Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Steden-/roadtrip

Discussie gestart

spls

Hallo allemaal,

Ik heb het volgende gepland met mijn gezin:

Dag 1: BRU-SFO
Dag 2-3: San Francisco (Cable Cars, Golden Gate Bridge, Fisherman's Wharf, Alcatraz, etc.)
Dag 4: Auto oppikken en via Highway 1 (evt. tussenstop in Monterey) naar Pismo Beach, alwaar een overnachting
Dag 5-7: Verder via Highway 1 naar omgeving LA (bijvoorbeeld Santa Barbara, Walk of Fame, Rodeo Drive, Santa Monica Pier, Long Beach, etc.)
Dag 7-9: Via Interstate 5 naar San Diego (bijvoorbeeld San Diego Zoo, USS Midway, La Jolla, Gasslamp Quarter, Old Town, Shopping Mall, etc.)
Dag 10-13: In een ruk naar Las Vegas, waar we de auto weer inleveren. Hier krijgen we de tijd wel om. 8)
Dag 14-15: LAS-BRU

Lijkt me dat we overal ruim de tijd voor hebben (vorig jaar in Florida was het ons een beetje te gehaast, vandaar) of zien jullie dat anders? We kijken wel wat we allemaal redden, is het niet, dan niet... En als er iemand nog tips heeft die op deze route liggen, dan hoor ik dat uiteraard graag.
En ja, ik weet dat we geen parken bezoeken, maar daarom is het dan ook een stedentrip.  ;)

Grt.,
Sander.
#1 - 17-05-2010, 20:01 uur

hdeweert

Er is niets mis met een stedentrip. Je hebt hem ook al ingevuld en ziet er leuk uit. Zou in las Vegas toch zolang mogelijk de auto houden, de strip is erg lang en erg vermoeiend en je onafhankelijkheid  is met een auto gegarandeerd en volgens mij ben je niet eens veel duurder uit.
#2 - 17-05-2010, 20:27 uur

Marianne

Dat zal prima te doen zijn. Ik mis Seaworld, maar dat hebben jullie in Florida al gedaan waarschijnlijk.
Voor LA zou je best wel meer tijd uit kunnen trekken, bijvoorbeeld om ook een studiotour te doen (ik vind Warner Bros een aanrader).
Voor de kust hebben jullie niet veel tijd terwijl daar ook genoeg te zien is. Bijvoorbeeld het aquarium in Monterey, Hearst Castle, Big Sur, etc.

Gene parken, maar misschein is het toch een idee om van LA naar Las Vegas via Death Valley te rijden? Is toch wel een heel bijzondere ervaring! Zie ons 2008-verlsag voor onze rit van Las Vegas naar Los Angeles, en voor de rechtstreeks route (LA-LV) ons 2006-verslag.

Marianne
#3 - 17-05-2010, 20:28 uur

Yessica

Ik zou die dag 5 dan lekker in Santa Barbara overnachten.

En in San Diego niet met de auto naar La Jolla rijden als dagtripje, maar met de fiets, superleuk!  :afro:

En als je toch iets van natuur wil meepikken zou je eventueel door Anza Borrego Desert kunnen rijden op weg naar Las Vegas. Maar waarschijnlijk kost je dat te veel tijd. Hoewel als je vroeg vertrekt...Las Vegas is toch het leukste om bij avond te arriveren... ( Maar hier spreekt mijn woestijnhart, haha.  8) )
#4 - 17-05-2010, 20:28 uur



Ine

Geen idee waar je gezin uit bestaat, maar SF naar Pismo via de kustweg is flink doorrijden.Zeker als je eerst nog de auto wilt ophalen.
 Kinderen zullen hier niet echt blij mee zijn, een groot deel gaat over een bochtige weg. Je hebt weinig tijd om onderweg te stoppen/ iets te bekijken. Zoals Marianne al aangeeft, Monterey is een stop waard.
De rit van SD naar Las vegas is zeker te doen als je de Interstate doet. Weinig nineressants te zien onderweg. De omweg via Anza Borrego zal je veel teveel tijd kosten.
Mocht je wel iets van de woestijn willen zien, dan je vanuit LV eventueel naar Valley of Fire of een stuk Death valley doen.
Enne....denk in nieit dat je ruim in de tijd zit, de afstanden zijn veel groter dan in Florida. Je schat de zaken die je onderweg denkt te doen te kort in.
#5 - 18-05-2010, 08:30 uur

Zitasnel

Vraagje: Waarom in SF landen om vervolgens naar het zuiden naar LA via de langzame route te rijden om vervolgens een heel einde weer naar het noorden te rijden? Was het niet handiger geweest als je in LA zou landen? Dan zie je ook wat je wilt zien, maar kost minder tijd.
Zita
#6 - 18-05-2010, 12:11 uur

Marianne

Ze gaan toch niet weer naar het noorden? Ik vind de route heel goed. Voor een focus op de steden zou ook de interstate naar LA kunnen, maar de kust is wel erg mooi om mee te nemen.

spls: schrijf het eens per dag uit, dan kun je beter zien of het ergens krap wordt of juist niet.

Marianne
#7 - 18-05-2010, 12:42 uur

spls

Even wat reacties op hetgeen jullie schreven (waarvoor dank!):

- Sea World hebben we inderdaad vorig jaar al gedaan (incl. Dolphin Encounter in Discovery Cove), dus dat hebben we wel gezien  ;)
- We hebben er inderdaad nog over zitten denken om de auto een dag langer te houden en dan de Hoover Dam en/of Valley of Fire te bezoeken, maar we hebben besloten de laatste dagen "rustig aan" te doen (voor zover dat gaat lukken in Vegas  :D)
- Het zit er inderdaad dik in dat we Monterey nog gaan aandoen
- Leuke tip om la Jolla per fiets te doen!
- De overnachtingen in omgeving LA liggen nog niet vast, dus ik zal St. Barbara zeker even onder de loep nemen
- Niet alle zaken die ik opschreef komen ook daadwerkelijk op het programma. Ik moet het e.e.a. inderdaad nog uitschrijven...
- We gaan inderdaad niet terug naar LA, maar vertrekken vanaf Vegas.

Leuk dat jullie zo goed medenken!  :afro:

Grt.,
Sander.
#8 - 18-05-2010, 20:35 uur

vincent77

De route langs de kust hebben wij net andersom gedaan, en ook overnacht in Pismo Beach.
Vanaf daar naar SF helemaal via de 1 is inderdaad een flink stuk, en bochtig (wel mooi). Maar wij hebben vanaf Monterey daarom besloten om de 101 op te gaan om zo nog goed op tijd in SF aan te komen.
Vanaf Pismo Beach kun je LA heel makkelijk in 1 dag bereiken, aangezien wij vanwege een wat pech (koffer had vertraging dus moesten daar op wachten in LA) pas om 13.00 uit LA vertrokken.
#9 - 19-05-2010, 22:38 uur

Tet14

Tussen San Francisco en Pismo Beach vind je Hearst Castle bij San Simeon. Zo'n groot "huis" moet jullie als stedenliefhebber toch wel aanspreken denk ik maar dan lukt het niet om in een dag van SF naar Pismo te rijden. Probeer een hotel in San Simeon of in Cambria aan Moonstone Beach.
Tet
#10 - 20-05-2010, 10:30 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15