Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Seattle - Yellowstone ?

Discussie gestart

Wop

Hi all,

Even gebruik maken van de vakkundige routebeschrijvers op ons forum;

Ik wil in het Noordwesten een trip maken, weet nog niet of dat het aankomende jaar al plaats gaat vinden. eea is afhankelijk van een aantal dingen. 

Wat ik voor ogen heb:
Vliegen naar Seattle  en in ieder geval Olympic NP en Yellowstone (Mogelijk Crater Lake?)
Een uitstap naar San Francisco lijkt mij teveel van het goede. (?)

Wat is in dit geval een meest logische en uitvoerbare route in een tijdsbestek van 14 dagen? De reis zal dan in het hoogseizoen plaatsvinden, dus vermoed ik dat ik weinig tot geen last zal hebben van afgesloten wegen. 

#1 - 21-12-2015, 12:01 uur

Old Faithful

Ambitieuze plannen voor 14 dagen. Ik neem aan dat die 14 dagen exclusief de 3 reisdagen is?
In 2008 reden wij van Seattle in 19 dagen  naar Las Vegas en in 2012 in 21 dagen van Seattle naar San Francisco.

Olympic en Yellowstone en San Francisco in 14 dagen lijkt me moeilijk. Gezien je wens om per se naar Yellowstone te gaan, zou ik eindigen in Salt Lake City. En dan nog zul je keuzes moeten maken uit de overvloed aan mogelijkheden: Mount Rainier N.P., Mt. St. Helens N.M., Columbia River Gorge, Crater Lake, John Day Fossil Beds N.M., Glacier N.P., Craters Of The Moon N.M., en Grand Teton N.P. en dan sla ik ongetwijfeld nog dingen over.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.


#2 - 21-12-2015, 16:05 uur
Groet,

Old Faithful

Wop

Ik weet dat het best uitdagend is. San Francisco was maar een los schot ;-)  Vliegen op Salt Lake en terug van Seattle is dan wellicht inderdaad de beste optie.
#3 - 21-12-2015, 18:50 uur

Hans B

Voor 14 dagen, hopelijk excl vliegen, zou ik me beperken tot een noordelijke route en zelfs niet naar Crater Lake afzakken. In Yellowstone, zeker indien je er nog nooit geweest bent, is 3 volle dagen minimaal, liefst 4.
Met Grand Teton kost het nog meer tijd.
Dan blijft er voor de rit van / naar Salt Lake en Seattle en de bezoekjes onderweg niet zo heel veel meer over.
#4 - 21-12-2015, 20:14 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Wop

Okido. 

Wat als ik als must Yellowstone wil bezoeken. Dan is vliegen op Salt Lake waarschijnlijk de beste optie?
#5 - 21-12-2015, 20:45 uur

Old Faithful

Lijkt me wel, al lees ik ook wel dat mensen op Jackson of Bozeman vliegen.

In hoeverre is Olympic een must? Je zou dat kunnen bewaren voor een volgende route Seattle - San Francisco door Washington, Oregon en Californië. In twee weken kan ik me ook hele mooie routes tussen SLC en Denver voorstellen: een noordelijke met o.a de Black Hills en een zuidelijke met o.a. Moab.

Kiezen is moeilijk; voordeel is dat het altijd een mooie route wordt.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#6 - 22-12-2015, 00:37 uur
Groet,

Old Faithful

Ikbenwalter

Zoals degenen voor mij al aangaven zou ik ook een kortere route kiezen.

Seattle- Olympic NP - hwy 101- astoria- portland- mt st Helens-  columbia river gorge (I-84) - mt Hood- yellowstone- SLC via star valley/bear lake.

Olympic Np is verspreid over uit elkaar lggende locaties.
Crater Lake is 4-5u rijden vanaf Portland. Overnachtingen van tevoren reserveren. De boot tour is zeer aan te raden; ook reserveren.

Voor Yellowstone trek ik altijd minstens 3 dagen uit ; exclusief reidtijd. Ik neem altijd fietsen nee omdat parkeren bij de attracties in het hoogseizoen een drama is ; mn RVs.

Walter
#7 - 22-12-2015, 17:10 uur

Wop

Lijkt me wel, al lees ik ook wel dat mensen op Jackson of Bozeman vliegen.

In hoeverre is Olympic een must? Je zou dat kunnen bewaren voor een volgende route Seattle - San Francisco door Washington, Oregon en Californië. In twee weken kan ik me ook hele mooie routes tussen SLC en Denver voorstellen: een noordelijke met o.a de Black Hills en een zuidelijke met o.a. Moab.

Kiezen is moeilijk; voordeel is dat het altijd een mooie route wordt.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.

Ik heb Olympic nog op de bucketlist staan ;-)  Denver/Moab/Blackhills al meerdere malen bezocht dus geen prio.
#8 - 22-12-2015, 19:22 uur

Wop

Zoals degenen voor mij al aangaven zou ik ook een kortere route kiezen.

Seattle- Olympic NP - hwy 101- astoria- portland- mt st Helens-  columbia river gorge (I-84) - mt Hood- yellowstone- SLC via star valley/bear lake.

Olympic Np is verspreid over uit elkaar lggende locaties.
Crater Lake is 4-5u rijden vanaf Portland. Overnachtingen van tevoren reserveren. De boot tour is zeer aan te raden; ook reserveren.

Voor Yellowstone trek ik altijd minstens 3 dagen uit ; exclusief reidtijd. Ik neem altijd fietsen nee omdat parkeren bij de attracties in het hoogseizoen een drama is ; mn RVs.

Walter

Dank je Walter,  Ik denk dat dat toch de meest voor de hand liggende optie is..  zal mij er in verdiepen.   
#9 - 22-12-2015, 19:28 uur

NMP

Hi Wop,

Citaat
Ik neem altijd fietsen mee omdat parkeren bij de attracties in het hoogseizoen een drama is

Daarom blijf ik de laatste 10 jaar - als het ff kan - zoveel mogelijk weg bij parken zoals Yellowstone tijdens hoogseizoen (15 Juni - 15 September)
Wij waren er eind Sept of begin Oct. dit jaar in Yellowstone en zelfs toen was het niet rustig. Zelfs veel Chinese toeristen, erg lawaaiirig volk.
Gr.
Marco
 
#10 - 22-12-2015, 20:01 uur
50 Staten bezocht.
See my USA movies at: http://www.youtube.com/user/routeusa

Jez

Ik heb Olympic nog op de bucketlist staan ;-)  Denver/Moab/Blackhills al meerdere malen bezocht dus geen prio.

Hmm, ik weet niet of Olympic wel bucketlist-worthy is. Mooie omgeving hoor, en als je niet verwacht voorlopig weer in die buurt te komen, dan zeker doen. Maar anders misschien skippen?
#11 - 22-12-2015, 22:09 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Wop


Hmm, ik weet niet of Olympic wel bucketlist-worthy is. Mooie omgeving hoor, en als je niet verwacht voorlopig weer in die buurt te komen, dan zeker doen. Maar anders misschien skippen?

Als ik toch in Seattle ben (waar ik niet eerder ben geweest) wil ik ook het naastgelegen Nationaal park meepakken ;-)
#12 - 22-12-2015, 22:27 uur

Old Faithful

Ik vind Olympic niet het meest spectaculaire park maar wel zeer de moeite waard, vooral ook door de afwisseling: bergen, watervallen, bossen en stranden. Nadeel is dan weer dat het park heel groot en niet heel goed toegankelijk is, waardoor je behoorlijk wat tijd nodig hebt.
Je zult ook twee dagen nodig hebben om de afstand tussen Yellowstone en Washington State te overbruggen.
Heb je nog meer plannen in Seattle en/of omgeving?

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#13 - 23-12-2015, 00:29 uur
Groet,

Old Faithful

Wop


Heb je nog meer plannen in Seattle en/of omgeving?


Nou, de plannen zijn nog helemaal niet concreet. Eea is afhankelijk van ticketprijs en wat persoonlijke randvoorwaarden ;-)

Ik loop al heel lang in mijn hoofd naar Seattle en/of Yellowstone te willen. Ondanks mijn vele bezoeken aan de USA is dat er (nog)  niet van gekomen. Vorig jaar was ik dicht mij Yelowstone, maar heb daar toch van af gezien vanwege de weersomstandigheden. (Eind maart/april)

Als ik moet keizen tussen beiden ga, ik toch voor Yellowstone en omgeving. Eea moet natuurlijk wel te combineren zijn.
#14 - 23-12-2015, 11:34 uur

Cees A

Ook ik vind Seattle en Yellowstone te ver uit elkaar liggen om er een mooie, ongehaaste route van te maken.
Als je die 2 plaatsen wil combineren in een (one-way) route van 2 weken en ook nog de tijd wil nemen om de door Walter genoemde ertussenin gelegen parken en plaatsen te bezoeken kom je tijd tekort.

Misschien een ideetje om er een one-way Las Vegas - Salt Lake City van te maken ?
Wel iets heel anders dan je van plan was, maar ook die route kun je langs een aantal parken laten lopen waar je waarschijnlijk nog niet bent geweest.
Je kunt bijvoorbeeld, na 1 of 2 dagen Las Vegas via Cathedral Gorge State Park naar St.George rijden.
Blijf 1 dag in St George zodat je Snow Canyon kunt bezoeken en het in St.George gelegen Pioneer park.
Daarna rij je via Cedar Breaks naar Cedar City (of een andere overnachtingsplaats tussen Cedar Breaks en Salt lake City)
Je volgende stop is het noord-westelijk van Salt Lake City gelegen Antelope Island (overnachting in die omgeving)
Dan naar Jackson, Grand Teton en 3 dagen Yellowstone.
Er staat nu geupdate, duidelijke info over dit park op de website van USA4All. Bekijk die maar eens.  :afro:
Zorg ervoor dat je je laatste Yellowstone nacht in West-Yellowstone doet want je besluit je route met de rit terug naar SLC.
Als je SLC nog niet eerder hebt bezocht probeer hier dan ook minstens 1 dag voor in te plannen.
Je vliegt terug naar huis vanaf SLC.  Delta, en vanaf (ik dacht) half mei 2016 ook KLM, vliegen rechtstreeks op Schiphol.

Als je er liever geen one-way van maakt kun je natuurlijk ook beginnen en eindigen in Salt Lake City.
De volgorde wordt dan:
Cedar City, Cedar Breaks, St.George, Cathedral Gorge (Ely), Twin Falls, Yellowstone, Grand Teton, Salt Lake City.

Kijk eens wat je van de genoemde plaatsen en parken vindt. 
Als je het aanstaat kun je een nader uitgewerkt routeschema maken.
#15 - 23-12-2015, 12:55 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15