Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

SFO 2 weken februari 2013

Discussie gestart

dolfijn71

Hallo allemaal! Wat een supertips kom ik op deze site tegen. Maar nu heb ik ook een aantal vraagjes. Wij gaan 16 dagen in febr. met het hele gezin vader, moeder en zoon 16jr en dochter van 10 naar het westen. Aankomst en vertrek vanaf SFO. We willen in iedergeval op zoek naar walvissen, denken aan Montery (iemand ervaring?). We willen naar LA (eigenlijk alleen de hotspots Hollywood en Beverly Hills) Maar we willen ook graag naar Las Vegas en de Grand Canyon en Death valley. Is het een idee om de km wat te beperken om een vliegtocht boven de Grand Canyon te maken vanuit LV? Of bega ik dan een hele grote fout? Is het verstandig om alle hotels van te voren te bespreken, of kan ik gezien de tijd van het jaar ook gewoon besluiten dit niet te doen? Ben ik dan niet veel meer geld kwijt? En verder heb ik nog 1 belangrijke vraag: ik heb begrepen dat sommige wegen niet begaanbaar zijn in  de winter waaronder de Tiogapass in Yosemite. Heeft een bezoek aan Yosemite nu nog wel zin? Zijn er nog meer belangrijke afsluitingen waar ik rekening mee moet houden. Alvast bedankt voor evt. reacties!! :afro:
#1 - 28-10-2012, 15:21 uur

Old Faithful

Hallo,

De Tioga Pass zal gesloten zijn, evenals Glacier Point Road vanaf Badger Pass Ski Area. Ook in de vallei moet je rekening houden met sneeuw en de verplichting van sneeuwkettingen.
Je hebt ook kans dat sommige passen ten noorden Yosemite gesloten zijn, hoewel dat niet zeker is. Je kunt dat checken op http://www.dot.ca.gov/cgi-bin/roads.cgi.

Citaat
When do I have to use chains?
You must have tire chains or cables in your possession when entering a designated chain control area, even if you're driving a four-wheel drive or rental vehicle. (Designation is by a sign that says, "CHAINS REQUIRED.") Conditions dictate when chains are required, therefore, it's not possible to predict if chains will be required ahead of time. You should have chains when visiting Yosemite from November through March (chain requirements may be in place on occasion as early as September or as late as May).
Voor uitgebreide informatie: http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/chains.htm

Ook de Grand Canyon ligt hoog (>2000m) met kans op sneeuw. Ik zou zeker checken of de autoverhuurder het gebruik van sneeuwkettingen toestaat. Ik lees ooit berichten dat dit niet het geval zou zijn.

Hotels vooraf reserveren lijkt me moeilijk, als je niet zeker weet of je er kunt komen.

Succes en veel plezier met de voorbereiding.

#2 - 28-10-2012, 17:24 uur
Groet,

Old Faithful

Marianne

Nieuw!
De Tioga Pass is zeker gesloten in februari en dat geldt ook voor de Glacier Point road. Ook de Mariposa Grove is midner goed toegankelijk. Kijk voor de actuele toestand op www.nps.gov/yose. Je kunt daar ook informatie vinden over het gebruik van sneeuwkettingen etc. Waarschijnlijk zul je die bij je moeten hebben om het park in te rijden, zelfs al zijn ze op dat moment niet nodig. Het lijkt mij zeker mooi in februari maar of je het moet willen tijdens zo'n korte reis is de vraag. De vallei is mooi om te bekijken, maar het aantal wandelingen en activiteiten is beperkt, tenzij je wilt gaan skiën of snowshoeing (kijk op www.yosemitepark.com en op de NPS-site voor mogelijke activiteiten). Aangezien je een rondje SF doet kun je altijd ter plekke bekijken wat je gaat doen, het geeft je in elk geval de mogelijkheid om zowel de kustweg als een route binnendoor te volgen. het lijkt me niet nodig om iets te reserveren, behalve voor death valley en wellicht voor Las Vegas. Voor LV is het sowieso handig om kort van te voren iets te boeken of uit te zoeken, omdat je daar niet even naar een hotel rijdt en binnenstapt om te informeren naar beschikbare kamers.
Als je vanuit LV naar de GC vliegt kom je niet in het nationale park. Of het de moeite en het geld waard is weet ik niet.  Met de auto er naar toe kost je veel tijd, het lijkt me krap worden in 2 weken. Maar schrijf eens wat mogelijke routes uit (per dag), dan zie je wat er mogelijk is en wat niet.

Wij zijn vorig jaar in de kerstvakantie een aantal dagen in Riverside (bij LA) geweest. Misschien hebben jullie iets aan ons reisverslag.

Edit: Ik zie dat OF al handige links en informatie heeft gegeven over sneeuwkettingen.
Bestudeer zeker de NPS-site goed. Voor de andere parken vind je de NPS-site snel door het achtervoegse yosel te veranderen in deva (voor DEath VAlley), jotr (voor JOshua TRee) etc.

Marianne
#3 - 28-10-2012, 17:32 uur
« Laatst bewerkt op: 28-10-2012, 17:58 uur door Marianne »

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15