Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Sedona en Page graag tips Things to do

Discussie gestart

pepper47

in ons rondreisje doen we Sedona en Page aan, nu weet ik van de rest waar we komen wel wat er overal te doen is, maar in deze beide plaatsen is een overvloed en moet je een keuze maken.
in Page Antelope canyon, doen? en bij wie.
boot tour op Lake Powell? of andere tips.
Sedona, heb je verschillende scenic routes te over, maar ook hier graag tips wat je het beste kunt doen, let op we zijn geen Hickers.

Alle reacties zijn welkom.
P.S.
gaan ook nog naar Monument Valley, zelf de tour doen, of met een native gids?

Alvast bedankt voor jullie reactie.
#1 - 19-06-2012, 15:40 uur

Tet14

Hoe lang wil je in Page en Sedona blijven?    In MV Tribal Park kan je zelf rijden maar het is niet toegestaan dirtroads te rijden met een huurauto en de weg kan behoorlijk ruw zijn. Met een tour zie je meer van MV en je krijgt er ook nog uitleg bij.  Wij houden niet van tours en hebben zeker 3 x zelf gereden maar ik geef maar even de opties.
#2 - 19-06-2012, 18:01 uur

petravv

Uit ervaring weet ik dat je de trip naar Antelope Canyon het beste kunt doen op het midden van de dag.
Er is er maar 1 die vanuit page om 10:30 vertrekt waardoor je precies ophet juiste moment in de Canyon bent en dat is Chief Tsosie.
Je kan van tevoren (moet dit ook zeker doen omdat die tour het snelste vol zit) online reserveren.
Wij vonden het het hoogtepunt van onze reis in 2009!
#3 - 19-06-2012, 18:49 uur
http://amerika--2009.blogspot.com/   let niet op de typefouten haha  Het Zuid Westen

http://vanvliet-amerika2010.blogspot.com/

De Zuidelijke staten

Amerika/Canada 2012 http://amerikavanvliet2012.blogspot.nl/

leendert en maria

Page:
* Antelope Canyon, wij boekten (thuis) bij Roger Ekis voor een tour. We waren er rond het middaguur maar de exacte tijd weet ik niet meer. Met open jeeps ga je vanuit Page naar de Canyon. Het was mooi maar erg druk. Je kreeg tijd om foto's te maken maar op je gemak rondkijken en van het moois genieten was er niet bij.
* Zwemmen in Lake Powell. Bij Antelope island is een P en een beach. Al moet je je bij 'beach' geen zandstrand voorstellen  palmboom Via de rotsen zoek je zelf een pad naar beneden om ergens op een steen je handdoek neer te leggen. Toen wij er waren (eind juli) was het heerlijk rustig en hebben genoten van het warme water en de mooie omgeving.
* horseshoebend overlook
M.V:
* wandel 3,2 mile om de West Mitten Butte heen. Dit is de Wildcat Trail, een aanrader!
* Sedona: ik weet niet waar je vandaan komt en of je met kinderen reist. Evt. kun je naar Slide Rock State Park, soort natuurlijke glijbanen
Maria
#4 - 19-06-2012, 21:52 uur

Marianne

Alle genoemde tips over de Antelope Canyon gaan over de Upper Antelope Canyon. Je kunt ook naar de Lower gaan. Ik ken alleen de Lower, dus kan niet vergelijken, maar het heeft als voordeel dat je  niet hoeft te reserveren. Beste tijd: in de ochtend, tot een uur of elf. Zie mijn 2011-verlsag.
Behalve een bootocht op Lake Powell kun je ook een tocht maken op de colorado river. Lijk mij erg leuk om te doen, je ziet dan horseshoe bend (ook de moeite waard) vanuit een heel ander standpunt.

Marianne
#5 - 19-06-2012, 23:27 uur

Patrick1971

We waren in 2008 in Sedona.

We vonden het uitzicht vanuit het vliegveldje van Sedona overweldigend.
Ook de Bell Rock trail is zeer leuk.

Groeten,
#6 - 20-06-2012, 15:11 uur

Tammy

ik vond de horse shoe bend in Page erg de moeite waard om naar toe te lopen.
En als je een golfer bent, dan kun je in Page nog een rondje lopen.
#7 - 21-06-2012, 18:42 uur

Lilo

Inderdaad, horseshoe bend is een heel mooi viewpoint! Als jullie geen hikers zijn, zou ik zeker een boottochtje over Lake Powell naar de Rainbow bridge doen. Dat is een echte aanrader! Maar wel tamelijk duur, 129$ p.p.: je hebt hiervoor de 2u durende boottocht heen en 2u terug en ter plaatse 1u om naar de boog te wandelen (= zo'n 400m) en te genieten van het mooie zicht. Ook de boottocht zelf is heel mooi, Lake Powell is veel groter dan je denkt. En de boog ligt in een prachtige canyon waar je doorvaart! Je moet voor de boottocht bij de Wahweap marina zijn.

In sedona kan je een 4x4 tour doen met een ervaren chauffeur.

Lilo
#8 - 27-06-2012, 19:29 uur

Chris RTA

Monument valley zou ik zeker zelf rijden, ook met de huur auto. elke auto komt daar gewoon goed doorheen behalve campers. Die mogen er zelfs niet in als ik het goed heb.

Sedona is prachtig. Er is van alles te zien en te doen.

Page:
- Lake Powel, er zijn verschillende tours op het water. Je kan zelfs je eigen boot huren en er op uit gaan op het water.
- Antilope Canyon; upper en lower beide zijn erg mooi. De upper is smal van boven en breed van onder. De lower net andersom. De upper is het mooist rond het middag uur. Deze zou ik via internet boeken via Ekris. Ik zou persoonlijk niet de foto tour boeken je krijgt hetzefde te zien maar betaald meer.
De lower canyon kun je beter laat op de dag doen als het wat minder warm is.
- Horse shoe bend, die pak je onderweg van Monument valley / of Grand Canyon naar Page mee, deze ligt langs deze weg. Is een kleine maar steile wandeling vanaf de weg. Maar ook zeker de moeite waard.
- Verder zijn er nog wat andere minder boeiende plekken die je kan meepakken indien je tijd over hebt op 1 ding na. Het aller mooist wat er in Page te zien si:
- The Wave. Mooier dan alles hierboven beschreven bij elkaar. hier mogen maar 20 mensen per dag komen. 10 mensen krijgen kaarten via de online loterij en 10 mensen krijgen kaarten bij de loterij ter plaatsen. Gedaan met een bingo spel. Let op als je er smorgen bij bent en er zijn nog 3 kaarten beschikbaar en je bent bijvoorbeeld met een groep van 4 dan zul je moeten kiezen. De vierde persoon krijgt geen kaart.
Voor een kleine indicatie van de wave, bekijk mijn foto's van 2010 west usa op mijn foto website.
De online loterij zit 3 maanden van te voren. Ga je dus binnen 3 maanden kun je je alleen smorgen voor 09:00 daar melden voor de loterij om aan kaarten te komen voor de dag erna. Je mag elke dag mee spelen, zorg dat je er ruim voor 09:00 uur bent bij de ranger station.

#9 - 01-07-2012, 14:36 uur

yvonn

bij Sedona kreeg je al de tip om naar het vliegveld te gaan. Dit ligt hoog boven Sedona op een plateau. Wordt veel bezocht om de sunset te bewonderen, zichtpunt iets voor het Sky motel, 600 m voor het vliegveldje.
In Page kan je ook zelf naar het parkeerterrein voor de canyon rijden en daar opstappen op een jeep, indiaanse gidsen, wij kregen daar toch genoeg tijd voor het maken van foto's, ook zonder begeleiding. was daar om 12.00, zon recht in de canyon.

yvonne
#10 - 03-07-2012, 22:50 uur

Dirc

Sedona:
Slide Rock was zeker aan te raden in Sedona als je af wilt koelen!
Verder heb je voor Sedone (als je uit het Zuiden komt) nog Montezuma castle.

Bij Sedona heb je ook nog de Oak Creek Canyon.

Page:
Navajo Bridges
Marble Canyon
Lees Ferry
Glen Canyon dam
Lake Powell
#11 - 13-07-2012, 13:38 uur

pepper47

iedereen bedankt voor de waardevolle tips, heb genoeg gelezen om een keus te maken, over 3 dagen gaan we al
dus we zullen ervan genieten. :afro:
#12 - 28-08-2012, 13:40 uur

Marianne

Veel plezier en een goede reis!

Marianne
#13 - 28-08-2012, 13:43 uur

petravv

Geniet ervan!! maar dat gaat zeker lukken.
#14 - 29-08-2012, 13:29 uur
http://amerika--2009.blogspot.com/   let niet op de typefouten haha  Het Zuid Westen

http://vanvliet-amerika2010.blogspot.com/

De Zuidelijke staten

Amerika/Canada 2012 http://amerikavanvliet2012.blogspot.nl/

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15