Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Tips en advies yellowstone,moab, vegas

Discussie gestart

wietse

Hallo iedereen,

Geniet al een hele tijd op de achtergrond van dit forum, maar nu wordt het toch tijd om jullie hulp in te roepen. Ik ben bezig met het plannen van een one-way trip voor 3 weken in juli 2008. We hebben 2 jaar terug voor het eerst een rondreis gemaakt en daarbij SF, Yosemite, Death Valley, Las Vegas, Zion, Bryce en de Grand Canyon mogen zien. Onvergetelijk en dat smaakt naar meer... Voor de komende reis heb ik eigenlijk 3 uitgangspunten: Yellowstone/Grand Teton, Arches/Canyonlands/Monument Valley en eindigen in Las Vegas. Met deze gegevens heb ik een globaal plan getrokken :

1a. Vliegen Amsterdam -> Cody, Billings, of Bozeman.                     
2a. Cody, Billings of Bozeman -> Yellowstone                     
3a. Yellowstone                                       
4. Yellowstone
5. Grand Teton
6. Grand Teton -> SLC, Flaming gorge of Dinsaur
7. SLC, Flaming gorge of Dinsaur -> Moab
8. Moab
9. Vanuit Moab: Arches
10. Vanuit Moab: Dead horse en Canyonlands
11. Moab -> door de glen canyon (95) naar Capitol Reef
12. Capitol Reef
13. Capitol Reef -> via halls crossing met de ferry naar Monument Valley
14. Monument Vally -> Page
15. Page
16. Page => Las Vegas
17. Las Vegas
18. Las Vegas
19. Vliegen Las Vegas -> Amsterdam

Zo nog 1 of 2 dagen speling gehouden. Tot nu toe is het me niet tegengevallen wat tickets naar de genoemde kleine luchthavens kosten. Zou je wel op een internationale airport aanvliegen dan zou ik voor Denver kiezen. Van hier uit via Rocky Mountains NP richting Yellowstone in 2 dagen. Deze dagen zou ik kunnen compenseren door het uitstapje naar Capitol Reef te schrappen.
Ook nog wel handig om te weten dat we dit met een auto gaan doen en de meeste nachten willen camperen met zo nu en dan een motel. Over de auto nog het volgende: al heb je een 4x4 gehuurd, dan mag je nog niet op de onverharde wegen komen. Klopt dit?

Ik ben benieuwd naar de reacties en zal zeker zelf ook blijven sneupen in de archieven...

Groeten Wietse

#1 - 07-03-2008, 18:04 uur

hdeweert

Ik vind het stuk van Capitol reef naar monument Valley nog al vreemd in je route zitten.
Persoonlijk zou ik van Moab via Monument Valley naar page gaan en via Brice en Zion naar las Vegas rijden.
Het is niet echt verboden om met een huurauto  op onverharde wegen te rijden alleen is de schade en als je pech krijgt geheel voor eigen rekening en is niet door de verzekering gedekt.
Harm
#2 - 07-03-2008, 20:42 uur

Marianne

Hallo Wietse,

Mooi! Ik ben altijd wel voor meer tijd in Yellowstone, 2 dagen is wel het minimum, maar het kan. Afhakelijk van waar je vertrekt kun je de Beartooth Hwy meenemen.
Misschien heb je iets aan onze planning, of ons reisverslag 2004.

Marianne
#3 - 07-03-2008, 21:49 uur

Hans B

Hallo Wietse,

wij zijn de laatste jaren voor onze vakantiereis vertrokken vanuit Bozeman.
Onze camper staat hier vlak in de buurt bij vrienden.
De vluchten naar Bozeman zijn goed te doen, alhoewel het elke keer een lange dag is.
De vroegste aankomst is rond 2100 uur (wij vliegen altijd met Delta), maar KLM/NW en Unuted zijn niet vroeger.

Van Bozeman is en ± 2 uur rijden naar Yellowstone.
Aangezien je niet veel dagen hebt  :
Met je route vanuit Bozeman zou ik niet rechtstreeks naar West Yellowstone rijden
Maar kiezen voor de route via Livingston en Gardiner en voordeel is dat je dan meteen de noordelijke Mammoth Hot Springs, Yellowstone Canyon en Norris Geyser Basin meeneemt, overnachten in Madison?
De 2e dag bv. Old Faithfull, West Thumb en Lake Yellowstone,
Vervolgens overnachten of in bv. Lewis Lake.
Daarna kun je zuidelijk verder naar Grand Teton / Jackson.
Maar beter is een dag extra (Yellowstone) te nemen en het wat rustiger aan te doen.

Stel je van Flaming Gorge niet te veel voor. Het is wat rode rots gebied dat vrij noordelijk ligt, maar rode rotsen zul je zuidelijker heel veel tegenkomen.
Dinosaur NP, het museum is naar wat ik hoor gesloten en aangezien er verder niets is, zou ik dat overslaan.

Misschien is het een overweging via Salt Lake City, Provo en Price naar Moab te rijden.
SLC is met de Mormomen Kerken toch best een bezoekje waard.
Arches NP doe zeker de wandelingen naar de Delicate Arch, Landscape Arch, Windows Sectie en spreidt het uit over 2 dagen.

In je route zou ik Capitol Reef weglaten.

Moab, Canyonlands, Monument Valley, Page, Grand Canyon.
Of van Monument Valley naar het Canyon de Chelley, Petrified Forest, Grand Canyon.

Succes, Hans
#4 - 08-03-2008, 16:29 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15