Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Tips voor aankomst in SFO

Discussie gestart

Thomas-cool

Hallo allemaal,

Een tijdje geleden had ik ook een topic gemaakt voor tips voor een reisschema, inmiddels is alles rond :) En we gaan op 2 juli a.s. weg. Alleen nu nemen we het vliegtuig rechtstreeks naar SFO en komen daar dan om 11:50 AM aan. Ons hotel is het Pickwick Hotel maar heeft iemand leuke ideeën om wat rustige dingen te doen i.v.m. de jetlag enzo.. Iemand trouwens ook ervaring met dat hotel? Want de volgende dag doen we al een stadstour dus de "sights"hoeven we niet meteen mee te beginnen. Alles is welkom!

Gr, Thomas  :D
#1 - 07-06-2011, 21:02 uur

Yessica

Ik zou gewoon lekker downtown een beetje rondwandelen en/of een ritje met de cable car maken.

Zo'n bustour pikt overigens lang niet alle highlights mee hoor. Ik zou het zelf niet meer boeken (had het zelf de eerste keer ook gedaan hoor) maar met een Lonely Planet kom je zelf ook ver, zo niet verder.
Ik vond de Greenwich Steps naar Coit Tower beklimmen erg gaaf, via houten vlonders waar prachtige huisjes staan met tropische tuinen, midden in de stad (google maar eens op Napier Lane) en daar kom je echt niet met een bustour.

Maar nogmaals, voor een eerste keer kan het wel handig zijn hoor. Als je echter daarna een keer terug komt en zelf op pad gaat, denk je vaak, wat heb ik toen toch allemaal gemist?

Het hotel ken ik niet. Heb je al op Tripadvisor gekeken?

Veel plezier in elk geval!
#2 - 07-06-2011, 21:34 uur



romidini

Gezellig, wij zitten ook in de pickwick hotel en vliegen op 2 juli, met KLM. Dus als je een gestrest gezin ziet rond rennen, zijn wij het. ;D

Wij gaan in ieder geval een beetje rustig aan doen, want eer we in het hotel zijn, zijn we denk al afgedraaid. ;)

Vanaf zondag gaan we er tegenaan.

In ieder geval ga ik een beetje kijken naar de reactie die je hebt gevraagd over het hotel, ben ik ook wel nieuwsgierig naar.

Gr. Miranda
#3 - 07-06-2011, 21:59 uur

Marianne

Als je om 11.50 aankomt duurt het nog wel 1 a 2 uur voor je daadwerkelijk op weg bent. Ga je meteen de auto halen? Kost ook tijd. Voor je gevoel is het dan al bijna middernacht. Wij kwamen altijd wat later aan, maar veel meer dan hotel opzoeken, koffers anders indelen, koelbox kopen en nog even eten, komen wij niet zo'n eerste dag.
Probeer wel zo lang mogelijk op te blijven, een wandeling is een goed idee.

Marianne
#4 - 08-06-2011, 00:19 uur

Thomas-cool

Haha dat is toevallig Romidini... Wij vliegen trouwens ook met KLM. En ja het duurt inderdaad ook wel een tijdje voordat je in het hotel bent maar  11:50+ 2 uur is 13:50 PM dus dat is dan ook nog tijd zat. Ik zat te denken om inderdaad een beetje downtown rond te lopen. Het Pickwick hotel ligt midden in The Financial District dus met de hoge gebouwen zoals de Transamerica pyramid is het daar wel leuk en interessant om rond te neuzen. Verder even langs pier 39 lopen en daar misschien wat eten... Dus gewoon even orienteren :)

Ik hoop dat iemand nog reageerd over het Pickwick hotel, en wat er te doen is de eerste dag

Alvast bedankt,

Gr Thomas  :afro:
#5 - 08-06-2011, 17:02 uur

romidini

In ieder geval zit er een mega shopping centre vlak achter het pickwick, en onze kids, hebben besloten op de eerste dag alvast leuke dingen in te slaan. Ze zijn 15 en 12 jaar, dus, dan heb je wensen lijstje qua kleding en schoenen vast klaar ;D.

Dat is waarschijnlijk wat wij onze eerste dag gaan doen in SF. Waarschijnlijk houden de kids het ook geen uren meer vol, want ja, voor hun wordt de omschakeling in tijd natuurlijk iets moeilijker dan voor ons.

De volgende dag gaan wij naar pier 39 en alcatraz, en maandag genieten van onafhankelijks dag, en chinatown. Op onze terug reis, hebben wij nog twee dagen SF te goed, dus dan willen wij nog wat de andere highlights bekijken, en we komen terug over de golden gate bridge, dus die doen we op onze laatste dagen.

Nou, we zien je vast op 2 juli, het is in ieder geval af tellen. Heerlijk.

Gr. Miranda
#6 - 08-06-2011, 21:30 uur

jump4life

Wij hebben 2 jaar geleden overnacht in het Pickwick Hotel en dit is een heel leuk hotel. Wat me wel opvalt is dat dit hotel t.o.v. 2 jaar geleden 2 tot 3 maal zo duur geworden is (momenteel voor 3 nachten in oktober $ 1.025,=). Wij gaan ook weer naar SF, maar hebben om deze reden dit keer een ander hotel gekozen.

Als je het Pickwick Hotel uitkomt en je gaat naar rechts, dan heb je na 1 block om de hoek het begin- of eindpunt (tis maar hoe je het ziet) van de Cabel Car (Powellstreet). Je zou ook 's-middags als je aankomt de Cable Car naar beneden kunnen nemen en al een bezoekje aan Fishermans Wharf brengen. Ook leuk, en dat is ook niet heel ver van het hotel, even naar China Town lopen.
#7 - 14-06-2011, 19:38 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15