Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

tips over de route gevraagd

Discussie gestart

janine

Na heel en heel veel plannen is eindelijk onze planning klaar  8)

Heel graag wil ik nog tips over;
- mooie routes (de wegen) die we moeten nemen, om ook iets te zien van het echte Amerika
- in Yosemite blijven we 2 nachten welke camping is het mooist, en wat het best te doen 1 camping nemen of 2 verschillende campings nemen (we rijden met een C25)
- campings die de moeite waard zijn in en om LA (we willen niet naar disney), en op de weg van San fransisco naar LA en wat ik heel moeilijk kan vinden een mooie camping in/rond San Fransisco

Onze route;

Dag1  vlucht naar LA, aankomst 13.00 (usa tijd), hotel LA
Dag2  camper ophalen en LA verkennnen, camping in/om La (liefst aan het strand)
Dag3  LA via Joshua Three naar Lake Havasu city
Dag4  Lake Havasu city naar Grand Canyon   (is er op de route nog iets leuks te zien/doen??)
Dag5  Grand canyon naar Monument Valley
Dag6  Monument Valley naar Zion    (nog langs Lake Powell gaan of niet)
Dag7  Zion
Dag8  Zion via Hooverdam naar Las Vegas
Dag9  Las Vegas
Dag10  Las Vegas naar mammoth Lake    (is er op deze route nog wat leuks te zien-doen)
Dag11  Mammoth Lake via Body naar Yosemithe (welke camping)
Dag 12  Yosemithe
Dag 13 Yosemite naar San Fransisco  (is er op deze route nog iets leuks te doen-zien)
Dag 14  San Fransisco
Dag 15  San Fransisco via kust naar Big Sur
Dag 16 Big Sur naar Pismo Beach
Dag 17  Pismo Beach camper terug brengen in LA en vliegtuig in (vlucht 17.50)


En lijkt het ergens op, alle tips en trucs zijn  welkom

Alvast bedankt, Groetjes Janine
#1 - 31-05-2007, 10:31 uur

USofA

Ik heb me laten vertellen dat de route via Prescott en Sedona mooier schijnt dan de route via Lake Havasu City. Ook ik zat te twijfelen tussen beide routes, maar denk dat wij toch de route via Prescott en Sedona gaan nemen.
#2 - 31-05-2007, 12:54 uur

Marianne

Ik kan ook de route via Prescott en Sedona aanbevelen.

Voor een camping inn Yosemite kun je niet kieskeurig zijn denk ik. Kijk wat er nog vrij is, en boek meteen!
Ga als het kan in de vallei zitten, anders moet je altijd met de camper op stap. Vanuit de vallei kun je met de shuttlebus (of fiets, of te voet) alle trailheads en alle bezienswaardigheden in de vallei bereiken. Als je buiten de vallei zit moet je eerst je camper ergens zien kwijt te raken.

Als jullie nog naar Bodie willen is het mischien handiger om iets noordelijker te overnachten (Lee Vining), maar ik weet niet precies welke route jullie volgen vanaf Las Vegas.

Wij hebben met de tent twee keer bij Big Sur gekampeerd. De eerste keer in Pfeiffer Big Sur. Dit is een prachtige camping. Ik weet niet hoe he met RV's zit, maar daar zul je wel iets over kunnen vinden.

De route van Yosemite naar SF is zeker in het begin wel mooi, maar wij rijden het meestal aan een stuk door, zonder iets te bekijken. Je zou nog een uitstapje kunnen maken naar Columbia Historic Park, maar ik zou zelf liever wat meer tijd in Yosemite doorbrengen.

Marianne
#3 - 31-05-2007, 14:13 uur

janine

Alvast super bedankt voor de reacties!

Hoe loopt de route via prescott en sedona ?
Wij hebben tussen LA en Grand canyon  namelijk maar 1 overnachting ergens gepland.....waar raden jullie dan aan te overnachten? Is het te doen met het aantal km?

Ik hoor het graag!

Groetjes Janine cheer
#4 - 31-05-2007, 16:45 uur

Ine

Voor Gr. Canyon plan je relatief weinig tijd m.i. maar voor Zion in verhouding weer vrij veel.
Ook de dag Las Vegas-Mammoth lakes (via Death Valley) ? is wel flink doorrijden...
#5 - 31-05-2007, 18:18 uur

allard

Ook de dag Las Vegas-Mammoth lakes (via Death Valley) ? is wel flink doorrijden...

Op één dag word het alleen maar rijden en rijden en rijden. Neem je twee dagen dan kun nog veel moois gaan bekijken op deze route. Overigens heb ik me bij herhaling laten vertellen dat je met een camper niet zonder meer door Death Valley mag. Althans niet in het hete deel van het seizoen.

Allard
#6 - 01-06-2007, 14:33 uur

Marianne

Overigens heb ik me bij herhaling laten vertellen dat je met een camper niet zonder meer door Death Valley mag. Althans niet in het hete deel van het seizoen.

Allard

Doen ze ook niet denk ik, ik weet niet of er veel te zien is langs de 95 - lijkt me wel aardig om eens te doen, maar waarshcijnlijk zitten er erg saaie stukken tussen, dus snel doorrijden.

Marianne
#7 - 01-06-2007, 22:08 uur

janine

nee, hoor we gaan niet door death valley...zou niet mogen in september :( Hoe lang schatten jullie dan dat ik onderweg ben van Las Vegas naar mammoth lake...enne is er niets te doen op die route???

Alvast bedankt voor de tips......alle amerika experts.....stuur er maar zoveel mogenlijk 2006-01
#8 - 03-06-2007, 16:32 uur

Hans B

Je hebt twee wegen om van Las Vegas naar Mammoth Lakes te gaan.
Ja, er zijn er natuurlijk meer, maar ik bedoel de meest rechtstreekse en niet door de Death Valley.
De 95    via Beatty, Tonopah, Benton
De 395  via Barstow, Bishop

Ik heb een groot stuk van de 95 gereden
Las Vegas - Beatty was niet bijzonder, daar ben ik toen afgedraid en de DV ingereden.
Mono Lake - Benton - Tonopah vond ik wel een aardig stuk. Mono Lake is een bezoekje waard, de route was heuvelig en goed te doen.

Via de 395 heb ik niet gereden, ik meen dat anederen hierover geschreven hebben en dat daar nog wel enkele leuke dingen te zien zijn.

Hans
#9 - 03-06-2007, 17:30 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

Ik ken de 95 niet, dus moeilijk om te zeggen wat de beste route is. Je moet ook kijken hoeveel tijd je hebt: via de 95 naar Mammoth Lakes is 365 mijl, en zal je 7 a 8 uur kosten. Je kunt ook naar Lee Vining rijden als je de 395 neemt, dat is iets sneller, en dan ben je ook al iets dichter bij Bodie en Yosemite.

Onderlangs is het 411 mijl. Je hebt daar meer snelweg, dus qua tijd maakt het niet veel uit. De 395 is wel een aardige route omdat je links de Sierra Nevada hebt. Bij Lone Pine zou je even een uitstapje naar de Alabama Hills kunnen maken. Vlak voor Barstow heb je Calico, een (nogal commercieel) spoostadje. Wel even aaridg om te zien, maar je moet wel toegang betalen.

Marianne
#10 - 03-06-2007, 21:07 uur

allard

...enne is er niets te doen op die route???

Weinig. Je zult het met het landschap moeten doen. En als dat je niet aanspreekt......dan met de blik op oneindig maar gasgeven. Wij vinden het rijden door Nevada helemaal geen straf. Noord-Zuid is wat eentonig, maar Oost-West: heerlijk die continue afwisseling van bergruggen en valleien. Wij hebben over Las Vegas - Lee Vining ruim twee dagen gedaan. Maar dan via Caliente (Cathedral Gorge SP) en Ely. Maar dat word voor jullie veel te lang. De 95 is één van de minder aansprekende routes door Nevada maar wel de snelste. Indien je iets meer tijd kunt vrijmaken dan kun je overwegen de 93 noord (Great Basin Hwy) langs Pahranagat, dan de 375 (extraterrestrial Hwy) langs area 51, dan de 6 West (Grand Army Hwy) te doen. Vanaf de aansluiting 375 en 6 heb ik een fotoverslag. Als het je niets lijkt dan zou ik de 395 langs de Sierra Nevada nemen. Mooier dan de 95.

Allard
#11 - 04-06-2007, 20:57 uur

janine

Allemaal alvast heel erg bedankt voor de reacties, ze zijn (nog steeds) erg welkom 2006-01

Allard; mooie foto's hoor....zo lijkt het rijden voor ons ook geen straf te zijn 2006-20
#12 - 06-06-2007, 08:27 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15