Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

september 2010, ruwe opzet

Discussie gestart

wim312

Hallo,

Het moet er van komen. De 1ste keer naar Amerika met vrouw, schoonzuster en zwager.
Planning is van 18 september tot 8 oktober 2010.

Ik heb een globale opzet gemaakt die nog op alle punten aan te passen is. Natuur is onze
belangrijkste drijfveer maar natuurlijk mogen de grote steden niet ontbreken.

18-9    A'dam  - San Francisco
19-9    San Francisco
20-9    San Francisco
21-9    San Francisco  -  Monterey (Walvissen) - San Simeon
22-9    San Simeon - Santa Monica
23-9    Los Angeles
24-9    Santa Monica - Twentynine Palms (Joshua Tree National Park)
25-9    Twentynine Palms - Grand Canyon
26-9    Grand Canyon
27-9    Grand Canyon - Monument Valley
28-9    Monument Valley - Moab
29-9    Moab- Bryce - Zion
30-9    Zion
1-10    Zion - Las Vegas
2-10    Las Vegas
3-10    Las Vegas - Death Valley
4-10    Death Valley - Lee Vining
5-10    Yosemite Park
6-10    Yosemite Park
7-10    Yosemite Park - San Francisco
8-10    San Francisco - Amsterdam



Graag jullie commentaar, op- en aanmerkingen over deze 1ste opzet.

Alvast bedankt.

Wim

#1 - 20-12-2009, 19:57 uur

Chris RTA

Hoi,

Ik zou persoonlijk kijken of ik kan landen in 1 plaats en vertrekken in een andere plaats.
Dus bijv. in jou geval landen in LA en vertrekken in San Fran. Het stuk tussen San Fran en LA zou ik laten schieten.
Ik zou tussen moab en Bryce een dagje Page plakken. (Antilope Canyon, The Wave)

Eigenlijk zou ik nog liever in Phoenix landen en dan naar boven. Het stuk van Joshua Tree overslaan.
Phoenix - sedona - Grand Canyon - Monument Valley - Moab - Page - Bryce - zion - LV - Death Valley - Yosemite - San Fran.

#2 - 20-12-2009, 20:28 uur

JoeSee

Op zich is je route prima te doen, maar ik zou nog eens beter kijken naar het stuk tussen Monument en  Zion.
Via Moab is een enorme omweg. In plaats daarvan zou ik Page (even zoekfunctie gebruiken) opnemen in de reis en Bryce en de hoek Moab bewaren voor een volgende keer.
#3 - 21-12-2009, 09:48 uur

Marianne

Qua route prima, maar wel wat erg lange, zo niet onmogelijke dagen er tussen.
Eén stop langs de kust is te doen, maar als je walvissen wilt zien heb je echt meer tijd nodig, ik denk dat je voor een tocht wel een halve dag moet uittrekken.
Van Moab naar Zion is echt niet aan te raden, het is een volle dag rijden en dan heb je nog niets gezien bij Bryce, en ook niets van de oostkant van Zion. Waarom zou je naar Moab gaan als je geen tijd hebt voor Arches en Canyonlands?
Aan de andere kant heb je wel veel tijd voor het stuk van LA naar de Grand Canyon en bij de Grand Canyon zelf.
Ik zou via Page naar Bryce rijden. Misschien is het handiger om niet in Twentynine Palms te overnachten, maar iets dichter bij de GC, en dan daar een nacht minder. Als je daar een middag en een ochtend hebt is het ook mooi.
In Phoenix beginnen of eindigen is ook een goed idee, dat scheelt je een lange rijdag.

Marianne
#4 - 21-12-2009, 11:22 uur

Tet14

Je probeert een reis van 4 weken in 3 weken te doen.  Dat kan natuurlijk wel maar je mist ook veel. De omgeving van Moab (Canyonlands, Arches, Dead Horse Point, Castle Valley etc.) behoort to de mooiste in de USA en de rit van Torrey naar Bryce www.scenicbyway12.com is onvergetelijk om dan nog maar niet plaatsen als Little Wild Horse Canyon, Goblin Valley SP en Capitol Reef NP te noemen. Het is zonde om dat prachtige stuk in een dag af te raffelen. Voor Moab heb je echt tenminste 2 volle dagen nodig. En tussen Monument Valley en Moab zou je langs locaties als Mexican Hat, Gooseneck SP, Moki Dugway en Natural Bridges kunnen  gaan.
Tet
#5 - 24-12-2009, 15:26 uur

Ine

Waarom naar Moab rijden als je er eigenlijk tijd tijd voor hebt.
In Moab kan je makkelijk 2 dagen vullen. Niet alleen Canyonlands NP, maar ook Arches NP, Dead Horse SP etc. zijn te mooi om of ze over teslaan of er doorheen te racen.
Bewaar dat stuk voor een volgende reis en neem meet ijd voor Bryce en Zion.
#6 - 24-12-2009, 20:40 uur

Hans B

Wim,
je rit ziet er goed uit, maar waarom naar Moab.
Heen en weer rijden om Moab te zien? Bewaar het voor een volgende keer.
Hou het relaxt en ga van de Monument Valley overnacht daar of ik Kayenta en ga terug naar Page (bezoek Antilope Canyon, Horseshoe Bend en de dam) steek Glen Canyon dam over en ga naar Bryce.
Het maakt je reis zo veel rustiger.
#7 - 25-12-2009, 13:47 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

wim312

Dank voor de reacties tot nu toe.

Ik heb mijn route aangepast. Hieronder zien jullie deze. Wil eerst de route vastleggen voor ik de verdere details ga invullen.

dag 1    Amsterdam - Phoenix
dag 2    Phoenix - Sedona - Grand Canyon
dag 3    Grand Canyon (helivlucht en viewpoints)
dag 4    Grand Canyon - Monument Valley
dag 6    Monument Valley - Page
dag 7    Page - Bryce Canyon - Zion National Park
dag 8    Zion National Park
dag 9    Zion National Park - Las Vegas
dag 10  Las Vegas
dag 11  Las Vegas - Death Valley
dag 12  Death Valley - Lee Vining
dag 13  Yosemite
dag 14  Yosemite
dag 15  Yosemite - San Francisco
dag 16  San Francisco
dag 17  San Francisco - Monterey
dag 18  Montery -  Santa Barbara
dag 19  Santa Barbara - Los Angeles
dag 20 Los Angeles - Amsterdam


Hoor graag jullie reacties.

Gr. Wim

PS. Aangezien ik het grootste gedeelte van de week van huis ben kunnen mijn reacties wat achterop komen. Excuses daarvoor.

#8 - 26-12-2009, 14:14 uur

JoeSee

Hallo Wim,

Dag 2 zou je Sedona ook om kunnen wisselen voor Wupatki N.M. en Crater Vulcano. Dit is een erg mooi gebied. Rode rotsen kom je ook in Monument tegen. Dit is een keuze. Sedona is mooi, maar ook best een omweg. De scenic route vanaf Sedona naar Flagstaff is met een beetje goede wil te vergelijken met Luxemburg.

Dag 7 zou ik Bryce als eindpunt nemen. Dat geeft meer rust en de mogelijkheid om de zonsopgang bij Bryce te bekijken. De volgende ochtend ben je binnen anderhalf uur in Zion en hebt daar dan nog genoeg tijd om alles te zien.

Dag 9 zou je Valley of Fire in je route op kunnen nemen. Dit ligt op een uur van las Vegas.
#9 - 27-12-2009, 20:08 uur

Marianne

Het is heel mooi zo, maar inderdaad, een overnachting bij Bryce mag eigenlijk niet ontbreken. Toch wel jammer als dat ten koste van Zion gaat, want eeen volle dag daar is toch wel fijn. Misschien een dag minder in Yosemite ..... (kost even wat moeite om dat voor te stellen  :o)
Misschien nog een dag erbij? In je eerste voorstel had je 21 dagen, nu nog maar 20.

Marianne
#10 - 27-12-2009, 21:01 uur

wim312

Hallo mensen,

Heb de route weer op zn kop gezet. Ziet er nu als volgt uit;

11 september  Amsterdam - Phoenix
12 september  Phoenix - Sedona
13 september  Sedona - Grand Canyon
14 september  Grand Canyon
15 september  Grand Canyon - Monument Valley
16 september  Monument Valley - Page
17 september  Page - Bryce Canyon
18 september  Bryce Canyon - Zion N.P.
19 september  Zion N.P.
20 september  Zion N.P. - Las Vegas
21 september  Las Vegas
22 september  Las Vegas
23 september  Las Vegas - Death Valley
24 september  Death Valley - Mammoth Lakes
25 september  Mammoth Lakes - Yosemite N.P.
26 september  Yosemite N.P.
27 september  Yosemite N.P.
28 september  Yosemite N.P. - San Francisco
29 september  San Francisco
30 september  San Francisco
1 oktober        San Francisco - Amsterdam

Hoe ziet dit eruit. Geen echt lange ritten. Heb Los Angeles links laten liggen omdat
ons deze stad niet echt aantrekt. Komt wel bij dat we natuurlijk de kustroute ook
niet rijden. Maar ja, beter rustig van alles genieten dan er een sprintrace van moeten maken.

Ik verneem graag weer jullie reacties.

Groeten. Wim
#11 - 28-12-2009, 10:24 uur

Tet14

Prachtige route Wim. Lekker de eerste dag naar Sedona. Slechts 2 uur rijden van Phoenix. Dan heb je nog bijna de gehele dag.  Het hangt ervan af wat je in GCNP wil doen. Als je vroeg uit Sedona vertrekt ben je in een goede 2 uur bij de rim. Dan heb je nog de gehele dag en op weg naar MV kan je nog de east rim bekijken.
Je zou ook een stuk langs de kust kunnen doen als volgt:
Yosemite-Cambria
Cambria-San Francisco.
Dan rijd je het mooiste stuk van hw1 tussen Cambria en Carmel en kan je nog door naar San Francisco. Als je dit plan volgt dan zou je ergens een dag moeten winnen bv GC, LV of Yosemite. (Als Marianne zegt dat een dag minder in Yosemite OK is, mag ik dat ook zeggen -lol-)
Tet
#12 - 28-12-2009, 13:10 uur

Hans B

Ik zou van Phoenix naar de Grand Canyon reizen (5 uur), eventueel via Sedona omdat dit een mooiere route is dan over de I-17.
Maar ik zou na 2 uurtjes sturen daar (Sedona) niet gaan overnachten. Deze ene dag zou je elders goed kunnen inpassen.
#13 - 29-12-2009, 09:02 uur
« Laatst bewerkt op: 29-12-2009, 13:13 uur door Hans B »
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Tet14


wim312

Tet, bedankt voor je tips.

De route ziet er nu als volgt uit,

11 september   Amsterdam         Phoenix
12 september   Phoenix         Grand Canyon
13 september   Grand Canyon
14 september   Grand Canyon      Monument Valley
15 september   Monument Valley      Page
16 september   Page         Bryce Canyon
17 september   Bryce Canyon      Zion N.P.
18 september   Zion N.P.
19 september   Zion N.P.         Las Vegas
20 september   Las Vegas
21 september   Las Vegas         Death Valley
22 september   Death Valley         Mammoth Lakes
23 september   Mammoth Lakes      Yosemite N.P.
24 september   Yosemite N.P.
25 september   Yosemite N.P.
26 september   Yosemite N.P.      San Simeon
27 september   San Simeon         Monterey
28 september   Monterey         San Francisco
29 september   San Francisco
30 september   San Francisco
1   oktober      San Francisco      Amsterdam


1 dag Las Vegas eruit gelaten omdat ik denk in 1 dag wel de kosten van de vakantie te kunnen terug verdienen  ;D

Op- en aanmerkingen zijn van harte welkom.

Gr. Wim
#15 - 01-01-2010, 17:01 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15