Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Tips voor de trip naar Alaska.

Discussie gestart

Hans B

Qua indeling hoort Alaska in deze rubriek thuis, in mijn beleving is Alaska zo apart dat dit onderwerp wellicht elders geplaatst moet worden.
Zoals al eens eerder gepost ga ik deze zomer met vrouw en kids met de camper naar Alaska.
Ik heb nog niet erg veel posts in dit forum gezien dat mij opweg heeft geholpen met specifieke info op de route en in Alaska zelf.
Kan natuurlijk zijn dat nog niet erg veel forummers in Alaska geweest zijn.
Mochten er lezers zijn die mij kunnen informeren over leuke interessante of dingen, tips voor mooie plekjes hebben, museums die we moeten bezoeken, wandelingen maken, bedenk het maar wat we en route kunnen tegenkomen, dan houd ik mij aanbevolen hierover info te ontvangen.
De globale route staat onder dit bericht.

bedankt alvast, Hans

#1 - 02-02-2007, 19:22 uur
« Laatst bewerkt op: 02-02-2007, 19:37 uur door Hans B »
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Bonnie

Hey Hans,

Je helpt iedereen altijd zo goed op weg en nu heeft niemand tips voor jou  bloos

Ik heb ook geen tips voor je, maar wens je wel alvast een fijne reis!

groeten Bonnie
#2 - 02-02-2007, 20:44 uur

Hans B

Hoi Bonnie,
bedankt.
Ik weet dat vrijwel niemand van de forumleden nog in Alaska is geweest.
Dus is het ook erg moeilijk om uit ervaring te spreken.
Maar mocht er iemand per toeval iets lezen of tegenkomen dan kan het geen kwaad en is alle info welkom.
Zo kwam ik al surfende zelf op een site terecht van de stad Fairbanks.
Iik las dat daar een POWWOW (indianen festval) is.
Als mijn schema klopt, gaan we dat meebeleven, dat zijn berichtjes die ik zoek.

Hans
#3 - 02-02-2007, 20:59 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Traveller

Hallo!
Wij zijn anderhalf jaar geleden in Alaska geweest en ik kan je er dus wel een en ander over vertellen!
Van wat voor soort vakanties houden jullie? Dan kan ik misschien wat meer gerichte tips geven!!!
 1smile 1smile 1smile
#4 - 05-02-2007, 12:33 uur

ria t

wij gaan deze zomer ook op vakantie naar Alaska, geboekt bij Askjareizen. Ga op Google zoeken per plaats waar je langs komt. Daar heb ik heel veel gevonden.
ria t.
#5 - 05-02-2007, 19:14 uur

Hans B

Hoi Traveller,
wandelingen (max.3 uur), museum bekijken, whale watchen, ander wild en natuur zien, vrij campeerplekken, beetje winkelen, geen strandliggers maar daar zal de temperatuur in Alaska ook wel niet naar zijn, bijzonderheden langs de route, gold panning, in een hot spring zitten.

Hoi Ria,
het al veel zitten googlen, maar ben nog niet is bijzonders tegengekomen.
Wat heb jij zoal uitgevogeld.

Hans
#6 - 06-02-2007, 18:14 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

ria t

hallo Hans.
Ik heb iedere plaats waar wij langs komen ingetypt bij google, ook de parken(denali).Daar via de mail om informatie gevraagd, dat sturen ze je zo toe.Wij maken onze reis Anchorage, Talkeetna, Denalipark, Fairbanks, Glenalle, Valdeze, daar 'n dagexursie,terug naar Glenallen,Knik River, Anchorage, vlucht naar Juneau, dan de Inside Pagge met de ferrie tot Vancouver, vlucht naar Kelowna(familiebezoek) verder naar Calgary (familie), 10 dagen met een camper Waterton/Glacierpark, nog een paar dagen Calgary en weer naar huis.
Heel veel google en veel voorpret.
Succes.
ria t.
#7 - 06-02-2007, 21:44 uur

Jez

Hoi Hans,

Heb je al eens bij de Slegte ofzo gekeken? Daar vind je nog wel eens leuk geprijsde reisboeken van ook Alaska.
Ik heb er een Let's Go Alaska gevonden waar erg veel bruikbare tios in staan en ik vind zelf de gidsen van National
Geographic altijd erg fijn. In die met de scenic highways & byways staat bijv. deze route.
't Is niet veel, maar misschien heb je er iets aan.

Doeg, Jez
#8 - 06-02-2007, 22:18 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Hans B

Dank Petra,
ik ga nog verder met zoeken op het net.

Dank Jez,
zal eens even bij De Slegte binnenlopen en de Nat.Geo tip doorspitten.

Hans
#9 - 08-02-2007, 02:29 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Traveller

O.K. Hier de beloofde tips!
Omdat wij onze reis, per huurauto, in Anchorage begonnen en vandaar door Alaska, Yukon, BC en Alberta zijn gereden, volgen mijn tips ook deze route.

* Seward: de Exit Glacier

* Whittier: Eerst door de Anton Anderson Memorial Tunnel (welke zowel door autoverkeer als door de trein wordt benut, heeeel apart dus). Whittier zelf is absoluut geen prachtig dorpje, maar...... vanaf hier kun je een schitterende cruise (26-glacier cruise) maken met de 'Klondike Express' door de Prince William Sound. Dit is absoluut een aanrader. Je ziet zo veel gletsjers van dichtbij en men neemt echt te tijd om je te laten genieten van al dat natuurschoon. Als je gelukkig bent, zie je walvissen en zeehonden. Die hebben wij helaas niet gezien, maar wel vele zeeotters en deze schattige beestjes vergeet je ook nooit weer! En dan dat ijs dat met een donderende knal in het water valt..........adembenemend!
Ook vanuit Seward kun je cruises maken. Dat hebben wij niet gedaan, maar we hebben wel met anderen gesproken die beide cruises hadden gedaan en die vanuit Whittier mooier vonden.

* Denali National Park. Gewoon een must. Maar ik denk dat jullie dit al in de route hadden opgenomen! Echt zoveel natuurschoon en zoveel dieren: caribous, elanden, beren, marmotten, geiten, vogels, bv de bald eagle, etc.

* Fairbanks. We zijn ten noorden van Fairbanks nog een stuk richting Yukon river gereden, over de Dalton Highway. Daar krijg je echt een gevoel van eenzaamheid!
In het beginstuk kom een een aantal keren langs de oliepijpleiding en kun je hier wat meer over te weten komen.
Het Pioneer Park in Fairbanks is wel geinig (en gratis). Fairbanks zelf heb je gauw gezien. Het centrum is wel mooi ingericht.

* Om even wat kerstinkopen te doen, kun je een bezoek brengen aan het Santa Claus House in North Pole (ja, waar anders he). Het is niet zo groot opgezet als in Rovaniemi, maar toch zeker een bezoekje waard.

* De Alaska Highway. Ja, die moet je gewoon gereden hebben. Prachtig! En altijd opletten of je beren ziet natuurlijk! Omdat je, als je een auto huurt in Alaska, deze niet mag afgeven in een andere staat, moesten wij dit stuk met een bus rijden, de Alaska Direct. Deze buslijn bracht ons naar Whitehorse. Met onze geweldige chauffeur Henri! Echt top deze rit, door hobbels en bobbels, want ze zijn er eeuwig met de weg bezig.

* Watson Lake: Het Signpost Forest. Even ronddwalen in een veld vol naambordjes uit de hele wereld! (En ja, natuurlijk OOK uit Nederland!)

* Liard River Hotsprings Provincional Park

* W.A.C. Barrettdam bij Hudson Hope

* De Rocky Mountains, via Jasper en Banff........ ja, zo mooi he........ en ook de omgeving van Calgary is super. Plus de route naar het zuiden, naar Glacier Park.

Ja, er valt ook zoveel over te vertellen! Maar ik hoop dat je hier alvast iets aan hebt!  2006-20
#10 - 11-02-2007, 19:39 uur
« Laatst bewerkt op: 11-02-2007, 19:43 uur door Traveller »

Hans B

Traveller,
zeeeeeer bedankt voor de tips.

Seward / Whittier, zal je advies (cruise) ter harte nemen.

Denali NP : vervoer in het park shuttlebus of tourbus, nog speciale wandelingen ??

Fairbanks : ik denk dat we nog even naar de Arctic Circle NP gaan (66,67°NB). Just for fun.

Afgezien van het geweldige landschap, is voor ons de hoop dat we veel beren gaan zien en walvissen tijdens de cruise.

Hans

#11 - 12-02-2007, 13:27 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

ria t

hallo
Wanneer vertrekken jullie en welke datum zijn jullie in Alaska, ik heb van Fairbank en Anchorgae een mooie brochure gekregen.
wij vertrekken 11 juni en zijn de langste dag 21 juni in Knik river lodge.In alska wordt er een klein feesteje gevierd op de langste dag.
ria t.
#12 - 15-02-2007, 17:20 uur

Traveller

DENALI:
Je kan zo'n 20 kilometer met eigen auto/camper het nationaal park inrijden. Verder kun je met shuttle bussen het park verkennen. Deze bussen rijden een heel eind het park in (zo'n 136 kilometer). Je kunt in- en uitstappen waar je maar wilt, op enkele uitzonderingen na. In het park kun je niets aan eten en drinken verkrijgen, dus neem dit mee!
Je kan ook met een tour bus mee (de Tundra Wildlife Tour of de Natural History Tour). Hier wordt wel voor eten en drinken gezorgt en er gaat een gids mee.

Wandelen kun je in overvloed in het park. Dit kan ook met een 'ranger' als je wilt.  Er zijn korte en lange wandelingen. Door bos en door de taiga. Wij hebben zelf alleen wat korte wandelingen gedaan. Ik was als de dood om oog in oog te staan met een grizzly.  :o Het zijn schitterende dieren hoor, maar dan zit ik liever veilig in een auto als ik er eentje tegenkom!!!

Ten noorden van het nationaal park is een groot toeristisch centrum met vele overnachtingsmogelijkheden, restaurants, etc. Wij hebben echter iets ten zuiden van het park in een RV-park/motel overnacht. Dit leek ons goedkoper en rustiger.  sleepy En er was een goed restaurant bij, dus wat wil je nog meer!

Misschien kun je nog kijken op www.nps.gov/dena
#13 - 15-02-2007, 19:19 uur

Hans B

Ria,
met de kids zitten wij aan de schoolvakantie vast, dus kunnen wij pas eind juni weg, daarna 14 dagen rijden richting Alaska, vervolgens ±14 dagen in Alaska en dan weer 14 dagen terug.
Volgens het door mij gemaakt schema zitten wij van 12 juli - 26 juli in Alaska.
Via welke site heb jij folders aangevraagd ?

Traveller,
De NPS.GOV site heb ik al goed bekeken.
Ik denk dat we de shuttelbus nemen en wat kortere wandelingen (±2 uur) gaan maken.
We hopen beren te zien, maar zoals je zegt, wel op afstand.

We are very much loking forward too it.
Hans
#14 - 16-02-2007, 08:34 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Veusy

Ria,
met de kids zitten wij aan de schoolvakantie vast, dus kunnen wij pas eind juni weg, daarna 14 dagen rijden richting Alaska, vervolgens ±14 dagen in Alaska en dan weer 14 dagen terug.
Volgens het door mij gemaakt schema zitten

Hey Hans,

leuk dat jullie naar Alaska gaan. Ik ben er 2 jaar geleden geweest in september en wil zeker nog eens terug in Juni.
Wat ik mij bevoorbeeld herinner toe ik plannen maakte is dat je in juni en juli heel wat last kunt hebben van muggen. Alaska is er voor gekend in die periode. Je er best tegen wapenen dus voor je vertrekt.

Alaska kan ook zeer wisselvallig zijn qua weer. Ik heb bevoorbeeld eens 3 dagen aan een stuk regen gehad. Voorzie dan eventueel ook een alternatief programma voor als je vast zit met het weer. Withier en Valdez zijn bevoorbeeld gebieden die vaak regenachtig zijn.

In Steward heb ik een cruise genomen naar één van de gletsjers die in het water uitmonden. Prachtig!!! Moet je zeker ook doen als je de kans hebt. Tijdens de boottocht krijg je heel wat wildlife te zien.

In Homer heb ik dan een berensafarie geboekt naar het Katmai NP. Daar zijn we beren gaan observeren die achter zalm visten.

Hans
#15 - 16-02-2007, 10:47 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15