Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

slaapplaats in yellowstone in 2016

Discussie gestart

EnncUsa

Volgend jaar - juli 2016 - zijn we drie nachten in Yellowstone... alleen weten we nog niet waar te slapen. Liefst in het park.
Er zijn erg veel mogelijkheden: het liefst om en nabij de faithfull inn (is de snow lodge weer anders?) (centraal) maar alleen hier zijn al heel veel keuzes, welke moeten we kiezen? Lake yellowstone hoor ik erg wisselende verhalen over. Of wellicht een cabin bij mammoth springs? Hebben jullie tips, vanzelfsprekend wil ik ook niet de absolute hoofdprijs betalen. Maar voor drie nachten wil ik wel goed zitten met eigen douche en toilet en wellicht keukentje. hoor graag, ik wil het snel vastleggen voor het uitverkocht is.

dank bij voorbaat
#1 - 02-09-2015, 18:29 uur

Marianne

Een keukentje zal niet lukken als je in het park overnacht, maar de meeste accommodaties hebben een eigen badkamer.
Kijk eens in ons 2015-verslag voor een aantal verschillende mogelijkheden.
Lake Lodge is prima als je niet de allergoedkoopste kamer hebt. Wij hadden een Frontier cabin. De cabins bij Lake Hotel zijn ook prima.
Bij Old Faithful heb je meerdere mogelijkehden, zoals de Inn, de lodge en de Snow Ldoge. Die liggen allemaal min of meer naast de Old Faithful geyser, hoewel de snowlodge iets verder naar achteren ligt. Maar alles is op loopafstand.
Als je drie nachten op dezelfde plek wilt zitten is Canyon ook mooi, dat ligt heel centraal.

Je kunt op www.yellowstonenationalparklodges.com ook informatie vinden over de verschillende mogelijkheden.

Marianne

#2 - 02-09-2015, 18:45 uur

Cees A

Hou rekening met de grootte van Yellowstone.
Bij 3 overnachtingen op één plaats, hoe centraal ook, zul je tijd verliezen met onnodig op en neer rijden.
Vanwege je (terechte) wens om niet de hoofdprijs te betalen zou ik je sterk adviseren om verder te kijken dan alleen parkaccommodaties.
Plaatsjes als West Yellowstone, Gardiner en Cooke City liggen tegen het park aan en bieden hotelkamers in alle prijsklassen

Ik ken je route niet en weet niet van welke kant jij Yellowstone binnenkomt en in welke richting je het park weer verlaat.
Daarom moet je onderstaand stukje tekst, een kopie uit een ander forumbericht, slechts als voorbeeld zien.
In dat stukje wordt een route door Yellowstone beschreven met overnachtingen op meerdere plaatsen.
Bekijk eerst de kaart van Yellowstone zodat je ziet waar alle genoemde bezienswaardigheden en plaatsen liggen.
Linkje naar PDF kaart. (inzoomen voor details) ---->  http://www.nps.gov/hfc/carto/PDF/YELLmap1.pdf

Yellowstone is een groot park.
Alleen de parkroad die in de vorm van een 8 door het park loopt is al 250 km lang (zie kaart van het park)
U kunt Yellowstone bezoeken vanuit 1 centrale locatie zoals Canyon in het park of het plaatsje West Yellowstone dat tegen de westelijke ingang ligt, maar dan rijdt u onnodige / tijdrovende km.
Ik zou daarom het volgende schema willen voorstellen met verschillende overnachtingsplaatsen.
Op de kaart van het park ziet u waar de hieronder genoemde bezienswaardigheden liggen.

Op dag 1 van uw Yellowstone bezoek rijdt u van Cody via de east entrance het park binnen en via Fishing Bridge, Mud Vulcano, Yellowstone Canyon en Tower Roosevelt naar Gardiner.

De volgende dag, dag 2 van uw Yellowstone bezoek,  rijdt u van Gardiner via Mammoth Hot Springs, Roaring Mt. en Norris Geyser Basin naar West Yellowstone.

Op dag 3 heeft u de hele dag tijd voor de Upper, Midway en Lower geiservelden in het zuidwesten van Yellowstone.
Voor uw overnachting einde dag 3 rijdt u terug naar West Yellowstone of u overnacht in het park bij Old Faithful.

Op dag 4 verlaat u Yellowstone via de South Entrance om naar het aangrenzende Grand Teton te rijden

Voordeel van dit schema door Yellowstone is dat u in 3 dagen, zonder onnodig op en neer rijden langs alle belangrijke bezienswaardigheden komt.
U heeft op die dagen genoeg tijd om alle bezienswaardige punten uitgebreid te bekijken en een aantal korte / middellange wandelingen te maken.


In bovenstaand voorbeeld kwam men vanaf de Black Hills na een overnachting in Cody Yellowstone binnen.
Als jullie Yellowstone langs een andere kant binnenkomen wordt de volgorde van overnachtingsplaatsen anders.
Het principe blijft natuurlijk gelijk.
#3 - 02-09-2015, 19:32 uur

EnncUsa

Wij komen inderdaad vanaf Cody (1 overnachting). Maar het lijkt ons goed om eens niet te verkassen en drie nachten op 1 plek te blijven.
Ik heb inderdaad gekeken op de site maar er wordt erg veel aangeboden, je ziet door de bomen het bos niet meer. Als ik het simpel stel:
Welke cabin bij de Faithfull Inn is eigenlijk altijd goed? En wat is een alternatief? Bijvoorbeeld bij Lake Yellowstone. @Marianne kan ik die frontier cabin terug zien in jullie reisverhalen? En was het de frontier cabin bij mammoth springs?, ik wacht jullie af, ga onderwijl zelf ook kijken, bedankt zover.
#4 - 02-09-2015, 20:22 uur

Marianne

De Frontier Cabin was bij Lake, die noemde ik omdat je naar Lake Lodge vroeg.
In ons 2015-verslag staat een pagina met de hotels (onder route en hotels). In het verslag zelf kun je foto's en/of een beschrijving vinden bij de betrefende dag.
Qua prijs/prestatieverhouding vonden wij de Snow Lodge een aanrader, nog geen 110 doller voor een ruime kamer.

Marianne
#5 - 02-09-2015, 20:55 uur

EnncUsa

Daar hebben we wat aan, ik duik gelijk even in je verslag Marianne, Goed dat je zoveel op schrijft, ik lees het graag.
Groet en dank
#6 - 02-09-2015, 21:20 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15