Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

tijdzones

Discussie gestart

lien

Hallo,

Wij vertrekken binnen 2 weken voor het eerst naar Amerika, en gaan daar rondtrekken door de volgende plaatsen: LA, San Diego, Las vegas, grand canyon, bryce canyon, zion, yosemite en San Francisco.

Zijn er binnen deze tour tijdsverschillen (ik dacht Arizona?), en hoe zit dat daar dan precies?

Alvast bedankt!
#1 - 30-06-2005, 13:21 uur

Jez

Officieel loopt de grens door Las Vegas. Ik dacht dan ook, zodra we van Californië in Arizona kwamen, dat het een uur vroeger was. Nou, dat werkt dus niet zo strikt. Volgens mij hield men zich pas aan het tijdsverschil ergens in het oosten van Arizona. Ik heb in elk geval geen idee waar het precies ingaat. Mijn advies: gewoon af en toe de plaatselijke klok checken en verder je er niks van aan trekken; je merkt er toch weinig van.
#2 - 30-06-2005, 13:37 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Tokheim


angelica

hoi lien,

We zijn net terug uit de states dus hebben het nog in ons hoofd zitten.
In de staten utah (bryce /zion) is het 8 uur vroeger dan bij ons.
In arizona (grand canyon) en las vegas is het 9 uur vroeger. Dit heeft niets met de tijdszone te maken maar met het feit dat deze staten niet aan de zomertijd mee doen.
groetjes,
angelica
#4 - 01-07-2005, 19:44 uur

Chiefram

Misschien heb je hier iets aan:



Elk gebied is 1 uur verschil. In het westen (rood) is het het vroegst... In het oosten (gele zone) is het dus 3 uur later.
#5 - 02-07-2005, 05:21 uur
« Laatst bewerkt op: 02-07-2005, 05:24 uur door Chiefram »

Ebelix

Maar Arizona doet niet mee aan de zomertijd. ;D
#6 - 02-07-2005, 11:06 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Tokheim

Volgens dit plaatje is het dus in Utah net zo laat als in Arizona! Maar dit klopt toch niet....i.v.m. winter en zomertijd?

Thanks

Ahhhhh 81 seconde te laat......
#7 - 02-07-2005, 11:07 uur
« Laatst bewerkt op: 02-07-2005, 11:09 uur door Tokheim »

Njit

Denk dat deze wat duidelijker is:



Citaat
Little John @ AllesAmerika
Arizona zelf doet niet mee aan zomertijd, daar is het dus de ene helft van het jaar net zo laat als in CA en de andere helft net zo laat als in UT.
Voor het gemak doen de Navajo indianen weer wel mee dus die lopen gewoon gelijk met de tijd in Utah (Mountain Time)
Om het nog makkelijker te maken doen de hopi indianen (die zich weer bevinden binnen in het Navajo reservaat) ook niet mee en voor hen geldt dus hetzelfde als voor Arizona.
Blijft altijd lastig als je dus van Las Vegas, naar Page rijdt om vervolgens via Navajo N.M. door naar Monument valley te rijden.
#8 - 02-07-2005, 11:23 uur

Chiefram

Ok... Duidelijk kan niet! LOL!
#9 - 02-07-2005, 13:39 uur

Jez

Wat flauw dat 3 (als ik het goed heb gezien) staten niet mee doen aan de zomertijd. Stelletje dwarsliggers.....
#10 - 03-07-2005, 11:26 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15