Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Temperatuur in september/oktober

Discussie gestart

boston

In diverse reisverslagen las ik dat de Tioga Pass in oktober al gesloten is. Is dit werkelijk zo? Ik ben namelijk van plan om op ongeveer 14 oktober van Las Vegas via Death Valley naar Yosemite te rijden. Daarnaast las ik dat het in september en oktober op diverse plekken al aardig fris kan zijn. Ik neem aan dat dat in het hooggebergte is. Wie kan mij hier meer over vertellen of weet een site waar deze info te vinden is? :icon_mrgreen:
#1 - 27-02-2006, 17:29 uur

Chi Sin X

Het is een kwestie van geluk hebben, is elk jaar anders.

Op deze site kan je zien wanneer dat de tioga pass elk jaar gesloten werd.
http://www.monobasinresearch.org/data/tiogapass.htm
#2 - 27-02-2006, 17:40 uur

Jez

En meestal is het weer in die periode nog steeds heerlijk. Eén x in november geweest; 1 halve dag regen, verder een graad of 21. Eén x in oktober geweest en toen was het helemaal heerlijk, rond de 25.

Je kunt hier kijken wat het weer ter plekke de afgelopen jaren heeft gedaan.
#3 - 27-02-2006, 19:41 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

visuar

Vorig jaar was ik 28/29 september in Yosemite. Overdag goed te doen, maar 's avonds en 's nachts erg koud. Het was tegen het vriespunt (dat heb ik geweten, want ik sliep in een "tentje" in Curry Village, brrrr :'()

Death Valley temperaturen vielen me mee rond die tijd, maar ik heb geen idee of ik door het heetste stuk reed of niet (ik ging gewoon van Yosemite naar Las Vegas door DV heen)
#4 - 27-02-2006, 23:46 uur
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15