mogelijk naar yellowstone te komen) hier hadden we 1 overnachting en de volgende dag kwamen we in de middag bij (west) Yellowstone. Na 2 dagen Yellowstone zijn we weer terug naar canada gereden en hebben hier radium hot springs , banf oa aangedaan.
Voor ons was het ook een familie bezoek (nichtje in red deer canada) daar verbleven we de laatste week. Omdat we alleen een bezoek aan familie niets vonden en yellowstone nog niet gezien hadden hebben we dit toen zo gedaan.

angelica
#9 - 19-03-2005, 18:41 uur

Mississippi

Wij hebben in 2000 Yellowstone bezocht via de volgende route:
Calgary via glacier park richting montana (het was ons doel toen om zo snel mogelijk naar yellowstone te komen) hier hadden we 1 overnachting en de volgende dag kwamen we in de middag bij (west) Yellowstone. Na 2 dagen Yellowstone zijn we weer terug naar canada gereden en hebben hier radium hot springs , banf oa aangedaan.

Via Calgary kan natuurlijk ook, zeker met een huurauto. De vraag is of je met een Canadeese camper de VS in kan/mag. Misschien is er wat veranderd na 9/11?

Wij hebben zeer goede ervaring met het camper Go-West verhuurstation in Calgary :D


#10 - 20-03-2005, 13:12 uur
« Laatst bewerkt op: 20-03-2005, 13:13 uur door Mr Mississippi »

ceetje

hallo, wij zijn dit jaar van Yellowstone richting Denver gereden (de bedoeling was Ccheyenne maar ivm frontierday hotelprijzen verdriedubbeld :-[ en dus maar doorgereden) Ik kan je zeggen: het was de vervelendste rit van de geweldige drie weken. Wat een megasaai landschap. Denver is wel leuk, maar misschien heb je iets aan deze opmerking als je de keuze moet maken.
#11 - 10-08-2005, 21:35 uur

meg

Hallo,
wij denken aan een reis Vancouver-Seattle-Glacier NP-Yellowstone NP- en terug via Mount St. Helens, Mount Rainier en Portland naar Seattle en weer naar Vancouver.
Maar we twijfelen erg over het weer. We gaan in september en we willen het nog wel een beetje warm hebben aangezien de Hollandse zomer dit jaar zo vreselijk is.
Wat zijn jullie ervaringen?  Is het daar nog een beetje te doen of kunnen we voor een lekker zonnetje beter naar het zuidwesten gaan?
#12 - 16-08-2005, 10:09 uur

Norbert

Ik heb zelf ook in september 1999 ongeveer deze route gereden. We hebben toen heerlijk weer gehad.
#13 - 16-08-2005, 19:08 uur

Hans B

Hallo Hanz,
ik kom zojuist terug van mijn voorgenomen route (zie eeerder in dit onderwerp) maar zie ook dat dit door jouw geplaatste onderwerp al van juli 2002 is. Heeft een antwoord nog zin?
groeten Hans
#14 - 28-08-2005, 12:59 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

DennisH

Hallo Hanz,
ik kom zojuist terug van mijn voorgenomen route (zie eeerder in dit onderwerp) maar zie ook dat dit door jouw geplaatste onderwerp al van juli 2002 is. Heeft een antwoord nog zin?
groeten Hans

Hans,

Heeft altijd zin  ;D Niet voor hem, dan wel voor mij. Ik wil dezelfde route als jij gaan doen.
Amerika is ons vorig jaar zo goed bevallen dat we nog een keer gaan. Dit keer waarschijnlijk met een camper, maar niet zo'n grote als die van jou.
Wij hebben slechts drie weken en ik wil in elk geval Yellowstone, Glacier, en Vancouver Island zien.

Dus kom maar op met die foto's !
#15 - 02-01-2006, 21:17 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15