Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

SF- Yosemite - San Diego - GC - Zion - Las Vegas

Discussie gestart

juniorparkranger

Hoi,

Wij plannen om volgend jaar juni-juli met onze 3 kinderen (10,9,6) voor de derde keer een rondreis door West-USA te maken.
(Vorig jaar hebben we een reis Denver - Las Vegas gemaakt met oa Rocky Mountains NP, Yellowstone, Grand Teton, Bryce en Zion. Onze eerste reis liep langs Las Vegas, Zion, Bryce, Capitol Reef, Moab, Mesa Verde , Monument Valley en Grand Canyon).

Voor onze volgende reis willen we zeker California aandoen, alleen vinden we het niet evident om een geschikte reisroute samen te stellen.
Wat we zeker willen bezichtigen zijn San Diego (zoo en seaworld voor onze kinderen), Yosemite (2 à 3 nachten), Sequioa & Kings Canyon, Death Valley (hier zitten we in conflict tussen camperreis of autorondreis) en eindigen in Las Vegas. Onze reisduur is beperkt tot 24 nachten ter plaatse.
Een eerste idee:
dag 1: aankomst SF
dag 2: SF
dag 3: SF - Yosemite
dag 4: Yosemite
dag 5: Yosemite
dag 6: Sequioa & Kings Canyon
dag 7: Sequioa & Kings Canyon
dag 8: westkust
dag 9: westkust - San Diego
dag 10: San Diego
dag 11: San Diego
dag 12: Joshua Tree
dag 13: Joshua Tree-Kingman
dag 14: Kingman (route 66) Grand Canyon
dag 15: Grand Canyon
dag 16: Monument Valley
dag 17: Page
dag 18: Zion
dag 19: Zion
dag 20: Las Vegas
dag 21: Las Vegas
dag 22: Las Vegas
dag 23 Las Vegas
dag 24: terugvlucht

In dit opzet zouden we Death Valley bezoeken vanuit Las Vegas ('s morgens auto huren en 's avonds terug naar LAs Vegas).

Dieter







#1 - 13-06-2011, 12:59 uur

Marianne

Hallo Dieter, welkom op het forum!
Als je met de auto gaat kun je DV in de route opnemen, wat het voordeel heeft dat je er ook kunt overnachten - iets wat ik een hele bijzondere ervaring vindt. Een dag op en neer vanuit Las vegas lijtk me wat minder: je zit er op het heetst van de dag, met de zon recht boven je, waardoor de kleuren niet tot hun recht komen. Kijk eens in onze laatste 3 reisverslagen voor onze bezoeken aan het park.
Maar goed, uitgaand van een camper zou je de route inderdaad zo kunnen doen. Misschien is beginnen in San Diego ook een optie zodat je de hele kustweg kunt doen. In jouw opzet mis je een heel mooi stuk.
Zijn die 4 dagen Las Vegas ook een must? Of mag dat ook iets minder? dan zou je tijd hebebn voor de kustroute.

Als je door DV zou rijden is het ook mooi om in Yosemite de Tioga Pass te nemen. Je slaat dan Sequoia NP over.
In hoeverre zijn de Grand Canyon en Monument Valley ook een must aangezien jullie er al geweest zijn?

Marianne
#2 - 13-06-2011, 15:07 uur

juniorparkranger

Grand Canyon en Monument Valley zijn idd niet echt meer een must omdat we ze al gedaan hebben. 4 nachten Las Vegas hadden we voorzien omdat 1 van deze dagen gans ingenomen zou worden door Death Valley. Indien we een rondreis met de auto zouden doen, kunnen we DV voor Vegas doen en zo 1 nacht Vegas uitsparen. We willen wel graag onze reis hier eindigen.
Eén van de redenen dat we voor een camper zouden opteren, is omdat we 3 kinderen hebben. We vinden ze nog te jong om alleen op een hotelkamer te liggen (overnachten in cabins/lodges is voor ons evenwel ook een optie.)

Indien we GC/Monument Valley/Page en Zion zouden skippen, recupereren we wel flink wat dagen. Wat zijn dan goede suggesties: Lassen Volcanic? Redwood NP? De kusttreek ten noorden van SF? Globaal wil ikniet overdrijven met het aantal km (vorige keren hebben we respectievelijk 1500 en 2000 mijl gereden gedurene bijna 3weken/reis).
Ik heb wel de indruk dat de meeste forumgangers niet wild zijn van Sequioa & Kings Canyon?

Dieter
#3 - 13-06-2011, 20:05 uur

Marianne

Ik ben zelf heel erg enthousiast over Sequoia en Kings Canyon. Maar in het standaardrondje zuidwesten is er vaak te weinig tijd voor en dan is de route van Yosemite naar Las Vegas via de Tioga Pass een betere optie.
In 2006 hebben wij beide gedaan, misschien heb je iets aan ons reisverslag, ook voor Lassen Volcanic NP.
Met 3 kinderen lijkt een camper mij inderdaad wel handig, maar vaak kun je ook wel met 5 personen op 1 kamer. Veel gezinnen met 3 kinderen nemen een luchtbed mee, of kijken of er een roll away bed bijgeplaatst kan worden. Er zijn ook kamers met 3 queens in sommige motels. In Yosemite heb je tenten met 5 bedden, of family rooms in de lodge. En Housekeeping Camp is ook een mogelijkheid.
Wij hebben ook in cabins op KOA campings overnacht, daar heb je in de 2-kamer cabins 6 slaapplaatsen. In het zuidwesten vind ik de ligging van de KOA campings niet altijd even geweldig.

Als je de parken ten oosten van Las Vegas skipt (ik wil je niets aanpraten hoor, ik doe ook sommige parken meerdere keren) zou je zowel Yosemite als Sequoia makkelijker in kunnen passen en ook de Tioga Pass mee kunnen nemen in combinatie met bijvoorbeeld Lake Tahoe bijvcoorbeeld, en Lassen. En dan naar de kust. Lijkt me ook mooi.

Marianne
#4 - 13-06-2011, 20:26 uur

leendert en maria

Wellicht is 'America's tent lodges' ook iets om te overnachten? Ik ken hen alleen van de website maar misschien de moeite om naar te kijken. Veschillende campings liggen ongunstig t.o.v. de parken maar een aantal lijken te doen. Zij hebben in ieder geval 4, 5 en 6 persoon kant-en-klaar tenten.
Maria
#5 - 14-06-2011, 16:24 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15