Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Tips over verblijf LA?

Discussie gestart

Dennis

Hoi allemaal,

12 april gaan mijn vriendin en ik op huwelijksreis naar Amerika. De planning staat al redelijk vast en we zijn meer dan tevreden over deze planning, mede dankzij dit forum! DANK JE WEL ALLEMAAL!!!! Nu heb ik alleen een vraagje over ons verblijf in LA. Deze ziet er als volgt uit:

Vrijdag 14 april   San Francisco - Monterey 17-miles drive monterey, Monterey Bay Aquarium, Board walk Santa Cruz (de eerste 2 dagen zitten we in SF)
Zaterdag 15 april   Monterey - San Simeon Hearts Castle, Zeekoeien, Julia Pfeiffer Burns S.P., Big Sur, Point Lobos R.P.
Zondag 16 april   San Simeon - Hollywood (LA) Santa Barbara, Morro Rock
Maandag 17 april   Hollywood (LA) Universal Studios
Dinsdag 18 april   Hollywood (LA) - Anaheim Hollywood/Beverlyhills
Woensdag 19 april   Anaheim (Disney) Disney
Donderdag 20 april   Anaheim Knott's Berry FarmŽ
Vrijdag 21 april   Anaheim (Disney) Disney
Zaterdag 22 april   Anaheim (Disney) Disney
Zondag 23 april   Anaheim - San Diego Sea world
Maandag 24 april   San Diego San Diego Zoo

Zoals jullie zien is dit al redelijk vol gepland. Nu willen we eigenlijk ook nog naar Six Flags Magic Mountain. Kan ik in 1 van de dagen die hierboven staan tijd winnen (3 dagen disney blijft staan). Bv. Kunnen we het Hollywoord sign, walk of fame, chinese theater hollywoord, beverlyhills zo verdelen zodat we dit kunnen doen voor we de parken in gaan. Dus voor 10 uur 's ochtends deze dingen doen en dan zorgen dat we uiterlijk 10.30 uur in de pretparken zijn? Is dat mogelijk, of doe je het dan te gehaast?

De rest van de planning is nu als volgt:

Dinsdag 25 april   San Diego  door Joshua Tree Lake havasu city   Joshua
Woensdag 26 april   Lake havasu city - Williams   Hele dag rijden, misschien route 66
Donderdag 27 april   Grand Canyon   Grand canyon
Vrijdag 28 april   Grand Canyon - Page   
Zaterdag 29 april   Page - Bryce   Grand Canyon
Zondag 30 april   Bryce   
Maandag 1 mei   Bryce - Zion   Bryce
Dinsdag 2 mei   Zion   Zion
Woensdag 3 mei   Zion (Springdale) - Las Vegas   Zion
Donderdag 4 mei   Las Vegas   Las Vegas
Vijdag 5 mei   Las Vegas - Death Valley Furnace creek   Death Valley
Zaterdag 6 mei   Furnace Creek - Bakersfield   Deathe Valley
Zondag 7 mei   Bakersfield - Yosemite   Kings/Sequoia
Maandag 8 mei   Yosemite   Yosemite
Dinsdag 9 mei   Yosemite - San Francisco   Yosemite
Woensdag 10 mei   San Francisco - Amsterdam   
Donderdag 11 mei   Amsterdam - Voorhout   

Ik hoop dat we vrijdag 5 mei in 1 stuk van Las Vegas naar Bakersfield kunnen rijden en dan wel de hotspots in deathvalley te bekijken, dat zie ik hier ter plekke wel, of zijn er mensen die dit al eens gedaan hebben?

groetjes, Dennis
#1 - 09-02-2006, 15:24 uur

SpaceAce

Bv. Kunnen we het Hollywoord sign, walk of fame, chinese theater hollywoord, beverlyhills zo verdelen zodat we dit kunnen doen voor we de parken in gaan. Dus voor 10 uur 's ochtends deze dingen doen en dan zorgen dat we uiterlijk 10.30 uur in de pretparken zijn? Is dat mogelijk, of doe je het dan te gehaast?

Walk of Fame - Chinese Theater: circa 15 minuten (stel je hier in ieder geval niet te veel van voor, dan kan het alleen nog maar meevallen :) De Walk of Fame is maar een straat met een paar sterren + bekende namen op straat. Gewoon overheen wandelen als je naar het Chinese Theater loopt. Bij het Chinese Theater heb je de voet- en handafdrukken van de bekende mensen. Even overheen lopen, paar foto'tjes maken en voila :) )

Beverly Hills: geen ervaring mee, maar zoals ik vernomen heb, stelt dit totaal niets voor. Een wijk met villa's waar vaak hele hoge hekken en/of heggen omheen zitten. Ofwel, je ziet niet zo veel. Je kunt natuurlijk in Hollywood ergens een plattegrond kopen waarop staat dat een bekend persoon toevallig ooit in dat huis in Beverly Hills heeft gewoond. Zelf gok ik een kwartiertje tot een half uurtje rondrijden en je hebt wel genoeg gezien.

Hollywood Sign: circa een uurtje. Ligt er een beetje aan in hoeverre de Hollywood Sign van dichtbij wilt zien :) Zelf zijn we de bergen in gereden en tot aan de ingang van het Griffith Park gekomen. Je krijgt dan deze foto, qua "letterdichtbijheid", te zien (met een ander persoon dan erop natuurlijk  2006-10 ) :



Dus volgens mij zul je dan erg vroeg op pad moeten gaan, wil je om 10.30 uur in Universal zijn (alhoewel, uurtje 08.00/08.30 - moet op zich wel te doen zijn hoor).
#2 - 09-02-2006, 17:33 uur
« Laatst bewerkt op: 09-02-2006, 17:35 uur door SpaceAce »
Linda @ Hyves: http://lvschijndel.hyves.nl/

:: www.turbocabaret.nl ::
* Onze homepage met Reisverslagen & Vakantiefoto's @ www.huizedenbosch.nl

Matthijs en Rian

Hoe zit het met de LA Zoo?
Is die interessant?????
Iemand geweest?
#3 - 10-02-2006, 08:11 uur

visuar

Geen idee, maar ik hoor wel goede dingen over de zoo in San Diego (Balboa Park). En dat is maar een paar uurtjes rijden van LA (als je geen file hebt)
#4 - 10-02-2006, 15:13 uur
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15