Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

tips rondje las vegas - moab - yellowstone - denver

Discussie gestart

popo

wij willen voor de derde keer naar usa.
1e florida
2e los angels las vegas san fransisco los angeles.
en dit keer gaan we met 4 volwassenen voor yellowstone en monument valley per kamper.
niets ligt nog vast we gaan ongeveer rond september volgend jaar. en zat 21 dagen zijn ongeveer.

ik heb een route in elkaar gezet na dat ik de site een beetje door gelezen heb.
en ben hier op uit gekomen

dag1  las vegas
dag2  las vegas
dag3  zion
dag4  bryce
dag5  page (varen + antilop canyon)
dag6  monument valley
dag7  arches np
dag8  dinosaur nf
dag9  ashley nf
dag10 bear lake
dag11 jackson
dag12 teton nf
dag13 yellostone
dag14 yellostone
dag15 yellostone
dag16 cody
dag17 thermopolis
dag18 mont rushmore
dag19 badlands nf
dag20 rockymountain np
dag 21 denver

volgens mij is het aardig door rijden om alles te doen maar ik kan bryce schappen omdat we er al geweest zijn
zion ook maar daar moeten we toch langs anders moet je om rijden en langs de grand canyon waar we ook al geweest zijn.

de vraag is is het te doen
en is badland en mont rushmore de moeite waard want het is best een stuk uit de richting.
en zijn er nog leuke dingen tussen thermopolis en denver
is het met een camper te doen door de rocky mountains.





#1 - 03-12-2011, 20:16 uur

Marianne

Het lijkt mij wel erg veel voor 3 weken.
Schrijf het eens uit in de van .. naar .. vorm, dus zo:

dag3  LAs Vegas - zion
dag4  Zion - bryce
dag5  Bryce - page (varen + antilop canyon)
dag6  PAge - monument valley

en kijk wat per dag de reistijden zijn. Je bent bijna nergens langer dan 1 nacht, dus je hebt weinig tijd om echt iets te bekijken.
Aan de andere kant maak je wel wat overbodige stops denk ik. Ik heb geen idee waar Ashley ligt, maar je kunt prima met 1 tussenstop van Moab naar Grand Teton. Dinosaur zou ik overslaan op deze route en in plaats daarvan meer tijd voor Arches en Canyonlands uittrekken. Ook Thermopolis begrijp ik niet, het ligt niet op de route, ik zou via Sheridan rijden. In 1 dag van Badlands naar RMNP lijkt mij te ver, en als je de volgende dag naar Denver gaat heb je eigenlijk geen tijd voor het park.

Wat bedoel je met nf? National Forest? Het is Grand Teton National Park, idem voor Badlands.

Ik heb geen ervaring met campers, maar betaal je niet erg veel drop off kosten op deze manier?

Marianne
#2 - 03-12-2011, 20:59 uur
« Laatst bewerkt op: 03-12-2011, 22:00 uur door Marianne »

Old Faithful

En daarop inhakend, misschien is een rondje Denver - South Dakota - Yellowstone - Moab - Monument Valley - Denver een idee, ook  omdat Bryce en Zion blijkbaar niet de hoogste prioriteit hebben.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#3 - 03-12-2011, 21:36 uur
Groet,

Old Faithful

wama

De reis die U wil maken kont overeen met wat wij bezochten in 2010 en 2011.
Wij waren wel telkens voor 4 weken in de USA.
Tijdens deze reis hielden wij een blog bij dat U hier kan raadplegen.

2010:

http://blog.seniorennet.be/1948guido/

2011:

http://blog.seniorennet.be/verenigdestaten2011/

Nog veel succes met jullie planning en mocht U nog vragen hebben laat het gerust weten.
Een mooie reis toegewenst

Ria en Guido
#4 - 04-12-2011, 10:19 uur

Hans B

Ben het eens met de vorige posters.
Veel te weinig tijd voor de route.
Veel te veel route voor de weinige tijd.
#5 - 04-12-2011, 11:24 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

popo

ik had hem inderdaad iets te snel in elkaar gezet dit is inderdaad wat overzichtelijker. heb zelf al dingen veranderd.
afstand staat in miles maar reistijd is belangrijker.

dag1   amsterdam       las vegas               
dag2   las vegas          las vegas               
dag3   las vegas           zion                   163      3uur
dag4   zion                  bryce                   86      2uur
dag5   bryce                bryce               
dag6   bryce                page                  153      3uur
dag7   page                  arches               267      5uur
dag8   arches               arches               
dag9   arches               salt laks city       209      4uur
dag10   salt lake city        jackson           300      5.5uur
dag11   jackson             yellowstone         87      2uur
dag12   yellowstone       yellowstone               
dag13   yellowstone       yellowstone               
dag14   yellowstone       sheridan              238      4uur
dag15   sheridan              badland np      238      4uur
dag16   badland np         badland np               
dag17   badland np         estes park         354      6,5uur
dag18   estes park           estes park               
dag19   estes park           denver              76      1,5uur
dag20   denver                amsterdam               

ik zit met 2 dingen.                                       
de afstand tussen moab en yellowstone is 11uur rijden. Dat gaat in 2 of 3 dagen. Maar ik las al dat salt lake city niet veel aan is. Maar is daar tussen wel wat leuke dingen om te bekijken.                                       
en het zelfde is het met badlands naar rmnp dat is 6,5 uur rijden is dat te doen of wordt het een dag extra. en is daar tussen nog wat leuks te doen.                                       
route omdraaien is inderdaad een goede optie omdat we dan de laatste paar dingen kunnen overslaan omdat we er toch al geweest zijn.                                       
#6 - 04-12-2011, 13:19 uur

Marianne

Wij reden in 2008 van Yellowstone naar Moab met 1 tussenstop (Salina). We reden via de interstates (I15 en I70). Die laatste is erg mooi, zie ons 2008-verlsag.
Je kunt ook via Flaming Gorge rijden, dat is als tussenstop wat aantrekkelijker.
Van Badlands naar RMNP is wellicht te doen, het zal afhankelijk zijn van waar je precies gaat overnachten. Wij reden van Estes Park naar Hot Springs, met een aantal stops langs de Oregon-trail.
Hot Springs heeft een aardige KOA-camping (zie ons 2004-verslag), misschien is het handig om je bezoek in South Dakota zo in te delen dat je daar je laatste nacht doorbrengt. Custer is ook een mogelijkheid. Je hebt het nu alleen over Badlands, maar er is natuurlijk veel meer te zien daar.

Je hebt nu minder dagen in je route dan in je eerste post. Kan daar nog een dag of twee bij? Ik zou dan zeker rondom South Dakota, en op weg daarnaar toe wat meer tijd uittrekken. Ik mis nu Monument valley. Als je daar naar toe wilt, is een overnachting daar aan te raden. Ik weet niet in hoeverre Page een must is, anders is het ook te overwegen om van Bryce via Capitol Reef naar Moab te rijden.
Is er een reden voor de twee overnachtingen in Bryce? Je was er al eens geweest schreef je. Afgezien daarvan is een middag en ochtend voor Bryce ook al voldoende om de mooiste viewpoints te bekijken en ook nog een wandeling naar beneden te maken.
Kijk ook nog eens goed naar de reistijden. Ik denk dat 4 uur voor de afstand Yellowstone - sheridan wat optimistisch is, net als sheridan - Badlands, dat ga je echt niet halen in 4 uur.

Marianne
#7 - 04-12-2011, 14:45 uur

popo

monument valley stappen we onderweg een paar keer uit om te eindigen in moab.
ik had het idee dat daar niet veel te doen is dat het alleen mooi uit zicht is. en in arches kan je wat meer trails lopen.

route moab yellowstone. is dus te doen in 2 dagen dan is het later muntje gooien welke weg we nemen.
 
route van yellowstone naar badlands is een beetje vertekent inderdaad. eigenlijk had ik het punt berekend naar mont ruhsmore.
badlands is nog 1 uur verder.

er staat nog niets vast. maar we wilde alvast een route hebben om daar op alles aan te passen. vlucht en dagen.
maar we komen wel rond de 21 vakantie dagen -2 vliegdagen. dus 19 stuks en er kan 1 dag bij of af gaan.

inderdaad bij bryce zou ik ook een dag er af kunnen halen.
maar wilde ook niet elke dag in de kamper zitten.
 
page willen we hebben om te varen op lake powell echt schitterend daar en nog leuk varen ook met een speedboot met een band en antelop canyon bekijken.
vorige keer in tijd nood overgeslagen.

maar volgens mij is dit wel haalbaar al hoor ik het zo dan gaan we vanavond de knoop door hakken of we gaan
en hoop natuurlijk van wel ::)
#8 - 04-12-2011, 15:35 uur

Marianne

Je hebt weinig tijd voor Page op deze manier, ik neem aan dat het varen wel even tijd kost. In MV kun je een jeeptour maken. Het uitzicht is prachtig, maar dat geldt vooral voor de uren voor zonsondergang, en vlak na zonsopkomst.

Kijk eens of ergens anders beginnen niet handiger is. Denver vanwege de drop off kosten, Phoenix vanwege de tijd. Dan zou je zoiets kunnen krijgen:

1   Denver      
2   Denver      onderweg
3   onderweg    -   Moab
4   Moab      
5   Moab      
6   Moab    -   Page/MV
7   Page/MV    -   Page
8   Page    -   SLC
9   SLC    -   Grand Teton
10   Grand Teton    -   Yellowstone
11   Yellowstone      
12   Yellowstone      
13   Yellowstone    -   Cody
14   Cody    -   Sheridan/Buffalo
15   Sheridan/Buffalo    -   Badlands
16   Badlands    -   Custer
17   Custer    -   Custer
18   Custer - Estes Park      
19   Estes Park
20   Estes Park - Denver      
21   Denver      
         
         
of:
         
1   Phoenix      
2   Phoenix    -   Page
3   Page      
4   Page    -   MV
5   MV    -   Moab
6   Moab      
7   Moab      
8   Moab    -   SLC
9   SLC    -   Grand Teton
10   Grand Teton    -   Yellowstone
11   Yellowstone      
12   Yellowstone      
13   Yellowstone    -   Cody
14   Cody    -   Sheridan/Buffalo
15   Sheridan/Buffalo    -   Badlands
16   Badlands    -   Custer
17   Custer    -   Estes Park
18   Estes Park      
19   Estes Park    -   Denver
20   Denver      
21   Denver   

Marianne   
#9 - 04-12-2011, 16:12 uur

popo

phoenix vind ik wel een end weg van waar we allemaal naar toe willen denver is beter.
alleen las vegas wilde we nog een keer heen dus of denver of las vegas als begin punt.
 las vegas leek mij goed uit komen om dat je toch niet meteen je kamper op kan halen en je hoef geen huur auto te huren.
bus kaartje kopen en je komt overal op de strip komen. en denver leek mij niet zo veel te doen.

vorige keer 2 uur boot huren en canyon bekijken valt wel mee. en dan het ritje van bryce er nog bij heb je 7 uur ongeveer. dat is ruim genoeg lijk mij.
vorige keer konden we daar alleen geen kamping vinden in het donker. en de tomtom en de boeken gaven ook niets aan.
#10 - 04-12-2011, 16:45 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15