Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Sequoia wel of niet?

Discussie gestart

Sophie1983

Hoi,

Kun je Sequoia overslaan als je ruim de tijd neemt in Yosemite? Ik zag dat die bomen daar ook te zien zijn. Ook in de 'standaard' route bij reissuggesties West-Amerika zie ik Sequoia niet staan. Onze route komt op veel plaatsen overeen met die route, maar we hebben 2 dagen langer de tijd.

Is een bezoek aan Sequoia dan de moeite waard? Nu hebben we die extra dagen rondom Bryce en Zion gepland om alles wat rustiger te kunnen bekijken en wat langere wandelingen te kunnen maken.
#1 - 24-07-2015, 10:30 uur

Cees A

Dat Sequoia (nog) niet bij de voorbeeldroute staat klopt.  Dat is iets waar nog aan gewerkt wordt.
Jouw opmerking is een aansporing om dat, na de vakantieperiode, op korte termijn in orde te maken.

Of je Sequoia over kunt slaan als je Yosemite bezoekt is een moeilijke vraag.
Om te beginnen is momenteel Mariposa Grove in Yosemite (waar de Sequoia's staan) wegens reconstructiewerkzaamheden gesloten.
Maar dat wist je natuurlijk al want daar heeft Marianne je op 03-04-2015 op gewezen.
Elders in Yosemite kun je ook sequoia's zien, maar dat zijn dan veel kleinere groepjes.
Als je echt sequoia-bossen wil zien moet je naar Sequoia nat.park of naar het noordelijk van Yosemite gelegen Calaveras.
Zie voor Calaveras: ----->  http://www.parks.ca.gov/?page_id=551
Voor Sequoia: ----->  http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/nationaleparken/california/sequoia/sequoiakings.html
#2 - 24-07-2015, 12:46 uur

Marianne

Als je echt sequoia-bossen wil zien moet je naar Sequoia nat.park of naar het noordelijk van Yosemite gelegen Calaveras.
Of naar Kings Canyon, voor bijvoorbeeld de Grant Grove. zie daarvoor ons 2013-verslag (ook voor Sequoia NP en Calaveras).

Als je je route plaatst is het wat makkelijker adviseren over de mogelijkheden.

Marianne
#3 - 24-07-2015, 12:53 uur

Old Faithful

Normaal bekijkt men de Sequoia's in Yosemite in de Mariposa Grove . Die is dit jaar en volgend jaar echter gesloten wegens herstelwerkzaamheden. In Yosemite kun je ook Sequoia's bekijken in de Tuolume Grove en de Merced Grove. Verder heb in  jouw routetopic het Cavaleras Big Trees S.P. genoemd.

Ik vond Seki een aantrekkelijk park. Ik zou het echter alleen in de route opnemen als je daar voldoende tijd voor hebt en ik zou de voorkeur geven aan Capitol Reef en/of Page, als ik moest kiezen. Dat is echter persoonlijk.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.

Edit: Terwijl ik dit typte en lunchte hebben Cees A en Marianne soortgelijke antwoorden gepost.
#4 - 24-07-2015, 13:01 uur
Groet,

Old Faithful

Sophie1983

Bedankt voor jullie uitleg en snelle reacties.

Dat dat deel van het park gesloten is, wist ik inderdaad al;-)
Ik ga er dit weekend nog eens even goed voor zitten thuis. Mocht ik daarna nog wat willen weten, dan laat ik weer wat van mij horen!

Thnx!  :afro:
#5 - 24-07-2015, 14:38 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15