Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

the wave met peuter?

Discussie gestart

Joyced

Wij gaan in september met onze zoon (dan 20 maanden) opnieuw naar Amerika :D
Het lijkt mij prachtig om the wave te gaan zien. Ik heb hier het een en ander aan info over opgezocht, en krijg toch vaak verschillende ervaringen. Ik zou graag van mensen die er geweest zijn horen of het met een kind te doen is, aangezien ik op sommige sites lees dat de tocht er naar toe niet een van de makkelijkste is! Ons zoontje zal tegen die tijd al wel kunnen lopen, maar zal waarschijnlijk toch nog veel gedragen worden (buggy lijkt mij hier niet mogelijk). Mijn man en ik zijn beide geen ervaren hikers!

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!
#1 - 20-12-2011, 23:40 uur

Tet14

Nee, zeker niet gemakkelijk en je moet in goede conditie zijn. En een permit is vereist. Ik zou geen kind van 20 maanden er mee naar toe nemen maar wachten tot hij ouder is. In september kan het ook nog erg warm zijn.
#2 - 21-12-2011, 09:24 uur

Mississippi


Het is 1.5 uur lopen vanaf de parkeerplaats,..

Zie ook dit verhaal:
http://forum.verenigdestaten.info/index.php/topic,6338.msg66986.html#msg66986

#3 - 21-12-2011, 12:49 uur

Marianne

Ik heb het niet getimed, maar ik denk dat wij er langer dan 1,5 uur over gedaan hebben. We hebben regelmatig gepauzeerd om iets te eten en te drinken, wan het was - ook al was het al september - toch behooolijk heet (zie ook mijn 2011-verslag).
Je zult een rugdrager mee moeten nemen als je met een kind gaat. Voor iemand met een goede conditie zal het geen probleem zijn, maar heb je dat niet dan lijkt het me zowel voor het kind als voor jullie niet echt een aanrader. Hou er ook rekening mee dat je weinig schaduw hebt onderweg.

Het verhaal van Henk op de site waar in het andere bericht naar verwezen wordt  is al niet meer helemaal actueel, maar mocht je er voor gaan en ingeloot worden dan krijg je voldoende informatie over de te volgen route.

Marianne
#4 - 21-12-2011, 15:51 uur

Chris RTA

Hoi,

Wij zijn er twee keer geweest.
Het is niet aan te raden om er met een klein kind heen te gaan.
Het is ongeveer 1,5 uur lopen door een verschillend terrein van kiezels in een rivierbedding, rotsen, schuine (gladde)hellingen, en mul zand in heuvelachtig gebied. Deze route moet je ook nog terug. De route is niet aangegeven door bordjes. Je krijgt bij het ranger station een route beschrijving met fotos hoe je moet lopen.
Maar wat in september nog belangrijker is, er is totaal geen schaduw. En dat is niet overdreven. Er werd aangeraden om meer dan 5 liter water per persoon mee te nemen. En dat bleek achteraf echt wel nodig. Wij liepen daar ook in september met 35 graden.
Maar super mooi.

Ook wel grappig om te zien dat in windows 7 een screen saver zit van de wave.

Bekijk evt mijn fotos van 2009 en 2010

Antilope canyon upper en lower zijn wel te doen met kinderen. Ook super mooi.

#5 - 21-12-2011, 23:10 uur

Joyced

Bedankt voor jullie reacties! Het lijkt me duidelijk, the wave zit er dit keer niet in! Hebben we een reden om nog een keer terug te gaan, haha!
#6 - 22-12-2011, 21:16 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15