Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Tips voor ons reisschema Zuidwesten US in zomer 2007 ?

Discussie gestart

MattRob

Ik heb al eens dit verzoek op ander forum geplaatst (dus wellicht zien sommigen hem nu voor de 2e keer), maar wilde ook graag hier nog wat van jullie kennis gebruik maken. Wij zijn een gezin met 2 jongens (worden 12 in deze vakantie) en hebben een auto gehuurd om onderstaande route te rijden. We zijn geen echte 'hikers' maar willen in de parken wel een aantal korte hikes doen. Maar als we een stukje kunnen rijden en uitstappen om van de omgeving te genieten, zullen we dat niet nalaten.

We vliegen met KLM rechtstreeks op LA op 9 augustus (aankomst 15:20) en vertrekken van LA op 3 september om 17:50.

Zie hier beknopt nieuwe overzicht:

DAG 1 overnachting Palm Springs
DAG 2 via Joshua Tree Park, overnachting Prescott
DAG 3 via 89 en route 66 naar en overnachting in Grand Canyon (Yavapai Lodge, al geboekt)
DAG 4 's ochtends helikopter tour daarna langs Grand Canyon East Rim, overnachting Page
DAG 5 Monument Valley, Mexican Hat, overnachting Moab
DAG 6 richting Arches / Canyonlands, overnachting Moab
DAG 7 boot toer en/of 4x4 toer, overnachting Moab
DAG 8 Goblin Valley SP / Capital Reef NP, overnachting Torrey
DAG 9 Bryce en door naar Zion, overnachting Springdale
DAG 10 Zion, overnachting Las Vegas
DAG 11/12/13 Las Vegas (oa Hoover Dam)
DAG 14 Red Rock Canyon Scenic Drive, Death Valley, overnachting Stovepipe Wells (al geboekt)
DAG 15 richting Yosemite via Alabama Hills, overnachting Lee Vining
DAG 16 Yosemite, Tioga pass etc, overnachting Yosemite (waarschijnlijk Lodge at the Falls)
DAG 17 Yosemite, overnachting Yosemite (waarschijnlijk Lodge at the Falls)
DAG 18 Yosemite, overnachting San Francisco
DAG 19/20 San Francisco
DAG 21 San Francisco diversen en overnachting Monterey Bay omgeving
DAG 22 Monterey Bay (whale watching tour), overnachting Santa Barbera omgeving
DAG 23 San Diego Wildlife Park, overnachting San Diego
DAG 24 San Diego div., overnachting buurt WB Studios
DAG 25 vroege rondleiding Warner Brothers Studios, daarna wellicht Beverly Hills etc en 17:50 vertrek richting Amsterdam

Nog een paar openstaande vragen van mijn kant:
- Mijn voorstel om van Joshua Tree NP naar Grand Canyon te rijden (met overnachting Prescott en uiteindelijk nog klein stukje route 66), hebben jullie leuke ervaringen hier ? Andere optie is richting Noorden te rijden en dan in Laughlin (bv) te overnachten en via route 66 te rijden. Mijn gekozen route lijkt me wb natuur e.d. een stuk mooier ? Zijn er nog leuke dingen te doen onderweg ?
- Ik zit nog een beetje met combinate Capital Reef NP, Bryce Canyon en Zion. Kunnen jullie je vinden in boven beschrevene ? Of zouden we ergens nog een extra overnachting moeten inbrengen ? Nogmaals, wij zijn niet echt 'hikers' en doen het liefst 1 of 2 korte hikes en rijden verder dan van het ene 'viewpoint' naar het volgende .... 
- Overnachting Santa Barbera is ongeveer op het midden van de rit naar San Diego. Wellicht iemand nog leuke ideeën voor ergens anders overnachting tijdens deze rit ? Of andere ideeën ?

Bedankt  ;)
#1 - 01-01-2007, 12:53 uur
Voor al mijn USA reisverslagen:

www.mattrob.nl

Jez

Hoi,

Waarom ga je de 1e dag in Palm Springs overnachten? Vanaf LAX is dat ca. 200 km rijden. Je landt precies tijdens de spits en dan wil je dwars door LA rijden. Dit gaat je de nodige tijd kosten. Misschien kun je daarom beter een overnachting in de buurt van LAX zoeken.

Wil je van Monterey over de Highway 1? (zou ik zeker doen, erg mooie route) Want als je op die dag ook een whale watch tour wilt doen, dan ga je Santa Barbara niet halen. Er is op deze route heel veel moois te zien, bijvoorbeeld de 17 miles drive, of Hearst Castle.
Misschien kun je daarom beter San Diego laten zitten (als ik het goed begrijp, ga je daar alleen naartoe voor het Wildlife park, beetje jammer want er is nog veel meer te doen) en de laatste dagen in LA doorbrengen. Heb je wat meer tijd voor de Highway 1. In LA is bijvoorbeeld Hollywood leuk met de kids. Of een dagje Universal studios.

Hou er ook rekening mee dat je minimaal 3 uur voor vertrek op LAX moet zijn. En het verkeer er naartoe wil nog wel wat tijd in beslag nemen. Ik heb er zelf al eens een vliegtuig gemist (geen aanrader), dus zou ik deze dag op safe spelen en niet teveel ondernemen. Daarom is het wellicht beter die rondleiding op een andere dag te plannen.

Stel je niet teveel voor van Beverly Hills. After all, het is gewoon een woonwijk. Meestal ben je meer tijd kwijt met er naartoe en vandaan rijden dan je er tijd doorbrengt.

Groetjes, Jez
#2 - 01-01-2007, 13:52 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

danny debals

Toen we in 2003 in de States waren, was onze oudste zoon ook 12.

1. Wat betreft commentaar van Jez “Waarom ga je de 1e dag in Palm Springs overnachten? Vanaf LAX is dat ca. 200 km rijden. Je landt precies tijdens de spits en dan wil je dwars door LA rijden. Dit gaat je de nodige tijd kosten. Misschien kun je daarom beter een overnachting in de buurt van LAX zoeken.” – ik denk dat het inderdaad beter zou zijn…. Dat hadden we toen ook gedaan, en gelukkig, want … 2 maanden voor afreizen bleek dat onze vlucht geschrapt was en we pas een dag later zouden kunnen vertrekken. Dus heb ik het reisschema moeten omgooien en de eerste 3 dagen moeten afhaspelen in 2 dagen. Dat lukte wel, maar daarvoor moest ik dus de 1e dag van LAX tot juist voor Arizona rijden, zo’n 300 km zelfs. Dat lukte wonderwel … maar het is dus toch beter om niet te veel hooi op je vork te nemen de 1e dag.

2.  Ik zou ook niet naar San Diego gaan – zoveel te zien onderweg…

3. Je helicopter tour boven de Grand Canyon – moet fantastisch zijn – zelf zijn we 2x aan de rand geweest, maar er dus nooit over geraakt :-).

4. Ik denk dat de rit van Page naar Moab over Monument Valley niet te onderschatten zal zijn – zeker vroeg genoeg vertrekken in Page. Monument Valley is immers echt machtig…

5. Van Torrey naar Springdale … oei, dan zul je niet veel zien van Bryce, da’s best jammer. Ik vond het het mooiste park – hebben we al 2x gezien – de kleuren zijn ongelooflijk, en het is iets “overzichtelijker” dan de grootse Grand Canyon.

6. Goed idée om 3 nachten in Las Vegas te blijven. Onze zoons (toen dus 12 en 6) vonden Las Vegas echt té gek. Dit jaar gaan we er ook weer 3 nachten naar toe.

7. Je meldt “overnachting Yosemite (waarschijnlijk Lodge at the Falls)” – ik zou zeker heel vlug al zoeken voor overnachting; Toen we in 2002 in November voor overnachting zochten, was de keuze voor juli 2003 al redelijk beperkt…

8. San Francisco is een heel mooie stad – wees wel voorbereid dat het er fris zal zijn en bewolkt en mistig en zo. Of is dat in augustus beter dan in juli? Voor ons was het een groot verschil: tegen de 40 graden in het binnenland, en dan 20 graden minder in “fris”co.

9. ALs je zegt “Ik zit nog een beetje met combinate Capital Reef NP, Bryce Canyon en Zion. Kunnen jullie je vinden in boven beschrevene?” -  ik denk dat de 3 parken (Capitol Reef, Bryce en Zion) op 2 dagen te veel is. Je zou kunnen beslissen om Capitol Reef links te laten, en dus de snelweg van Moaba naar Bryce te nemen – heb je dan meer tijd voor Bryce. Dan doe je Capitol Reef tijdens een volgende reis? Toen we de 1e maal in de States waren in 1996 hebben we door omstandigheden moeten Capitol Reef schrappen. Volgend jaar zullen we dus onze schade inhalen!


#3 - 01-01-2007, 15:44 uur
Danny Debals

MattRob

Dank voor jullie reacties, dat heeft me weer flink aan het denken gezet.

Misschien nog even ter aanvulling. We zijn al twee keer eerder in Los Angeles en San Diego geweest. En San Diego vonden we geweldig, en LA vonden we niet zoveel aan (zeker Universal niet, we zijn al 6 keer eerder in Florida geweest en dan is het hier niet zo bijzonder, op de tramtour na). Disneyland wel uitgebreid gezien en San Diego dus ook. Dus LA hoeven we niet meer heen, en San Diego willen we graag Wildlife Park zien, en als we nog wat tijd overhebben besteden we dat liever in San Diego dan in LA.

- Die 1e dag in Palm Springs was weloverwogen. We komen namelijk op zondag aan, dus ik ga er vanuit dat er dan niet veel file zal zijn ?! En juist maandagmorgen leek ons minder handig, ivm de file. En we komen op een redelijke tijd aan, dus rijden dan liever gelijk door naar Palm Springs.
- Ik ga even goed nadenken over de rit van SF naar LA, is denk ik toch wel verstandig om hier een extra dag in te lassen (alleen even zien waar ik die vandaan haal ....  embarressed)
- En ik ga ook even goed nadenken over Bryce, Zion en omgeving, hoe ik dat ga aanpakken.

Duidelijk is me wel geworden dat je eigenlijk idealiter 30 - 35  dagen nodig hebt voor deze ronde. Helaas zit dat er niet in ...

#4 - 01-01-2007, 22:00 uur
Voor al mijn USA reisverslagen:

www.mattrob.nl

MattRob

Ik heb net de reservering in Yosemite Lodge @ The Falls gemaakt voor 2 nachten. Redelijk prijzig overigens ! Kost ons $ 240 per nacht. Dit zal ongetwijfeld het duurste hotel worden van onze vakantie  :wink: ! Maar misschien dat ik het gedurende de komende periode nog wel aanpas. Ik heb in ieder geval de reservering staan, dat is het belangrijkst.

En verder overweeg ik sterk om San Diego te laten zitten, en dan een extra dag in te lassen voor de rit van SF naar LA.
#5 - 01-01-2007, 23:48 uur
Voor al mijn USA reisverslagen:

www.mattrob.nl

Marianne

Ik heb net de reservering in Yosemite Lodge @ The Falls gemaakt voor 2 nachten. Redelijk prijzig overigens ! Kost ons $ 240 per nacht. Dit zal ongetwijfeld het duurste hotel worden van onze vakantie  :wink: ! Maar misschien dat ik het gedurende de komende periode nog wel aanpas. Ik heb in ieder geval de reservering staan, dat is het belangrijkst.

Oeps! Dat is niet niks! Ik dacht dat het dik in de 100 dollar zou zijn, maar niet zoveel! Ik zou je aan willen raden om regelmatig te kijken of er nog iets vrijkomt, en dan je reservering wijzigen. Yosemite Lodge is wel een geewldige plaats om te verblijven.



En verder overweeg ik sterk om San Diego te laten zitten, en dan een extra dag in te lassen voor de rit van SF naar LA.
Lijkt me verstandig. Er is meer dan genoeg te zien en te doen langs de kust.

Marianne
#6 - 01-01-2007, 23:56 uur

mthalen

--als reactie op je vraag per email--
Mooie route, denk dat het prima te doen is...
Hebben praktisch dezelfde route gereden, met twee "knelpunten"; kwamen erg laat aan in San Francisco, doordat we maar 1 overnachting hadden tussen LA en SF. En we hadden vrij weinig tijd in Las Vegas (2 nachten, maar beide avonden een show gezien).
Jij hebt bij allebei een extra nacht gepland, dus dat moet prima kunnen :)

Wij hebben overigens hetzelfde gedaan als jij beschrijft: niet teveel hiken, maar wel in elk park een paar viewpoints. In Zion bv. wel met de bus het rondje gereden en dan bij twee dingen uitgestapt en naar het viewpoint gelopen. Of in Bryce de Navajo Loop... Yosemite naar de verschillende viewpoints... Grand Canyon verschillende viewpoints. Monument Valley een tour op een open wagen. Antelope Canyon de tour...
#7 - 02-01-2007, 08:43 uur

karent

Hallo Mattrob

Leuk je hier te zien (ik ken je reisverhalen van het florida forum!) wij gaan dit jaar ook naar Califor nie alleen van juli tot aug. dus ik kan je reisverhaal niet volgen jammer! Ken je nog een forum a la floridaforum ? Ik heb daar zoveel tips uit gehaald of is DIT de goeie? Groetjes Karen
#8 - 05-01-2007, 09:27 uur

mthalen


Matthijs en Rian

Hallo Mattrob

Leuk je hier te zien (ik ken je reisverhalen van het florida forum!) wij gaan dit jaar ook naar Califor nie alleen van juli tot aug. dus ik kan je reisverhaal niet volgen jammer! Ken je nog een forum a la floridaforum ? Ik heb daar zoveel tips uit gehaald of is DIT de goeie? Groetjes Karen

http://www.allesamerika.nl/forum/viewforum.php?f=7

algemeen:
http://www.allesamerika.nl/forum/index.php
#10 - 05-01-2007, 12:50 uur

SpaceAce

Hey MattRob!! Leuk om je ook hier te zien

En verder overweeg ik sterk om San Diego te laten zitten, en dan een extra dag in te lassen voor de rit van SF naar LA.

Zeker doen hoor! Er is echt zo ontzettend veel te zien langs deze mooie kust, zie hieronder voor een met eventuele tussenstops:
- De boardwalk bij Santa Cruz
- Monterey Bay Aquarium (een bezoekje van ongeveer 2.5 uur)
- De 17-miles Drive bij Monterey (een rit van ongeveer 3 uurtjes)
- Carmel
- Point Lobos R.P.
- Big Sur
- Koffie bij Nepenthe
- Julia Pfeiffer Burns S.P.
- Zee-olifanten bekijken op het strand net voor San Simeon (bij Piedras Blancas)
- Hearst Castle in San Simeon (een bezoekje van ongeveer 3 uur)
- De rots Morro Rock
- Madonna Inn in San Luis Obispo
- Utopia Bakery in San Luis Obispo (Nederlandse bakkerij)
- Pismo Beach (eventuele campingtip: Pismo Coast Village)
- Solvang
- Santa Barbara (bv de Mission)

Voor dit gehele lijstje zou je dus al drie overnachtingen nodig hebben langs de kust (bijvoorbeeld bij Monterey - San Simeon of Morro Bay - Solvang) Maar zoals ik begrijp, zoveel nachten lukt je niet in te plannen... Ik adviseer je daarom om even naar deze internetlinkjes te kijken, zodat je precies voor jezelf weet welke je van deze stops leuk lijkt (en welke vooral niet!) Zo kun je een goede planning maken waar je graag zou willen overnachten.

Ik wens je in ieder geval veel voorpret toe  cheerr
#11 - 05-01-2007, 17:56 uur
Linda @ Hyves: http://lvschijndel.hyves.nl/

:: www.turbocabaret.nl ::
* Onze homepage met Reisverslagen & Vakantiefoto's @ www.huizedenbosch.nl

SpaceAce

Ken je nog een forum a la floridaforum ? Ik heb daar zoveel tips uit gehaald of is DIT de goeie? Groetjes Karen

Dit forum en het Alles-Amerika Forum zijn eigenlijk de leukste (en informatiefste - voor mij althans geweest) fora  shiny
#12 - 05-01-2007, 17:59 uur
Linda @ Hyves: http://lvschijndel.hyves.nl/

:: www.turbocabaret.nl ::
* Onze homepage met Reisverslagen & Vakantiefoto's @ www.huizedenbosch.nl

MattRob

Dit forum en het Alles-Amerika Forum zijn eigenlijk de leukste (en informatiefste - voor mij althans geweest) fora  shiny

Helemaal mee een s  2006-01 ! Enne .... bedankt voor de aanvullende info  2006-05 ! Voorpret is alweer begonnen  dansbanaan !
#13 - 05-01-2007, 22:38 uur
Voor al mijn USA reisverslagen:

www.mattrob.nl

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15