Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

tips

Discussie gestart

johntenbrink

Op 1 mei vertrekken wij richting Denver en gaan van daaruit (met diverse rustdagen) de volgende route maken met fullsize auto:
Denver-Cheyenne
Cheyenne-Rapid City
Rapid City-Cody
Cody-West Yellowstone
West Yellowstone-Jackson Hole
Jackson Hole-Salt Lake City
Salt Lake City-Bryce Canyon
Bryce Canyon-Grand Canyon (+1 extra overnachting)
Grand Canyon-Las Vegas(+1 extra overnachting)
Las Vegas-Ridgecrest
Ridgecrest-Yosemite NP(+1 extra overnachting)
Yosemite NP-San Francisco(+1 extra overnachting)
San Francisco-Santa Maria
Santa Maria- Hollywood(+1 extra overnachting)

Graag zou ik ervaringen van andere mensen willen weten die (ongeveer) dezelfde route hebben gereden.
Ivm vroege tijdstip van het jaar kunnen we misschien problemen tegenkomen tijdens de route van Cody naar Yellowstone en
van Yellowstone naar Jackson. Heeft iemand misschien ervaringen en/of tips over te rijden routes??
Tevens graag tips en ervaringen gevraagd over de routes van Grand Canyon naar Las Vegas en van Las Vegas naar Ridgecrest.
Wij doen Ridgecrest aan omdat de Tioga Pas bij Yosemite is gesloten. We willen vanuit Las Vegas The Old Spanish Trial, Badwater Road,
Highway 190 en daarna afsteken via de Trona Wildrose Road naar Ridgecrest rijden
Is dit (afgezien van de tijd) te doen en heeft iemand misschien tips??

Wie heeft er verder voor ons nog goeie tips over bezienswaardigheden en dont's must do's??
#1 - 19-02-2008, 13:11 uur

hdeweert

Tot aan Bryce  ziet je route er goed uit.
Vandaar lijkt het wat raar .
Waar wil je de Grand Canyon bezoeken? Noord, zuid, oost?
Van Las Vegas naar Ridgecrest is 455 km dat word de hele dag in de auto want de weg door dead Valley  rij je geen 120. maar is te doen
Verder is Ridgecrest erg uit de route naar Yosemite NP
Ook kom je door Zion maar ga je er verder aan voorbij?
Ik zou eens goed kijken wat ik wil gaan zien en doen,
harm
#2 - 19-02-2008, 16:01 uur

johntenbrink

We gaan via Bryce naar Grand Canyon South Rim via highway US89 dus laten we Zion links liggen (letterlijk rechts). We
moesten nu eenmaal een keuze maken vwb parken.
Ridgecrest is meer een tussenstop daar we de volgende dag via de westkant naar Yosemite rijden,
d.w.z. via Bakersfield en Fresno. Liever hadden we natuurlijk via Mammoth Lakes gereden en Yosemite
via de oostkant binnengegaan, de Tioga Pas echter is gesloten gedurende die tijd van het jaar.
Misschien is er een andere mogelijkheid?
#3 - 19-02-2008, 16:34 uur

hdeweert

Jullie zijn echte km vreters.
Ik denk dat je via de Marble Canyon naar de Grand canyon rijd 460 Kmonderweg kun je even bij pipe springs langs( een van de eerste mormonen vestigingen)
daarna nog eens 455 km naar las Vegas
dan naar Ridgecrest (455km)
Als je tijd hebt kun je 10 km om rijden via Page  kun je daar de Antylope Canyon bezoeken de stuwdam bekijken en als je tijd hebt nog een boottochtje naar de rainbow bridge maken.
Harm
#4 - 19-02-2008, 19:29 uur

Marianne

Kijk eens in ons 2004-verslag, dat komt een heel groot deel overheen met wat jullie op het oog hebben.

Er is geen vaste datum voor de opening van de Tioga Pass, je hebt een (kleine) kans dat hij wel open is; houd de route zo flexibel mogelijk - altijd handig zo vroeg in het jaar want je kunt overal nog sneeuw hebben (Yellowstone, Bryce).

Op jullie route lijtk de GC North Rim de meeste voor de hand liggende optie, maar die is tot half mei gesloten.

Marianne
#5 - 20-02-2008, 09:25 uur

ruud

Hoi John
Ik denk dat je gezien het vroege tijdstip problemen kan krijgen in Yellowstone. Ik ben er twee keer geweest in de eerste week juni.
De laatste keer had ik sneeuw en nachtvorst. In juni, jawel. In de winter is alleen de hoofdroute open en wordt zoveel mogelijk sneeuwvrij gehouden. De meeste wegen gaan in Yellowstone pas rond 15 mei open. Gezien je voorliefde voor het rijden van grote afstanden was je kennelijk toch niet van plan om Yellowstone uitgebreid te bezoeken dus dat hoeft dan geen probleem te zijn.
#6 - 25-02-2008, 21:33 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15