Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

tips voor yellowstone en omgeving

Discussie gestart

Herman C.

Hey,

in Juli zoeken we Yellowstone te bezoeken. We hebben 3 tot 4 weken. Hoeveel dagen nemen we voor Yellowstoen en Teton ? We doen graag trekkings dus willen gerust 2 weken of langer in deze parken doorbrengen. Zijn er tips over wat we er zeker niet mogen missen.
Stel we hebben nog tijd over (Canada en Utah/Nevada/cal/.... zijn we al geweest), wat ligt er binnen 1 a 2 dagen in de buurt dat ook de moeite  is (onze intresse zijn vooral natuurparken, niet zozeer de steden).

En waarop vliegen we het best (zoeken huurauto te nemen)? En aankomst en vetrek andere plaats kiezen.Qua overnachten zoeken we eigenlijk altijd de tent te gebruiken.

Ge ziet, vragen zat.....

Alvast bedankt.
#1 - 25-02-2008, 20:59 uur

Marianne

Heerlijk, zoveel tijd voor Yellowstone! Wij zijn er de eerste keer dat wij er waren met ons tentje een week gebleven en toen meosten we helaas weer verder. Een week is mooi, langer is nog beter. Wij hebben veel tijd besteed aan wandelingen (veel met een ranger) en op het gemak zitten wachten tot een geiser ging uitbarsten of een beer spotten, etc.
Ik heb de Rough Guide voor Yellwostone, een handig boekje dat in Nederland (en misschien ook in Belgie) verkrijgbaar is. Misschien handig ter voorbereiding. Ook aardig om te lezen zijn de krantjes die je bij de ingang krijgt en waarvan je de oude exmplaren op de NPS-site kunt terugvinden.

Ik denk dat Salt Lake City een goed startpunt is. Denver is wat verder weg maar wel mooi als je ook Rocky Mountain NP mee zou willen nemen.
In de buurt van Yellowstone heb je Craters of the Moon; daar ben ik zelf nog niet geweest. Heel mooi is natuurlijk Glacier NP, maar dat ligt wel wat verder weg. Misschien beginnen in SLC en eindigen in Seattle?

Voor juli zullen jullie de vlucht snel moeten boeken denk ik!

Marianne
#2 - 25-02-2008, 21:22 uur

ruud

Hoi Herman
Als je enkele dagen over hebt zou ik de Black Hills van South Dakota adviseren. Een prachtig gebied voor mooie wandelingen.
Je zou kunnen overwegen eerst naar Devil's Tower te rijden, waar je een leuke wandeling rond de tower kunt maken. Daarna door de Spearfish canyon want die is ook erg mooi.
Custer state park, Mount Rushmore en Crazy Horse memorial zijn zeker een bezoek waard.
#3 - 25-02-2008, 21:46 uur

Hans B

Hallo Herman,
de genoemde optie van Ruud is een hele goede.
Je zou echter ook kunnen denken aan de Canadese Rockies.
Vanuit Yellowstone kun je in 1 dag naar de CND-grens, daarna een ˝ dag en je zit bij Lake Louise/Banff.
Totaal iets van 500 mile.

NB doe de groeten even aan m'n camper als je bij het Y.N.P. bent


Hans
#4 - 26-02-2008, 10:54 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Herman C.

Hey,

alvast bedankt voor de tips.

Wij dachten nu als volgt te doen, vliegen op Rapid City(of Dallas?), dan Badlands NP, Rushmore,Devils Tower, Yellowstone ,Teton,Craters of the Moon, einde in SLC.....dit evenwel als Badlands de moeite is (wie was hier al geweest ?????).
Anders vetrek in SLC, Craters,Teton,Yellowstone,Glacier NP, is dan wel nog een heel ein naar Seattle voor vertrek, of zou het mogelijk zijn vanuit Calgary terug te vliegen (dropp-off kosten huurwagen zullen ook wel tegenslagen dan). Tijd:4weken.

Rockies in Canada hebben we al een keer bezocht.

Herman
#5 - 27-02-2008, 00:02 uur

Marianne

Wij waren in 2004 van plan naar de Badlands te gaan maar we zijn er niet aan toegekomen (zie ons reisverslag 2004, ook voor de reis naar Yellowstone). South Dakota is veel meer dan alleen Badlands, wij vonden het ook zonder de Badlands de moiete waard. Dus prima idee lijkt me om daar te beginnen.

Marianne
#6 - 27-02-2008, 08:02 uur

Hans B

Hallo Herman,
in je eigen bericht geef je het zelf al aan.
Ik zou vliegen op Denver en dan via bv. RMNP, FT.Laramie naar South Dakota rijden, daar alle dingen bekijken, doorrijden naar Yellowstone (via Devils Tower, Bighorn Mnt, Cody) en vervolgens afzakken naar Salt Lake City en daar het spul inleveren.
De omgekeerde route kan natuurlijk ook.

Hans
#7 - 27-02-2008, 10:29 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Herman C.

Yep,

klinkt goed,

Bedankt voor de adviezen....gaan dus op zoek naar tickets op Denver en van SLC.
Zoals jullie aangeven, er is in die coté wellicht genoeg te zien voor enkele maanden dus het zal weer kiezen worden.
Alle verder hints voor interressante NP's of State Parks nog welkom natuurlijk.
De reisverslagen van jullie gaan we ook zeker checken.

Greetz

Herman en Diane
#8 - 27-02-2008, 17:39 uur

arizona

Herman, goede tips lijkt me.
Na een beetje googlen, rondneuzen op dit en andere fora (Thorn Tree Forum vind ik ook erg informatief) en advies familie (Bismarck, Dickinson, ND) is dit wellicht een overweging:
Vlieg op Bismarck (niet te duur voor een 'kleine'bestemming vanuit Duesseldorf, redelijk geprijsd vanuit Brussel).

-Bismarck,ND
-T.Roosevelt NP (+Medora),
-(Billings-) Yellowstone via de Bear Tooth Scenic Byway (Hwy 212): http://www.byways.org
-Grand Tetons
-Cody/Big Horn
-Devils Tower/Black Hills/Crazy Horse Mon.
-Badlands
-America Native Scenic Byway (langs Missouri)
-Bismarck
#9 - 03-03-2008, 17:08 uur

ruud

Hoi Herman
De route vanuit Denver beschreven door Hans B heb ik in 2005 precies zo gereden. Alleen ben ik niet in Salt Lake City gestopt maar heb ook nog de parken in Utah bezocht en toen terug gereden naar Denver. Het bespaart de  achterlatings kosten. Het ligt aan de tijd die je hebt maar de route is zeker de moeite waard.
#10 - 04-03-2008, 10:38 uur

arizona

@Herman, by the way: ik kom 27 juni terug uit de regio, onder meer Yellowstone.
Indien je wilt kan ik je recente info sturen. Behalve het weer schijnen ook de wegwerkzaamheden unpredictable te zijn, al zijn er wat algemene aanwijzingen op de Yellowstone-site.
Groet, Arie
#11 - 13-03-2008, 18:39 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15