Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Seattle-LA in 4 weken ?

Discussie gestart

Grens

Wij  (3 volwassenen) overwegen in juni a.s.  een reis per huurauto te maken van Seattle via SF, Las Vegas, de verschillende parken zoals DV, GC, MV, Bryce, Zion) en terug vliegen vanaf LA. Wij hebben 4 weken tot onze beschikking. Is dit in 4 weken te doen ? Zo ja, heeft iemand een interessante reisroute incl. overnachting plaatsen  (met in het bijzonder een logische route om de parken te bezoeken) Wij zijn geen hikers dus rondrijden en uitstappen om te kijken. Het gebied tussen Seattle en SF hebben wij nog nooit bezocht. SF zelf hebben wij als eens bezocht. Elke suggestie is welkom waarvoor bij voorbaat mijn dank. Groeten van Gerard
#1 - 21-03-2011, 15:06 uur

Marianne

In 2006 hebben wij een rondrit gemaakt vanuit Seattle, met als eindpunt San Francisco. Misschien heb je iets aan ons reisverslag.
Juni kan wat vroeg zijn voor de parken in het noordwesten.

Marianne
#2 - 21-03-2011, 18:55 uur

Hans B

Alles wat je noemt in 4 weken? Of je komt tijd te kort of je route is te lang.
Probeer het even per dag uit te schrijven, dat geeft je zelf vast een beeld.
Zien = wandelen, het hoeven geen lange hikes te zijn, maar eventjes met je kont uit de auto is wel aan te raden.
Dag 01 AMS - SEA
Dag 02 Seattle
Dag 03 S - Mt. Rainier
Dag 04 Mt.R - Mt.St.Helens
DAg 05 etc..
#3 - 21-03-2011, 19:23 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

hdeweert

Hallo Gerard
Dat word vast en leuke trip. Ga eens langs bij een reisbureau, voor een aantal volders dan kun je de hoogtepunten er alvast uit halen. Lees eens wat reisverhalen door en maak aan de hand van de eigen interesse een route. Als je die op het forum plaatst krijg je ongetwijfeld een aantal goede tips.
Hoe is jouw vorige trip Atlanta, New Orléans, Memphis en Nashville je bevallen? Na je vraag hierover niets neer van je gehoord.
Harm
#4 - 22-03-2011, 02:30 uur

Grens

Hallo Harm

Mijn gedachte bij mijn vraag was te weten te komen of 4 weken voldoende was  voor de beoogde route. Volgens Hans zou dit niet het geval zijn. Dit jaar wil ik mij concentreren op een bezoek aan de verschillende parken in Arizona en Utah. Ik had het idee dat wanneer ik naar LA vlieg (terug vanaf SF) 4 weken weer te lang was (zoals gezegd we zijn geen hikers) Ik zit dus te dubben over mijn aanvlieg luchthaven

De trip van vorig jaar is ons uitstekend bevallen. In Atlanta was veel te bezoeken; Opry Mills in Nashville was gesloten (naweeën van de overstroming); New Orleans een heerlijke stad om te verblijven

Wij verheugen ons al weer op de volgende trip van dit jaar

Groeten,
Gerard

 
#5 - 22-03-2011, 14:06 uur

Tet14

Het hangt er helemaal vanaf hoe lang je op plaatsen wil blijven. Jullie zijn geen hikers dus dat scheelt alweer. Maar er zijn toch echt plaatsen onderweg waar je de benen eens zou moeten strekken.
Zal je een route geven zonder San Francisco want daar ben je al geweest:
1,2 Seattle (2 nachten)
3. Seattle via Mt. St. Helens naar Portland. Bekijk Mt Rainier maar van een afstand.
4. Columbia River Gorge dagtrip
5,6. Coastal Oregon drive naar Redwood NP.
7. Redwood NP naar Avenue of the Giants bij Garberville. Lost Cost route.
8. Naar Napa voor de wijn.
9. Naar Yosemite NP
10. Yosemite NP. Beetje wandelen kan geen kwaad.
11. Yosemite over Tioga Pass naar Mammoth Lakes of Lee Vining
12. Naar Death Valley NP
13. Naar Las Vegas
14. Las Vegas
15. Naar Zion NP
16. Zion naar Bryce
17. Bryce naar Torrey
18. Torrey naar Monument Valley via Moki Dugway etc.
19. Naar Page
20. Naar Grand Canyon NP south rim
21. Naar Sedona
22. Sedona
23. Sedona naar San Diego
24. San Diego
25. Naar LA
Zo, dan heb je nog 3 dagen over om ergens langer te blijven. je zou zelfs Moab nog kunnen toevoegen.
Een echte roadtrip maar niet geschikt om eea nou eens intensief te bekijken.
Tet

#6 - 22-03-2011, 16:29 uur

Hans B

Dit jaar wil ik mij concentreren op een bezoek aan de verschillende parken in Arizona en Utah.

Als je had gezegd dat je reis zich zou concentreren op UT en AZ, kan dat natuurlijk gemakkelijk in 4 weken, maar vanaf Seattle wordt het een forse rit.
Aanvliegen op Las Vegas, Salt Lake City of Phoenix kun je er een geweldige reis van maken en ben je de reisdagen vanaf Seattle niet kwijt.

Als je naar Seattle wilt, zijn in het noordwesten ook voldoende mogelijkheden (Mt.Rainier, Mt.St.Helens, Portland, Olympic NP) om een reis te maken, eventueel te combineren met een stuk Canada (Vancouver, Vancouver Island en eventueel de Canadese Rockies)
#7 - 22-03-2011, 19:25 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Grens

Hallo Hans,

Dat gedeelte van Canada hebben wij al eens bezocht

Alles overwegende denk ik dat wij toch maar naar LA gaan vliegen (wij prefereren een rechtstreekse vlucht) zodat wij voldoende tijd hebben om het gebied op ons gemak te kunnen bekijken en niet onder tijd druk komen te staan i.v.m. de grote afstand.

De reis Los Angeles - Las Vegas - parken in Arizona/Utah - San Francisco lijkt mij gemakkelijk in 4 weken te doen

Vriendelijk dank voor de adviezen van jou en de andere leden


#8 - 24-03-2011, 11:05 uur

Tet14

Dan heb je ruim de tijd idd.
#9 - 24-03-2011, 12:11 uur

Grens

Tet

Ik ga een nieuwe topic opstarten voor mijn gewijzigde reis met het verzoek om advies voor een reisroute waarvoor bij voorbaat mijn dank

Groeten,
Gerard
#10 - 25-03-2011, 14:20 uur

Tet14

Zie hem vanzelf....
#11 - 25-03-2011, 17:39 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15