Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

tips gevraagd

Discussie gestart

stebro

Hallo allemaal,

Zoals zovelen hier ben ik bezig met het voorbereiden van een reis die wij met ons gezin met 3 kinderen (15, 13 en 10) in augustus per camper in het westen van de VS gaan maken. Aan de informatie op dit forum heb ik al heel veel gehad. Maar ik heb nog een paar vragen, waar jullie mogelijk een antwoord op weten.
- Wij zijn half half van plan vanuit San Diego een kort tripje (dagtocht) te maken naar Mexico. Wie heeft hier ervaring mee? Is het de moeite waard en hoe organiseer je dit?
- Ik heb gehoord dat je maar op een beperkt aantal plaatsen kan zwemmen aan de kust tussen LA en SF, de oceaan zou te koud zijn. Is dit zo en wat zijn geschikte plaatsen om wel in zee te kunnen zwemmen?
-  Ik heb campings gereserveerd in Yosemity en Grand Canyon. Verder nog niet en we waren van plan om telkens enige dagen van te voren te bellen. Je bent dan flexibeler dat wanneer je de hele vakantie vooruit reserveert. Wel willen we graag terecht komen op  RV sites met een zwembad, met het oog op de kinderen. Of is het beter om voor augustus ook de andere campings (RV sites) te reserveren?

Alvast bedankt voor de reactie, groetjes, Saskia

#1 - 25-06-2007, 20:00 uur

Ine

Vergeet die trip naar Mexico maar. Niet alleen is het een gigantische "toeristenval", het heeft weinig tot niets met Mexico te maken. Druk, rommelig, veel verkopers. Verder mag je absoluut NIET met een camper of huurauto Mexico in, die moet in de USA blijven staan.
Je kunt eventl. met een soort tram tot de grens komen, verder lopen of vanaf de grens een taxi nemen, maar vooral op de terugreis sta je vaak in lange files om de USA weer in te komen i.v.m. alle controles.
De zee is inderdaad behoorlijk koud, maar heeft ook soms op veel plaatsen een gevaarlijke stroming, dus oppassen.
In de buurt van o.a. Cambria, Santa Barbara,  Malibu en ten zuiden van LA bij Manhattan Beach, Hermosa e.d. wordt in zee gezwommen.
Ervaring met campings heb ik niet, daar iemand anders je misschien mee helpen.
#2 - 26-06-2007, 09:44 uur

Gert


Wij zijn in mei o.a. in Santa Monica, Ventura en Santa Barbara geweest. Het zeewater was (toen nog) behoorlijk koud, maar niet onoverkomelijk.
Persoonlijk vonden wij Santa Barbara het leukst. Heerlijk breed strand en een erg leuk plaatsje. Er is daar ook mogelijkheid tot whalewatching.
We hebben daar 6 humebackwhales, veel dolfijnen en zeehonden gezien.

Gert
#3 - 26-06-2007, 10:00 uur

bartensharon

Zwemmen is inderdaad erg koud. Wij zijn in augustus in LA een dag naar het strand geweest. Mijn vriendin vond het wel meevallen, maar ik vond het erg koud!! Wel mooie stranden. Je krijgt echt het gevoel dat je in Baywatch zit! Pas wel op voor de zon (zoals overal ter wereld). Vooral mijn vriendin was na deze dag erg verbrand.
#4 - 26-06-2007, 12:22 uur

Marianne

De belangrijkste campings heb je al gereserveerd, ik denk dat het verder niet echt nodig zal zijn, maar dat hangt er ook een beetje vanaf waar je in het weekend zit. Langs de kust en bij Zion en Bryce is het wellicht ook verstandig om te reserveren.
Zelf hebben we geen kampeerervaring in augustus, maar in september in juni hebben we nooit problemen gehad om iets te vinden. Voor augustus zal het toch wat lastiger zijn.
Het is misschien niet gek om van te voren te kijken welke campings er zijn, dan kun je een dag van te voren bellen om iets vast te leggen.

Marianne
#5 - 26-06-2007, 19:15 uur
« Laatst bewerkt op: 26-06-2007, 19:16 uur door Marianne »

stebro

Bedankt voor jullie reacties. Ga ik mooi inpassen in onze reis.
Groet, Saskia
#6 - 01-07-2007, 13:41 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15