Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

SF-SF camper enkel natuur

Discussie gestart

Marianne

Voor de Tioga Pass hoef je de route niet om te draaien, die is echt wel open eind mei. Het ging om de drukte in het weekend.
Voor alle campings geldt: regelmatig checken of er iets vrij komt. Geen idee hoe groot de kans is op een fcfs camping, dat verschilt per park en per dag. Vaak staat op de NPS-site wel een indicatie. Zie www.nps.gov/yose voor Yosemite, .../zion voor Zion, .../brca voor Bryce, .../grca voor de GC.

De tour bij MV is ook met een kleine camper of gewone auto niet aan te raden. Ook zonder tour is het mooi om de buttes te zien.
Plaats de route eens zoals je hem nu hebt, dan kunnen we beter zien of je MV wel of niet zou kunnen laten vallen.

Marianne

#16 - 22-04-2014, 15:42 uur
« Laatst bewerkt op: 23-04-2014, 18:04 uur door Marianne »

Wouter USA


voorlopig ziet het er zo uit:

donderdag 29 mei 2014   vertrek + aankomst SF laat
vrijdag 30 mei 2014                   SF
zaterdag 31 mei 2014   SF ophalen RV –  tot waar we geraken die avond
zondag 1 juni 2014    Yosemite(slapen bij Oakhurst)
maandag 2 juni 2014    Yosemite(slapen bij Lakes Public) - naar Lee Vinning
dinsdag 3 juni 2014   Lee Vinning – Death Valley
woensdag 4 juni 2014   Death Valley – Valley of fire
donderdag 5 juni 2014   valley of fire - Zion
vrijdag 6 juni 2014   Zion Canyon Campground
zaterdag 7 juni 2014   Zion
zondag 8 juni 2014   glendale?
maandag 9 juni 2014   Bryce Canyon: Ruby's Inn RV Park
dinsdag 10 juni 2014   Page (Antilope Canyon) -Monument Valley
woensdag 11 juni 2014   Monument Valley -  Grand Canyon
donderdag 12 juni 2014   Grand Canyon
vrijdag 13 juni 2014                  Grand Canyon –richting JoshuaTree
zaterdag 14 juni 2014   JT
zondag 15 juni 2014            JT-kustweg
maandag 16 juni 2014   kustweg
dinsdag 17 juni 2014     kustweg-dicht bij SF
woensdag 18 juni 2014   SF inleveren RV
donderdag 19 juni 2014   SF vertrek vroeg
vrijdag 20 juni 2014   aankomst
#17 - 23-04-2014, 12:41 uur

Peter B

Als ik naar jouw planning kijk moet een plek in Zion en Bryce mogelijk zijn daar je niet in het weekend aankomt.
Voor Yosemite zou ik regelmatig kijken bijv. voor 1 juni is er een site vrij in Hodgdon Meadow (30ft).
voor je laatste overnachting kun je overnachten bij Anthony Chabot Regional Park, Campground, Oakland.http://www.ebparks.org/parks/anthony_chabot
Dit is kortbij Roadbear, Moturis, El Monte, Apollo en Cruise America. reserveren is hier mogelijk.

Peter
#18 - 23-04-2014, 14:26 uur

Cees A

zaterdag 7 juni 2014   Zion
zondag 8 juni 2014   glendale?
maandag 9 juni 2014 Bryce Canyon: Ruby's Inn RV Park 

Als je een plaats bedoelt tussen Zion en Bryce (en welke plaats is dat dan ? ) vraag ik me af waarom je een overnachting tussen Zion en Bryce doet ?
Het is nog geen 2 uur rijden van Zion naar Bryce.  Kun je die dag dan niet beter ergens anders gebruiken ?
Als "Glendale" een typefout is en je Springdale bij Zion bedoelt en je dus een extra dag in Zion blijft heb ik niks gezegd.
#19 - 23-04-2014, 15:05 uur
« Laatst bewerkt op: 23-04-2014, 16:59 uur door Cees A »

Hans B

Je zit er op de langste dagen van het jaar.
Als je in de namiddag (17-18u) vanuit Zion vertrekt kun je inderdaad 2 uur later in Bryce zijn (Ruby's Inn of BW Bryce)
#20 - 23-04-2014, 15:54 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Hans B

Wij zijn enkele jaren terug met onze camper van Springdale (nabij Zion NP) naar Bryce (Ruby's Inn) gereden.
We moesten een tijdje wachten om de tunnel te kunnen passeren, verkeer wordt in één richting stilgezet, om de hoge brede campers in het midden te kunnen laten rijden en hebben bij Checkerboard mesa nog even een kleine pauze genomen.

Totaal hebben we een kleine 2½ uur over gedaan, afstand is 85 mile.
#21 - 23-04-2014, 16:21 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

Ik vind dat je te weinig tijd hebt voor Yosemite.
De eerste nacht bij Oakhurst is prima, dan kun je naar de Mariposa grove. Heb je nu op 1 juni een plak gevonden? Er zijn nu al twee plaatsen vrijgekomen die dag. Dus blijf kijken!
Ik zou dan maandag 2 juni ook nog in het park of aan de westkant blijven en pas de 3e naar Lee Vining (of Tuolumne Meadows) rijden. De nacht glendale laat je dan vallen.
Monument Valley past goed in je route, maar je kunt er ook voor kiezen om een extra dag Page te doen. Dat is een persoonlijke afweging. Ik kan me voorstellen dat 2 nachten Page wel prettig is. Je kutn naar Lake Powell, het geeft je ook eer tijd om van Bryce naar Page te rijden omdat je alle bezienswaardigheden dan de volgende dag kunt doen. Kijk ook eens naar de Toadstool Hoodoo, op weg van Bryce naar Page, is een leuk uitstapje (zie ons 2013-verslag daarvoor).


Edit: ik zie dat je nu geen overnachting in Page hebt. Dat zou ik wel doen.
De route zoals ik het voorstel zou er zo uitzien:

do   29-mei   naar      SF
vr   30-mei   SF    -   SF
za   31-mei   SF    -   ?
zo   1-jun   ?    -   Yosemite
ma   2-jun   Yosemite      
di   3-jun   Yosemite    -   Lee Vining
wo   4-jun   Lee Vining    -   Death Valley
do   5-jun   Death Valley    -   VoF
vr   6-jun   VoF    -   Zion
za   7-jun   Zion      
zo   8-jun   Zion    -   Bryce
ma   9-jun   Bryce    -   Page
di   10-jun   Page    -   Monument Valley
wo   11-jun   Monument Valley    -   Grand Canyon
do   12-jun   Grand Canyon      
vr   13-jun   Grand Canyon    -   JT
za   14-jun   JT      
zo   15-jun   JT    -   kust
ma   16-jun   kust      
di   17-jun   kust    -   SF
wo   18-jun   SF      
do   19-jun   SF      
            
Wil je meer tijd voor Zion of Bryce, dan kun je MV laten vallen.
In DV kamperen zal misschien niet prettig zijn, je kunt het van de temperatuur af laten hangen. Bij Panamint Springs zal het aangenamer zijn.

Wat is Lakes Public?
Ik zie op Hodgdon Meadows nog steeds een plek op 1 juni. Je zou ook 2 nachten Dimond O kunen doen (1 en 2 juni beschikbaar). En dan afwachten of er iets in het park vrijkomt.

Marianne
#22 - 23-04-2014, 18:20 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15