Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Tips voor route west USA

Discussie gestart

Rickenilona

Hallo Allemaal,

Naar aanleiding van een bericht van ons hier hebben we aan de hand van jullie opmerkingen een, in onze ogen, geweldige route gepland!

Velen van jullie zullen het te lang vinden in LV maar dit zien wij als relax dagen aan het zwembad voordat we terug gaan naar Nederland.

We gaan met de auto van hotel naar hotel! We zijn beide rond de 28 jaar oud en houden ook van uitgaan, lekker eten etc...(klinkt wel als een contactadvertentie... ??? ???

Zie onderstaand:
                              
Dag1   Amsterdam - San Francisco                        25-jul                  Baldwin hotel geboekt
Dag2   San Fransisco         26-jul   Alcatraz(evening tour) - city tour         Baldwin hotel geboekt
Dag3   San Fransisco         27-jul   SF Giants - Arizone Diamontbacks         Baldwin hotel geboekt
Dag4   San Fransisco         28-jul   ??               Baldwin hotel geboekt
Dag5   San Fransisco - Big sur         29-jul   Montery - zeehonden op het strand - ??            
Dag6   Big Sur - Santa Barbera - LA      30-jul   strand + Pier Santa Barbara               
Dag7   LA                               31-jul   Sunsetboulevard-Hollywood-Beverly hills- rodeodrive               
Dag8   LA - Pretpark                               1-aug   Disney of Universal studio`s of WB studio tour               
Dag9   LA - San Diego          2-aug   San diego - haven + gaslamp + ??               
Dag10   San Diego                               3-aug   Shoppen - mexico               
Dag11   San Diego - Blythe          4-aug   ??               
Dag12   Blythe - Sedona         5-aug   ??               
Dag13   Sedona - Grand Canyon         6-aug   Grand Canyon               
Dag14   Grand Canyon - Page         7-aug   Antilope canyon               
Dag15   Page - Bryce Canyon         8-aug   Bryce canyon               
Dag16   Bryce Canyon - Zion NP         9-aug   Zion NP               
Dag17   Zion NP   Las Vegas                          10-aug   Zion NP            
Dag18   Las Vegas                             11-aug   Death Valley               
Dag19   Las Vegas                             12-aug   MGM Grand   - Hooverdam            geboekt
Dag20   Las Vegas                             13-aug   MGM Grand               geboekt
Dag21   Las Vegas                             14-aug   MGM Grand               geboekt
Dag22   Las Vegas - Amsterdam                          15-aug   MGM Grand               geboekt

Nu zitten we nog met enkele vragen:-

-Heeft iemand ervaring met het Baldwin hotel in SF?

-We hebben ervoor gekozen om tussen SF en LA te overnacten in Big Sur, is dit een goede keuze?

-In LA willen we 1 dag naar een park/studio, wat is het leukst? WaltDisney, Universal Studio`s of de WB studio tour?

-Als we willen gaan stappen in LA, wat is een leuke club/disco/lounge om heen te gaan?

-Wat is er te doen/zien op de route San Diego - Blythe?

-Wat is er te zien/doen op de route Blythe - Sedona?

-Ik heb geprobeerd een kamer te boeken in de Grand Canyon, dit is niet meer mogelijk volgens mij, wat is het beste alternatief? Williams? En waar in de GC kunnen we het beste heen rijden?

-Is het te doen om als je in Las Vegas zit voor 1 dag te rijden (en weer terug) naar Death Valley? en zo ja, welk punt in Death Valley?

Mochten jullie verder nog anvullende tips hebben van leuke dingen die we op deze route niet mogen missen hoor ik het graag!

Wij zijn erg benieuwd of jullie ons weer kunnen verrassen met goede tips!
Alvast bedankt!

Rick & Ilona
#1 - 24-06-2008, 21:20 uur

jerbia


 
-Wat is er te doen/zien op de route San Diego - Blythe?

Wat dacht je van Joshua Tree NP? (zie ons verslag van 2007)

-Wat is er te zien/doen op de route Blythe - Sedona?

De mooiste route is via route 60/71/89 en 89a. Vooral vanaf Prescott wordt het erg mooi! In Prescott zou je een kort bezoek kunnen brengen aan Watson Lake Park, met prachtig uitzicht op de granite dells in het meer (zie ons verslag van dit jaar). Ook het plaatsje Jerome is een bezoekje waard. Voor de zonsondergang moet je bij Red Rock Crossing in Sedona zijn. Cathedral Rock is zo mooi met zonsondergang!

-Ik heb geprobeerd een kamer te boeken in de Grand Canyon, dit is niet meer mogelijk volgens mij, wat is het beste alternatief? Williams? En waar in de GC kunnen we het beste heen rijden?

Tusayan ligt op maar enkele kilometers van de GC. Wellicht is hier nog plaats in één van de hotels.

-Is het te doen om als je in Las Vegas zit voor 1 dag te rijden (en weer terug) naar Death Valley? en zo ja, welk punt in Death Valley?

Ik zou er persoonlijk niet aan moeten denken!  Zonder stops is het al minimaal 7 uur rijden (heen en terug). Het zou beter zijn om in DV te overnachten om vervolgens de volgende dag terug te rijden naar Las Vegas

#2 - 24-06-2008, 22:26 uur

Hans B

Een alternatief voor de Grand Canyon zou Tusayan kunnen zijn.
Dit is een klein gehucht vlakbij waar enkele (h)motels staan.
Als dat niet kunt is Williams het alternatief.

Het is wel te doen om vanuit Las Vegas in één dag door de Death Valley te rijden.
Ik heb het zelf ook eens gedaan ±300 mile.
Als je de Death Valley nog nooit bezocht hebt is dat een leuk alternatief voor een dag Las Vegas.

Verder vind ik dat je weinig tijd neemt voor enkele Nationale Parken.
Wat toch veel mooier is dan shoppen, dat kun je hier ook doen.

Hans.
 
#3 - 25-06-2008, 13:14 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Rickenilona

Hans en Jerbia,

Bedankt voor de imput...denk dat we dan maar afzien van DV...

Hans, jij zou dus 1 dag minder lang in San Diego blijven en langer in 1 van de parken? Of zou je San Diego helemaal overslaan en vanaf LA richting de parken gaan?

En welk park is dan vooral de moeite waard om meer tijd door te brengen? GC?

Gr. Rick & Ilona
#4 - 28-06-2008, 13:12 uur

Robtk

Als je de tijd hebt zou ik San Diego zeker bezoeken. Er leuke stad, veel te doen en veel te beleven. Ik zou misschien zelfs het pretpark in LA vergeten en in plaats daarvan bv naar Sea World in San Diego gaan.
#5 - 28-06-2008, 14:02 uur
Laatste US bezoeken:
- apr/mei 08: Las Vegas
- maart 08: SF & NYC
- juni 07: Las Vegas

Komende bezoeken:
 - zomer 08: Westkust
- winter 08: New England

Lily H

Hou Big Sur nog maar even in de gaten.  Highway 1 is gedeeltelijk afgezet door al die branden. Op het ogenblik zijn er ook geen bewoners--dus er is niks open en van wat ik op het nieuws hoor--blijven die branden nog minstens tot het einde van de maand doorgaan. Ik woon in San Diego.
Hier is een kaartje:

http://www.fire.ca.gov/downloads/incidents/StatewideFireMap_070308_PM.pdf
Hier is ook een officiele website hierover.
http://www.fire.ca.gov/index_incidents.php

Lily
#6 - 05-07-2008, 17:07 uur

Freddytex

Ik zou ook San Diego erbij nemen maar niet Sea World maar de San Diego ZOO of San Diego Wild Animal park. Ik heb beide gedaan en mijn voorkeur ging naar het laatste.
Ik hebb Sea World in Florida bezocht en dan sloeg deze van San Diego wel een beetje tegen. Er zijn ook nog enkele ander bezoeken te doen  oa. gaslamp quarter , Balboa park,Coronado island met zicht op de amerikaanse vloot,old San Diego. Echt wel de moeite om er eens langs te gaan
#7 - 05-07-2008, 20:58 uur

Matthe

Hoi,

Mening?
Ik zou een dag minder nemen in SF, is mooi maar je heb 't wel snel gezien.
Grand Canyon zou ik een volle dag nemen en een hike een sukje de canyon in nemen.
Zulke tripjes (zo ook Yosemity) maakten meer indruk op me dan de Helicoptervlucht boven de Grand Canyon.

Waarom Blythe?
Willams is een erg leuk route 66 dorp en dichterbij GC.
Idd in Tusayan (GC) voor een overnachting kijken, vanaf daar is het 20 min rijden naar de GC.

Veel plezier

#8 - 06-07-2008, 20:57 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15