Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Op reis naar Montana

Discussie gestart

Queenie

Goedenavond,

mijn vriend heeft een reis aangeboden gekregen naar Montana. Omdat ie treinenverzamelaar is schijnt er daar een mooi 'spoorwegmuseum' te zijn. We willen er een mooie rondreis van maken. Maximaal 4 weken en eea zal voorjaar 2010 gaan plaatsvinden.

Nu denk ik dat jullie heel goed weten wat een "Amerika groentje" minimaal gezien moet hebben om a) met prachtige herinneringen naar huis te gaan en b) misschien wel Amerika verslaafd te worden zodat we zeker nog eens terugkeren.

Kunnen jullie mij misschien een aantal tips geven??

Mvrgr, Petra
#1 - 09-05-2009, 22:20 uur

Jez

 welkom Petra

Montana, geweldig! Je gaat natuurlijk naar Glacier National park, erg mooi (en misschien ook even de grens over, voor de Canadese versie Waterton). En verder kun je veel kanten op. Dan is de vraag wat jullie willen zien, waar julie voorkeuren liggen. Je kunt zuidelijker gaan naar Yellowstone NP, naar het westen voor Mount Rainier, Seattle, Vancouver. Genoeg keus!

Verder moet je ook bedenken hoe je wilt reizen en hoeveel je wilt reizen. Zo maak ik een route:
1. Bedenken wat we allemaal willen zien
2. Een grove routeplanning uitzetten langs die punten
3. Verdelen in stukken per dag (wij rijden 250-300 miles per dag, maar da's best veel)
4. Kijken waar we langer willen blijven, rustdagen inplannen
5. Plaatsen schrappen, plaatsen toevoegen

Wij geven de voorkeur aan auto+motels en we gaan altijd op de bonnefooi, zodat we van de route af kunnen wijken als we dat willen.

Succes!
#2 - 09-05-2009, 22:59 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

babarage

Montana, gave staat hoor heel tekenend voor Amerika ook.  Uitgestrekte vlaktes en dergelijke.  Zoals al genoemd Glacier Park (das tegen de Canadese grens) maar in het zuiden heb je Yellowstone, ook niet te missen eigenijk.  Dan nog de Black Hills en de Badlands http://www.blackhillsbadlands.com/ en je bent wel een week of 2 a 3 zoet als je wilt :).
#3 - 10-05-2009, 00:09 uur

Marianne

Wij hebben nog maar weinig van Montana geizen, maar het lijkt me prachtig. Voor Glacier NP zal het wel erg vroeg zijn, wij zijn daar ooit in juni geweest en toen lag er nog erg veel sneeuw. Ook de Beartooth Hwy zal in het voorjaar nog gesloten zijn.
Yellowstone zal ook de nodige sneeuw hebben maar ik neem aan dat het park grotendeels wel begaanbaar is.
In 4 weken heb je voldoende tijd om wat meer staten mee te nemen, South Dakota lijkt me een heel goede keus. En misschien nog wat meer naar het zuiden gezien de tijd van het jaar dat je wilt gaan? Zijn jullie gebonden aan een vast begin- en eindpunt?

Marianne
#4 - 10-05-2009, 12:27 uur

Hans B

Allereerst wat is voorjaar.
Voor de een begint dat al eind februari als de krukussen door de sneeuw komen.
Voor de ander is dat wanneer de zon elke dag scijnt en de temperatuur 20°C. is.
Wat ik maar bedoel te zeggen laat even weten wanneer je gaat.
Het gebied waar je naartoe gaat (landklimaat) is nog lang besneeuwd en koud.
Op dit momentis het op het Gallatin Airport bij Bozeman (MT) 100 mile noord van Yellowstone overdag 12-15 en 's nachts 0.
Dit vliegveld ligt in het "dal" op 4250ft tussen de hogere bergen, daar is het nog veel kouder en ook meer sneeuw ligt.
½ mei van het jaar 2000 toen ik daar was moest de doorgaande route in het Yellowstone NP (Jackson - West Yellowstone) nog sneeuwvrij gemaakt worden.

Hans
#5 - 10-05-2009, 17:57 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Queenie

Wat hardverwarmend om alle reakties te lezen.

Allereerst we zijn helemaal niet aan tijd/plaats gebonden. We willen alleen niet gaan als het zo ontzettend warm is en wat ik zo allemaal al gelezen had lijkt het voorjaar mij het beste. Ook omdat de natuur dan mooier is als in het najaar en er een hete zomer overheen gegaan is. Voor de rest weet ik absoluut niet hoe ik een TOP vakantie moet regelen. Voor mijn vriend zal het zijn 1e reis naar het buitenland worden en ik ben altijd maar als een mak schaapje achter de kudde aan gerend dus heb nog nooit nagedacht over zelf het eea uitstippelen en bekijken  embarressed

Er staat dus nog helemaal niets vast. Mbt wat we willen...............we zijn allebei erg fan van mooie natuur dus de parken lijken ons wel wat. Wat ons ook leuk lijkt is toch ook een tripje Washington in te plannen. Als we er nu toch in de buurt zijn dan willen we ook wel echt de toerist uithangen :)

Zou het misschien een goed idee zijn als ik eens richting een reisbureau ga en me daar eens goed laat voorlichten. Ik denk dat ik dan iig wel een aantal boekjes enzo mee krijg dat ik me dan eens kan verlekkeren aan de mooie plaatjes, wat denken jullie??

Groetjes en bedankt!!!  Petra
#6 - 10-05-2009, 20:31 uur

Hans B

Lijkt mij een goed idee.
Haal reisgidsen en kijk wat met daarin aanbeveelt.
Vergeet ook de bibliotheek niet wellicht staan daar ook mooie reisboeken te leen.
Zoals iedereen al schrijft kun je heel veel kanten op.

succes met de puzzel.
Hans
#7 - 10-05-2009, 20:40 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

babarage

hai, je kunt naar het reisbureau gaan maar ik ben benieuwd of ze veel voor je zullen hebben want dit is niet een hoek waar veel standaard reizen heengaan.  ik zou zeggen ga op zoek naar reisverhalen hier op het forum en op de website van usa4all (http://verenigdestaten.info/rsvh/index.html).  en zoek op de verschillende toerisme sites van de staten:

montana:   visitmt.com
www.wyomingtourism.org
visitidaho.org

kijk ook op www.nps.gov dat is de site van de national park service met informatie over alle nationale parken daar in de buurt (yellowstone, glacier en badlands alsmede mnt rushmore)

meer informatie over hotels en dergelijke onder andere op de review site van usa4all maar ook op tripadvisor.com en op travel.yahoo.com

even denken wat is nog meer handig, nee kan er even niet zo op komen.  nee toch wel, ga langs de bibliotheek en haal daar de reisgidsen over noord west amerika!

oh
even voor de zekerheid want het is een vergissing die ik wel vaker gehoord heb.  washington hier is washington state, de stad ligt aan de oostkant van het land.  de staat is prachtig met als meest interessante stad Seattle.  het gedeelte van de kust rond Seattle is mooi en natuurlijk dingen als mnt st. helen (vulkaan)








#8 - 10-05-2009, 20:54 uur

Jez

Maar als je toch naar de stad Wahington wilt, dan is dat ook mogelijk. Je zult namelijk - als je met een Amerikaanse mij vliegt - waarschijnlijk ergens aan de oostkust van Amerika een tussenlanding maken. Die kun je ook gebruiken voor een stopover: je hoeft niet meteen door te vliegen. Dus als je een tussenstop in Washington kunt regelen, of in new York, ook leuk!, dan kun je daar best een paar dagen rondkijken voor je doorvliegt. En dat is over het algemeen niet of nauwelijks duurder.

En ik sluit me aan bij Babarage: grote kans dat het reisburo je naar de "geijkte" plaatsen stuurt. Niet dat daar iets mis mee is, in tegendeel, maar juist Montana en de omliggende staten zijn zo prachtig! Je hebt gelijk dat het in het voorjaar mooi is, maar vergeet ook de schiterende herfstkleuren niet. Als de bomen aan het verkleuren zijn, dan is er niets mooiers dan door de brgen rijden (maar da's mijn mening).
#9 - 11-05-2009, 00:07 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Hans B

Wat ons ook leuk lijkt is toch ook een tripje Washington in te plannen.

STAD of STAAT.
#10 - 11-05-2009, 13:32 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15