Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Tips Grand Canyon

Discussie gestart

Marianne_S

Het is bijna zover! 2 september vertrekken we naar USA. ;D Alles is zo goed als geregeld! 

We zullen op 6 september vanuit Williams in de Grand Canyon arriveren. Nu hebben we maar 1 dag te besteden bij de Grand Canyon inclusief overnachting in Yavapai Lodge. We gaan sowieso een helikoptervlucht doen, maar willen daarna nog een route met de shuttlebus gaan afleggen.

 Ik zie dat er drie routes zijn rood, blauw, groen.  Wat is de leukste en mooiste route om te doen? En meer algemeen: wat heeft de meeste indruk op je gemaakt tijdens je bezoek aan de Grand Canyon. Kortom alle inspirerende verhalen en tips zijn welkom!



#1 - 24-08-2010, 19:41 uur

Marianne

Die kleuren zeggen me helemaal niets, maar ik kan je in elk geval de bus naar Hermit's rest aanraden. Je kunt dan regelmatig uitstappen en naar een uitzichtpunt wandelen, en dan naar het volgende uitzichtpunt lopen, of de volgende bus pakken. Bij een aantal uitzichtpunten heb je uitzicht op de rivier.
Maar wat nog meer indruk maakt is een stuk naar beneden wandelen, langs de Bright Angel Trail of langs de South Kaibab Trail. De laatste ken ik niet, maar die schijnt wel de mooiste uitzichten te hebben. Een half uur naar beneden lopen (en dan een uur onhoog) geeft je al een heel andere kijk op de canyon.
En natuurlijk de zonsondergang bekijken!

Marianne
#2 - 24-08-2010, 21:02 uur

Tet14

Die gekleurde routes zijn de busroutes die op elkaar aansluiten. Net als Marianne zegt is de Hermits Rest route (de rode) het interessants. Na deze route zou ik naar de rim wandelen en verder alles te voet bekijken en misschien zelfs even het Bright Angel Trailhead iets naar beneden gaan. Neem altijd water mee, hoe ver je ook gaat. Zonsondergang en opgang zijn de grootste trekpleisters. Zorg dat je ruim van tevoren bij de rim bent om de canyon te zien veranderen. Yavapai is een stukje van de rim. Zorg er voor dat je een zaklantaarn bij je hebt. De weg van en naar Yavapai is aardedonker.  Het maakt niet veel uit waar je aan de rim bent maar zonsopgang van Yavapai Observation Point vinden wij altijd prachtig. Vermijd Mather Point, het druktst van allemaal.
Yeehaw
#3 - 24-08-2010, 22:25 uur

Lilo

Vermijd Mather Point, het druktst van allemaal.
Yeehaw

Maar wel SCHITTEREND!  8)
#4 - 25-08-2010, 13:39 uur

Damien666

De route naar Hermit's Rest is inderdaad zeer mooi. Buiten Hermit's Rest zelf dan, daar vond ik persoonlijk niets aan...
#5 - 25-08-2010, 15:09 uur

Tet14

Misschien wordt het leuker als je wat over de history van de gebouwen in GC leest http://www.nps.gov/archive/grca/photos/colter/index.htm
#6 - 25-08-2010, 16:10 uur

Harm-Jan

We hebben net de (rode) buslijn gevolgd naar Hermits Rest.
Aan te bevelen en vooral de stop bij Hopi Point vonden we mooi.

 >:D
#7 - 25-08-2010, 20:18 uur

Traveller

Wij zijn vanuit Williams net voor de G.C. eerst langsgegaan bij het IMAX theatre om de film over de Grand Canyon te zien; vond ik echt leuk!
Tevens hebben we geen shuttle gepakt, maar hebben een heel eind westelijk over het pad langs de rim gelopen. Zo beleef je de canyon beter dan steeds te stoppen bij de drukke shuttlehaltes.
#8 - 26-08-2010, 12:23 uur

Marianne_S

Bedankt voor jullie waardevolle tips. We hebben er zo'n zin in  ;D
#9 - 26-08-2010, 16:58 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15