Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

tips voor bagage en koffers tijdens rondreis?

Discussie gestart

zaraenlady

Hey!

Heeft er iemand tips en/of informatie voor de bagage die meegesleurd moet worden tijdens zo een rondreis?
Wij doen een rondreis van 17 dagen van Las Vegas naar San Fran met een huurwagen (jeep)
Nemen we het best koffers of draagtassen of reisrugzak? Kunnen we ons riskeren om bagage in de wagen te laten liggen? (in de auto- koffer)
En wat moeten we zeker wel en niet meenemen?

Alvast bedankt!
#1 - 14-05-2009, 13:25 uur

koosv

Het gemakkelijkst zijn hardschalen koffers met wielen, zijn niet kapot te krijgen. zo weinig mogelijk meenemen, daar is alles veel goedkoper. ik heb zelf nooit last gehad met bagage en andere spullen wat betreft diefstal, zeker niet in nationale parken.
het enige dat je absoluut niet moet verliezen is je paspoort, dan ben je in big trouble... :'( :'(
liefst wel een dubbele set plastic (creditcards, bankpasjes) verspreid bewaren. kopieën van je paspoort en rijbewijs als pdf versleuteld opslaan in je e-mail account zoals gmail.

Koos
#2 - 14-05-2009, 17:37 uur

hdeweert

Hallo
Het gebruik van koffers Tassen of rugzak is heel persoonlijk de een zweert bij een koffer terwijl de ander de sporttas
als ideaal middel ziet om zijn spullen in op te bergen. Wij vinden de koffer ideaal op de heenreis. In elk hotel vind je
een koffer standaard waar je de koffer op kan zetten. Voor onze tweede koffer maken wij vaak plaats op de ladekast
die in de kamer staat.
Het is niet verstandig als je de spullen zichtbaar in de auto laat liggen. De diefstal uit auto’s van toeristen heeft tot
gevolg gehad dat de reclame die vroeger op de huurauto’s stond niet meer voorkomt zodat de toerist minder goed
van de niet toerist is te onderscheiden.
Wat je niet en wel moet meenemen is ook heel persoonlijk. Wij nemen b.v. een waterkokertje mee dat we ooit
gekocht hebben om op de kamer koffie of thee te zetten. Verder nog wat bestek zodat we onderweg kunnen
picknicken, en een klein koelboxje waar de drank voor onderweg in zit zodat we niet bij elke stop de kofferbak moeten openen.

Harm
#3 - 14-05-2009, 18:54 uur

Jez

Hoi,

Wij hebben altijd 3 grote koffers (hard) mee en 1 kleintje. Het kleintje gaat mee als handbagage en bevat de belangrijke spullen en voor 1 nacht schone kleding. Voor de vlucht mix ik alle koffers: de helft met mijn spullen, de andere met manliefs spullen. Als er dan een koffer verdwijnt, hebben we altijd allebei spullen (note: na 36 vluchten nog nooit een koffer te laat of kwijt).

Eenmaal ter plaatse herschik ik de koffers: ik maak 1 koffer om een week uit te kunnen leven, dan kunnen de andere 2 een week in de auto blijven. Als we een auto hebben waar je naar binnen kunt kijken, dan neem ik een zwarte fleecedeken mee om eroverheen te doen. Hoewel ik niet denk dat iemand interesse heeft in onze vuile kleding; waardevolle spullen hebben we altijd bij ons. In het kleine koffertje zitten de "andere spullen: toiletspullen, boeken/gidsen, instant koffie, etc.

Ter plaatse kopen we eerst een koelbox voor drinken onderweg. En we kopen drinken voor onderweg....... Oh, en ijs natuurlijk.

Neem je iets op stroom mee, vergeet dan vooral de reistekkers niet. Wij nemen ook altijd een contactdoos mee, zodat we maar 1 stopcontact nodig hebben om onze apparatuur op te laden.
#4 - 14-05-2009, 21:15 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

sgvb

Tijdens onze rondreis door Florida, moesten we veel met onze koffers sjouwen, maar dat vonden we niet erg. Je weet gewoon dat het niet anders is als je een rondreis maakt. Wij hebben hardschalen koffers van Carlton en onze kofferbak was groot genoeg voor 2 koffers. De koffers lagen niet in het zicht. Daarnaast had ik een plastic tas waarin ik de flessen shampoo en douchegel bewaarde. Tja je leeft dus echt 2 weken uit je koffer, maar dat heeft ook wel weer wat hoor  :)

#5 - 16-05-2009, 00:05 uur

Hans B

Dit namen wij de 1e keer mee in 2001 nadat wij onze camper gekocht hadden.
In alle jaren zijn verhuisdozen ons uitermate goed bevallen.
Er gaat veel in en na aankomst in elkaar vouwen.


#6 - 16-05-2009, 10:31 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15