Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Spokane

Discussie gestart

TeunD

Hallo allemaal,

De afgelopen 2 maanden heb ik in Spokane gestudeerd. Met nog een tijdje te gaan begin ik me langzaam toch te vervelen. Om eerlijk te zijn: Spokane zelf stelt niet veel voor. Het centrum is niet veel. Ik heb hier en daar wel wat tripjes naar buiten de stad gemaakt, maar veel verder dan Silverwood themepark in Idaho kwam ik ook niet.

Nu vraag ik me toch af of ik het centrum en de omgeving wel goed bekeken heb. Zijn er hier toevallig mensen die tips hebben of leuke activiteiten en bezienswaardigheden weten in de regio van Spokane?

Groetjes,
Teun
#1 - 26-10-2015, 19:59 uur

NMP

Hi Teun,

Hoe oud ben je ??
#2 - 26-10-2015, 20:13 uur
50 Staten bezocht.
See my USA movies at: http://www.youtube.com/user/routeusa

melvin

Grappig dat je in Spokane studeert! Een vriend van mij zit momenteel ook daar. Je zal vast exchange hebben vanuit Maastricht University? Zelf doe ik momenteel stage in NYC, ook vanuit Maastricht.

In ieder geval, ik ben zelf nog nooit in de staat Washington geweest. Echter als ik dat zo zie (even op internet gezocht) en ook zoals ik dat van andere hoor is er niet veel te doen in de directe omgeving van Spokane. Ik zou zeker overwegen om een weekend een auto te huren, hotel te pakken voor 2 nachten en naar Seattle te rijden. Misschien met enkele vrienden die je daar gemaakt hebt, lijkt me erg leuk!
Wat je altijd zou kunnen doen is naar enkele sport evenementen gaan, dat zullen ze toch vast wel hebben in Spokane? Altijd leuk hoe de Amerikanen dat organiseren. Zal vast wel een basketbal/ijshockey/baseball/football team in de regio zijn? Misschien een Mall bezoeken (als je er al niet geweest bent) om een dagje te winkelen ook altijd een leuke bezigheid in de US.

Als je ergens wat meer dan een weekend vrij hebt. Misschien blijf je zelfs langer nadat je klaar bent met studeren? Je zou dan altijd een auto kunnen huren en naar een National Park kunnen reizen. Deze liggen dan wel een stukje verder, vandaar dat ik ook zeg als je meer dan een weekend vrij hebt. Natuurlijk zou Yellowstone, zo'n 7 uur rijden, haalbaar zijn binnen een dagje rijden. Natuurlijk heb je dan wel al 2 dagen nodig om heen en terug te reizen. Maar stel je hebt een week vakantie zou je eventueel Yellowstone en Grand Teton kunnen bezoeken. Zelf ben ik hier al 2 keer geweest, zeer de moeite waard!!
Ditzelfde zou je kunnen doen met Glacier NP of Olympic NP.
#3 - 26-10-2015, 20:37 uur
2005: Florida,   2008: west,   2010: mid-west,   2012: north-east --> www.melvinchani.reismee.nl,   2014: mid-west --> www.roufs.reislogger.nl
2015/2016 Internship Wallstreet, NY --> www.brightlightsbigcityny.wordpress.com & www.verenigdestaten.info/stage-in-new-york/

melvin

Kwam er net achter dat je inderdaad met Bart-Jan naar Seattle bent geweest al!
#4 - 26-10-2015, 21:21 uur
2005: Florida,   2008: west,   2010: mid-west,   2012: north-east --> www.melvinchani.reismee.nl,   2014: mid-west --> www.roufs.reislogger.nl
2015/2016 Internship Wallstreet, NY --> www.brightlightsbigcityny.wordpress.com & www.verenigdestaten.info/stage-in-new-york/

Hans B

De natuur in de omgeving van Spokane is toch wel erg mooi.
Een bijzondere plek is de Grand Coulee dam.
Een rit door de north cascades richting seattle.
Of de andere kant op bonners ferry, kalispell,
Naar het zuiden lewiston, missoula.
Glacier NP Going to the Sun road.

Maar dan ben je wel een auto nodig en misschien is een overnachting helemaal mooi.
#5 - 26-10-2015, 21:31 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Terpies

Vraag is wel of je een auto MAG huren, ik doe nu even de aanname, gezien je studie, dat je onder de 25 bent?

Ik denk dat het auto huren dan toch een uitdaging wordt, zo niet onmogelijk.
#6 - 26-10-2015, 21:56 uur

jetusa

Deze site heb je vast al uitgeplozen:
http://www.visitspokane.com
Heb beetje zitten kijken en het lijkt erop dat er veel te biken en hiken valt. Misschien zijn er wel groepen (van studenten) waar je zoiets mee kunt gaan doen. Vaak wordt er in de stadsparken ook van alles georganiseerd/gedaan, zoals op zondag een voetballetje trappen, maar dat soort activiteiten zullen er ook vast door de University of Studentenvereniging georganiseerd worden. Of tegenwoordig ook vaak via community FB-groepen.

Ik las ook ergens dat je nog uitgaansmogelijkheden zocht: mocht je nog een keer een lang weekend hebben, dan is Whistler, 120 km ten noorden van Vancouver, misschien nog een mogelijkheid. Al naar gelang hoe lang je nog blijft, kan je er gelijk een weekend  skiën van maken.
#7 - 26-10-2015, 22:19 uur

melvin

Terpies, een auto voor hem huren zal geen probleem zijn. Die vriend van mij wat ik genoemd heb in een eerdere reactie hier, is samen met Teun naar Seattle gereden een aantal weken geleden. Zoals hij me vertelde heeft hij de auto gehuurd en ook gereden, hij is 21. Dus dat is geen probleem.
#8 - 27-10-2015, 00:21 uur
2005: Florida,   2008: west,   2010: mid-west,   2012: north-east --> www.melvinchani.reismee.nl,   2014: mid-west --> www.roufs.reislogger.nl
2015/2016 Internship Wallstreet, NY --> www.brightlightsbigcityny.wordpress.com & www.verenigdestaten.info/stage-in-new-york/

Terpies

Melvin, ik schat zo in dat je er iets te makkelijk over denkt.

De meeste (grote, gerenommeerde) rental companies verhuren geen auto's aan bestuurders onder de 25, en zeker niet als ze ook nog eens geen US resident zijn. Er kan een uitzondering gemaakt worden, maar als ze het al doen zijn de rates meestal hoger.

Check ook even dit artikel:

http://traveltips.usatoday.com/rules-renting-car-21124.html

Ik stel mijn vraag niet voor niks.....
#9 - 27-10-2015, 01:49 uur
« Laatst bewerkt op: 27-10-2015, 01:52 uur door Terpies »

melvin

Terpies, ik snap wat je bedoelt. Maar alsnog iemand onder de 25 kan gewoon een auto huren. Natuurlijk betaal je veel meer, omdat ze vinden dat je minder ervaring hebt in het verkeer en je een risicogroep bent. Ik ben zelf 20 en loop momenteel stage in NYC. Ik heb het even verschillende sites bezocht van grote rental companies zoals jij zelf zegt. Je moet hier gewoon je leeftijd invullen en vervolgens kun je gewoon zeer makkelijk een auto huren. Ik zelf ben 20 en daarom zou ik bij de meeste bedrijven in de leeftijdsgroep van 18-20 vallen. Hierdoor betaal ik inderdaad makkelijk het dubbele dan iemand die ouder dan 25 zou zijn. In het geval dat je 21 bent val je meestal al in de leeftijdsgroep van 21-25. In dit geval betaal je al een stuk minder dan in mijn geval.
Dus natuurlijk is het een stuk duurder, maar een auto huren is net zo makkelijk zolang je een rijbewijs en credit card bij je hebt, zoals overal staat vermeld.

Kijk bijvoorbeeld maar eens bij Hertz: https://www.hertz.com/rentacar/misc/index.jsp?gclid=CODRoJPy4sgCFYcTHwodT4MPrw&targetPage=Hertz_Renting_to_Drivers_Under_25.jsp&s_kwcid=AL!4280!3!68873400686!b!!g!!rental%20car%2020&ef_id=ViwirgAABXZY7RjY:20151027144552:s

Zij zeggen zelfs: 't's a common misconception that drivers have to be at least 25 years old to rent a car. The truth is - Hertz rents cars to those 20 years old and up.'
#10 - 27-10-2015, 15:45 uur
« Laatst bewerkt op: 27-10-2015, 15:50 uur door melvin »
2005: Florida,   2008: west,   2010: mid-west,   2012: north-east --> www.melvinchani.reismee.nl,   2014: mid-west --> www.roufs.reislogger.nl
2015/2016 Internship Wallstreet, NY --> www.brightlightsbigcityny.wordpress.com & www.verenigdestaten.info/stage-in-new-york/

Ikbenwalter

Tsja behalve de world expo ; de rivier en een nieuw evementen centrum met een mooie grote concertzaal  is er idd niet veel in Spokane e.o. te doen...
je kunt met bijv alaska air soms erg voordelig naar seattle/portland oid vliegen. Deze steden bieden voldoende OV of fiets mogelijkheden.
anders is er ook nog greyhound...

Walter
#11 - 27-10-2015, 22:20 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15