Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Seattle, SF en LA in 2013

Discussie gestart

moespook

De kogel is door de kerk, we gaan volgend jaar weer naar de VS. Na Florida en een trip door het Zuidwesten gaan we dit keer iets noordelijker. We starten in Seattle en het plan is zo veel mogelijk langs de kust af te zakken naar LA. In elk geval willen we Highway 1 afrijden. We hebben de tijd van 13 juli tot 30 juli en willen uiteraard een aantal dagen doorbrengen in Seattle en San Francisco (dit vonden we een geweldige stad, dus die doen we nog een keer). In LA willen we eigenlijk alleen de WB studio tour doen en terug naar huis vliegen, dus daar spenderen we niet veel tijd.
We hebben zo'n 15 dagen  om de tocht te maken. Dat is niet al te lang, maar wel te doen. De vliegtickets zijn geboekt. Ik heb een aantal weken gekeken wat de prijzen van de vliegtickets doen, maar juli blijft gewoon duur! Heb inmiddels ook al een boek over de Oregon kust en al rondgeneusd op het forum, maar ik vroeg me af of iemand hier nog leuke tips had, welke plaatsen aan de kust leuk zijn om te zien of een nachtje of twee te blijven, vooral in Oregon.

Ik ga de trip nog helemaal uitschrijven per dag, dat is me vorige keer goed bevallen. De route is  nog in ontwikkeling, uiteraard afhankelijk van de keuzes die we maken.  Voor Seattle heb ik 2 volle dagen gepland, idem voor SF en 1 voor LA, de rest ligt open.  We vinden het wel fijn om niet alle dagen te verkassen, dus hier en daar 2 nachten ergens blijven is onze bedoeling. Vanuit Seattle via Olympic NP  zuidwaarts. Voor het stuk tussen SF en LA denk ik een dag of 5 nodig te hebben, dus dan blijven er zo'n 5 dagen over voor het stuk tussen Seattle en SF.  Wat zijn daar nu de bijzondere plaatsjes? Uiteraard kan dat voor iedereen weer wat anders betekenen, maar we zoeken (buiten natuurschoon) naar een wat relaxte sfeer en geen kustplaatsen met Scheveningse allure! Omdat het ongetwijfeld in juli ook aan de kust in Oregon druk zal zijn wil ik het liefst de hotels ook al boeken. Iemand nog leuke tips op dit gebied?

Verder nog een vraag over de autohuur. Verleden jaar hadden we geen drop-off kosten tussen California en Arizona, maar ik denk dat dat nu wel het geval zal zijn. Weet iemand of dat bij usareisen.de meteen in de prijs wordt verrekend of dat je dat ter plekke moet voldoen? 
#1 - 19-10-2012, 23:53 uur



Old Faithful

Ik ben net terug van een trip van Seattle naar San Francisco. Wij hebben echter een route meer landinwaarts gevolgd en hebben slechts op enkele plaatsen de kust aangedaan. Ik kan je dus weinig advies geven m.b.t. de route.

Ik kan wel iets vertellen over de autohuur. Bij Alamo via usareisen.de hadden wij geen drop off kosten tussen Seattle en San Francisco. Het staat ook op hun website. Klik op Alamo-->Mietbedingungen.
Citaat
Es werden keine Gebühren verlangt für Mieten innerhalb Kaliforniens, Floridas und Hawaii, zwischen Kalifornien und Nevada, zwischen Kalifornien und Colorado, zwischen den Flughafenstationen Seattle SEA und Los Angeles LAX/San Francisco SFO, zwischen Arizona und Nevada, zwischen Kalifornien und Arizona, sowie zwischen Georgia und Florida. Cabrios mit Annahme in San Francisco in Juli/August: 350 US-$.
Einwegmieten mit Navigationssystem sind nur zwischen Stationen die Navigation anbieten möglich.

Succes en veel plezier bij de voorbereidingen.


#2 - 20-10-2012, 00:48 uur
Groet,

Old Faithful

moespook

Dank je Old Faithful, dat is goed nieuws over de drop-off charges! Scheelt toch al gauw $ 300. Love this forum  :-*
We willen sowieso via usareisen.de de auto boeken, dat is vorige keer heel goed bevallen.

Nu wordt het zoeken naar een hotel in SF waar we de auto makkelijk (lees niet al te duur) kwijt kunnen en toch niet al te ver uit het centrum. Aan de andere kant: met deze besparing van de drop-off kosten is ons budget wel verruimd  :afro:
#3 - 20-10-2012, 12:12 uur



marjoleinw

Als je gaat zoeken op tickets zou je ook San Diego nog in de gaten kunnen houden, is maar iets verder dan LA en ik vond het wel echt een leuke stad met zo'n relaxed surfsfeertje, stranden en de mooiste Zoo of Seaworld !
(zie evt mijn verslag 2009)
#4 - 20-10-2012, 16:05 uur
West Amerika 2009 blog: http://www.aqaes.com/usa/
Florida 2010 blog: http://www.aqaes.com/florida/

Hans B

Je kunt ook je budget verruimen door in SF meteen de auto weg te doen en alles met openbaar vervoer.
Bovendien is rijden in deze stad geen pretje.
In de binnenstad is alles redelijk te belopen / cable car / bus.
#5 - 20-10-2012, 18:46 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

Ze gaan toch door naar LA? Dus die auto gewoon houden in SF.
Wij zaten in 2008 in de Columbus motor Inn. Gratis parkeren en goed gelegen.Wij hebben in 2006 een route gedaan van Seattle naar SF, maar we hebebn nauweljks de kust gedaan. Ik heb wel goede verhalen gehoord over de Lanai at the Cove in Seaside.
Misschien is het leuk om ook iets van het binnenland mee te nemen?

Marianne
#6 - 20-10-2012, 23:00 uur

Hans B

Ze gaan toch door naar LA? Dus die auto gewoon houden in SF.
Ja, nu lees ik het ook, even op het verkeerde been gezet door de meerdere dagen in SF.
#7 - 21-10-2012, 07:42 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

MiamiHeat

Wij hebben besloten dat onze trip volgend jaar gaat starten in SF dan richting LA, Las Vegas, Salt Lake, Yellowstone en we eindigen in Seattle. Het antwoord aangaande de drop off kosten zijn al mooi beantwoord....scheelt me toch weer 250-350 dollar!
#8 - 21-10-2012, 14:26 uur
« Laatst bewerkt op: 21-10-2012, 14:28 uur door MiamiHeat »

MiamiHeat

King George Hotel in hartje SF krijgt goede recensies. Ook uit eerste hand van kennis. Wij kijken naar optie om in Sausolito te verblijven en dan met de ferry naar SF te gaan.
#9 - 21-10-2012, 14:31 uur

Marianne

Wij hebben besloten dat onze trip volgend jaar gaat starten in SF dan richting LA, Las Vegas, Salt Lake, Yellowstone en we eindigen in Seattle. Het antwoord aangaande de drop off kosten zijn al mooi beantwoord....scheelt me toch weer 250-350 dollar!
Check het wel even; soms betaal je van A naar B geen drop off kosten maar van B naar wel.

Marianne
#10 - 21-10-2012, 16:29 uur

moespook

Dank Marianne, de Lanai at the Cove ziet er goed uit. Zal eens checken of het beschikbaar is.

Vwb de auto in SF: verleden jaar konden we goed uit de weg zonder auto, inderdaad is alles makkelijk te belopen, of te fietsen (!). Voor de cable cars hebben we twee pogingen gedaan. Op Union Square, maar daar waren ze vol een aantal keren en bij het startpunt in Mason Street. Vanwege de Fleet Week in SF (trouwens wel bijzonder om dat mee te maken!) was er een optocht en kon de cable car niet niet door het verkeer heen komen en keerde na 100 meter terug  :-\ Het zou dus nog een optie zijn om de auto in SF in te leveren, een paar dagen zonder te doen en dan voor de rit naar LA een nieuw contract af te sluiten. Zag op de site van usareisen.de dat 2013 tarieven half november beschikbaar komen.

Iedereen die gereageerd heeft, bedankt voor het meedenken!  :afro:
#11 - 21-10-2012, 21:40 uur



leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15