Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Tioga pass en Yosemite

Discussie gestart

joch81

Hallo forumlezers,

Ik zit met een probleempje in mijn reisplanning..
Wij zouden van Death Valley naar Yosemite NP rijden langs de Tioga pas(is dit de Hwy120?).Vermits dat onze reis gepland staat voor eind april2012 heb ik vernomen dat de Iioga pas nog steeds afgesloten zou zijn..  :-\
Ik heb nl een andere route gevonden via google maps langs Bakersfield en langs het noorden via de route 108.
Wat zou hier de beste optie zijn en is dit te doen in 1 rit ?(van death valley is dit ongeveer 10 a 11 uur rijden)
Bedankt.

Grtjs
#1 - 23-06-2011, 15:40 uur

Hans B

Wat de beste route is weet ik niet, maar de mooiste is via de 108.

Hier staan ze allemaal, dus bereken je kans.
http://www.monobasinresearch.org/data/tiogapass.htm
#2 - 23-06-2011, 16:19 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Tet14

Ook 108 (Sonora) zal nog gesloten zijn eind april.  Deze pass gaat vaak pas een paar weken voor Tioga Pass (120) open.   Het snelst zal via Bakersfield zijn (zuid van de Sierras) vanaf Death Valley maar ook dat is een lange rit. Waarom al die haast?
#3 - 23-06-2011, 16:25 uur

Marianne

De 88 blijft normaal gesproken het hele jaar open en is ook een mooi alternatief. Wij reden de 88 in 2006, van South Lake Tahoe naar Yosemite, zie ons reisverslag 2006. Mooie dan onderlangs, maar je moet er wel de tijd voor nemen. Het is handig als je even je totale route plaatst, dan is het makkelijker adviseren.
En ga je met een camper of met een auto? En waar wil je overnachten in Yosemite?

Marianne
#4 - 23-06-2011, 20:29 uur

wama

Wij hebben geluk.Vandaag door de Tioga pass gereden die van zaterdag pas open is.
Zie ons verslag op ons blog op datum van 23 Juni.

http://blog.seniorennet.be/verenigdestaten2011/archief.php?ID=939082

Veel groetjes

Ria en Guido
#5 - 24-06-2011, 05:10 uur

Dirc

Dat ziet er wel even anders uit dan Yosemite in september!
#6 - 24-06-2011, 10:16 uur

Tim2

2 weken geleden was deze inderdaad nog gesloten. Er lag namelijk nog sneeuw op de pass.
Ik zou er een telefoontje aan wagen want volgens mij is hij inmiddels open gegaan!
#7 - 25-06-2011, 00:35 uur

joch81

Hey Allemaal,

Eerst en vooral bedankt voor jullie reactie's.

@Marianne: Zie hier onder onze planning van de reisroute da we voorzien hebben.

Aankomst LAX
Dag 1:  LA
Dag 2:  LA
Dag 3: Vertrek LA naar Palm Springs                                                              (172km  , 1u54)
             -aankomst Palmsprings  ,namiddag Joshua tree
Dag 4: Vertrek  Palm Springs naar Grand canyon village                                 (668km  , 7u23)
              -aankomst Grand Canyon Village
Dag 5: Grand Canyon bezichtigen
Dag 6: Vertrek Grand Canyon naar Kayenta  (monument valley)                    (249km, 3u)
            -  Aankomst Kayenta
            - Monument valley bezichtigen
 Dag 7: Vertrek Kayenta naar Bryce Canyon                                                      (409km, 4u50)
             -via Page,Lake Powell
             -aankomst Bryce Canyon
Dag 8: Vertrek Bryce Canyon naar Zion                                                             (188km, 3u)
            -Aankomst Zion
            -Vertrek Zion naar Las Vegas                                                                  (269km, 3u20)
            -aankomst Las Vegas
Dag 9: Las Vegas
Dag 10: Las Vegas
Dag 11: Vertrek Las Vegas naar Death Valley                                                    (215km, 3u26)
              -aankomst Death Valley
Dag 12: Vertrek Death Valley naar Yosemite                                                      (515km, 6u50)
              -aankomst yosemite
Dag 13: Bezoek Yosemite
             -vertrek Yosemite naar San Fransisco                                                      (307km, 3u40)
             -aankomst SF
Dag 14:San Fransisco
Dag 15: San Fransisco
Dag 16: Vertrek San Fransisco naar Santa Maria                                                  (466km, 5u36)
             - Langs Monterey en 17 Miles Route en zo via highway 1 ,eventueel nog 1 overnachting voorzien om 
              een dagje te rusten voor de  zware terug vlucht
Dag 17: aankomst Santa Maria
Dag 18: vertrek Santa Maria naar Los Angeles                                                        (274km, 2u56)
Dag 19: Los Angeles
Dag 20: LAX - BRUSSEL

Alvast Bedankt.

Groetjes,  Jochen
#8 - 06-07-2011, 18:35 uur

joch81

@Tet 14: Ik weet dat het nog te vroeg en er is geen haast bij  maar wil graag zoveel mogelijk informatie zodat ik niet voor verrassingen kom te staan  ;)

groetjes,

Jochen
#9 - 06-07-2011, 18:40 uur

Marianne

Eigenlijk heb je zo alleen voor LA en voor de Grand Canyon voldoende tijd uitgetrokken. Verder is het alleen maar aankomen en weer vertrekken. Als je iets van de parken wilt zien zul je er wat meer tijd voor uit moeten trekken.
Ik denk niet dat je in 1 dag van DV naar Yosemite rijdt als de Tioga Pass gesloten is. Ik zou wat overslaan, bijvoorbeeld door te eindigen in SF. Eventueel een nacht minder in de GC. Ik denk dat ik eind april het helemaal anders zou doen; geen Yosemite, geen kust, maar naar Zion (de meeste mensen raden oer 2 nachten aan en jij rijdt er alleen maar doorheen), bryce (als er geen sneeuw ligt), Capitol reef Arches, Canyonlands, Monument valley, Page, etc. zit je vast aan die periode?
Kijk ook eens naar de overnachtingen; waarom Kayenta en niet bij MV zelf?

Marianne

PS
Even mijn verbazing over de "reactie's". Het zijn gewoon reacties. Waarom iedereen tegenwoordig die overbodige 'gebruikt is mij een raadsel. Hoodoos, reisbureaus, sites; zowel in het Engels als in het Nederlands plakken we de s er aan vast. Alleen in het Nederlands doen we soms een ' als de uitspraak in het geding komt (auto's). En de Engelsen gebruiken een ' als het woord bezittelijk gebruikt wordt.
#10 - 06-07-2011, 20:39 uur

Tet14

Zoals Goulding's Lodge ;)
#11 - 06-07-2011, 22:35 uur

Hans B

Joch81,
ik ben het eens met Marianne, veel te gehaast.
Je gaat april 2012, indien je kunt opschuiven naar het einde van de maand of beter nog mei heb je kans dat de TIOGA pass open is.
Zeker wanneer je je route anders indeelt.
BV. een one way, starten in Phoenix, eindigen in SF of LA.
PHX - Grand Canyon - Mon. Val. - Page - Bryce - Zion - LV - Death Valley - Tioga Pass (wel goed informeren of de pas open is), anders over de 108 (iets noordelijker) - Yosemite en San Francisco, heb je tijd over zou je naar LA kunnen via de kustweg.
Neem ruim de tijd voor wandelingen en het bekijken van de mooie plekjes.
#12 - 07-07-2011, 09:14 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Old Faithful

Hoi Jochen,

Volgens mij had je zojuist een ander topic over deze reis geopend maar heb je dit inmiddels weer weggehaald?

Ik wilde daarin reageren dat je veel te weinig tijd hebt voor Page, Bryce en Zion. Voor de reis van Death Valley naar Yosemite moet je er rekening mee houden dat zowel de Tioga Pass als de Sonora Pass nog gesloten zijn en dat betekent dan zo'n uur of tien pure reistijd, als je de noordelijke route kiest. Dat is dus zonder lunchpauze, tanken, plaspauze en bezichtigen van bijvoorbeeld Mono Lake of Bodie. De zuidelijke route via Bakersfield is wat korter maar lijkt me niet erg aantrekkelijk. De volgende dag vertrek je alweer naar San Francisco, dus dat betekent dat je een halve dag hebt voor Yosemite en dat is wel heel erg weinig voor zo'n groot en mooi park.

Ik zou nog eens goed bekijken waar je prioriteiten liggen en de route daarop aanpassen. Ervan uitgaande dat de vliegtickets nog niet gekocht zijn, zou je kunnen overwegen een andere start- en/of vertrekplaats te kiezen. Denk daarbij aan Phoenix of Las Vegas.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#13 - 08-07-2011, 13:27 uur
Groet,

Old Faithful

joch81

Hey,

Ja ik had een ander topic aangemaakt maar is blijkbaar uit de lijst verdwenen,ik ga het opnieuw aanmaken..
Bedankt voor de info
#14 - 11-07-2011, 09:11 uur

wama

Heb een film gemaakt over Yosemite.
U kan het bekijken onder volgende link:

http://www.youtube.com/watch?v=9VN88klVKd0#ws

Veel kijkplezier

Ria en Guido
#15 - 15-07-2011, 12:23 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15