Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Tips/advies camperreis juni 2011

Discussie gestart

Henk Koenen

Hallo,
Mijn vriendin en ik gaan volgend jaar juni naar Amerika, we hebben een camper en tickets al geboekt.
Het wordt 18 dgn Californie en als afsluiting vliegen we nog voor een ruime week naar Florida.
Ik hoor graag wat jullie vinden van mijn planning, of het haalbaar is? enof jullie tips/advies hebben?!?!?
Het is een lange reis in een kort tijdsbestek maar ik heb er geen moeite mee als ik af toe vroeg op moet om vroeg te gaan rijden, toch vraag ik me af of het geen gekkenwerk is?  ;)

Dag 1 (5juni)   San Francisco (aankomst)   
Dag 2   San Francisco   
Dag 3   camper ophalen, richting Yosemite 190 mile
Dag 4   Yosemite   
Dag 5   Naar Death Valley 250 mile
Dag 6   Naar Las Vegas 140 mile
Dag 7   Las Vegas   
Dag 8   Naar Zion 170 mile
Dag 9   Zion   
Dag 10   Naar Bryce 140 mile
Dag 11   Naar Grand Canyon 280 mile
Dag 12   Grand Canyon   
Dag 13   Naar Mojave   320 mile
Dag 14   Mojave???????   
Dag 15   Naar Los Angelos 220 mile
Dag 16   Los Angelos   
Dag 17   Naar Big Sur   320 mile
Dag 18   Naar San francisco, camper inleveren   150 mile
Dag 19   Vliegen naar Florida   
Dag 20      


#1 - 03-11-2010, 16:39 uur

Marianne

hallo Henk,

wanneer gaan jullie? In de zomer mag je niet met een camper door Death Valley rijden.
Ik heb geen ervaring met campers maar ik begrijp dat het ophalen aardig wat tijd kan kosten. Vervolgens zul je ook nog boodschappen willen halen. Of je de eerste dag dan al Yosemite haalt weet ik niet. Of heb je een early pick up geregeld?
Denk er aan dat je de campings in Yosemite 5 maanden van te voren moet reserveren.
Bryce- GC is een lange rit, je zou een tussenstop in Page kunenn maken en dan 1 nacht bij de GC blijven, maar het is ook wel lekker om 2 nachten op Mather te staan.
Wat wil je die dag in LA gaan doen? Het is wel te doen met een camper maar niet echt ideaal natuurlijk.

Marianne
#2 - 03-11-2010, 20:34 uur

Hans B

Henk,
jammer dat je niet eerder op het forum bent terechtgekomen en je plan hebt gemeld.
In feite heb je maar 16 dagen om in de camper te rijden.
Zoals je het nu hebt samengesteld krijg je overal een 'sneak preview' van mee en niet meer dan dat.
Mocht je nog kunnen besluiten om het anders te doen, zou ik dat adviseren. Bijvoorbeeld :
LA - kustweg - SF - Yosemite - Tioga Pass - langs Death Valley - Las Vegas - Zion - Bryce - Page - Grand Canyon - Phoenix (of andersom)
Zo houd je meer tijd over. Het geeft je dan meer tijd om meer tijd aan de highlights te besteden.
#3 - 04-11-2010, 10:46 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Henk Koenen

Hallo Marianne en Hans,
Bedankt voor jullie reactie. Ik ben eigenlijk te laat achter deze site gekomen, anders had ik het zeker anders ingepland.
Maar de tickets zijn nu geboekt en alles weer laten wijzigen zie ik ook niet echt zitten.
Ik ga er wel voor zorgen dat ik de camper 1 dag eerder kan ophalen, dan weten we zeker dat we die dag erna in Yosemite zitten.
We vliegen op 23 juni naar Florida om 12 uur de lucht in. Zou het haalbaar zijn diezelfde dag je camper in te leveren, en dan direct door naar het vliegveld.
We huren onze camper bij Cruise America, dichtbij het vliegveld, maar is het mogelijk om zo vroeg al je camper in te leveren? wie heeft daar ervaring mee?
Dat zou betekenen dat we weer een dag extra de camper zouden kunnen huren....!
Maar misschien moet ik dan toch een park skippen. Zou Bryce hierin een optie zijn? of is dat zonde....?? Of direct Yosemite skippen, dus gelijk de kustroute.
We landen 5 juni in San Fr. Is de Death Valley al gesloten rond 10 juni voor camper?! Zou je er dan nog wel langs kunnen rijden... Is dat de Tioga pass? is dat de 395?
Is het beter/leuker de om 2 nachten in Zion te zijn of in de GC?
We willen in LA gewoon wat rondhangen in het centrum en wat bekende voorsteden bezoeken; Hollywood, Beverly hills.
Heel veel vragen...... Alvast bedankt voor het meedenken met onze reis!


 
#4 - 06-11-2010, 20:56 uur

Marianne

Je kunt voor de camperhuur een early pcikup afspreken, maar of je voor het inleveren ook iets kunt afspreken weet ik niet. Maar zelfs als dat wel zou kunnen zou ik nog afraden om op de dag dat je de cmaper inlevert te gana vliegen. Dit red je echt niet!
Als je de camper een dag eerder ophaalt blijft er geen tijd over voor SF lijkt mij zo. Rewgel een vroege pick up, dan is Yosemite nog wel haalbaar dezelfde dag,

Of je in juni nog met de camper door DV hangt van de verhuurder af; dat moet ergens in de voorwaarden na te lezen zijn. Via welke reisorganisatie heb je geboekt en wie is de camperverhuurder?

LA: in het centrum rondkijken lijkt me geen goed plan. Je zult echt heel gericht dingen moeten bezoeken; LA is veel te groot om een beetje rond te gaan kijken. Als je niets speciaals op je verlanglijstje hebt staan zou ik zeggen: skip LA. Het wordt toch lastig om een leuke camping te vinden die een beetje dichtbij de bezienswaaridgheden ligt.

Als je Yosemite wilt overslaan hoe ga je dan van SF naar DV en Las Vegas? Ik zou het jammer vinden om Yosemite in juni over te slaan; dit is de moooiste maand voor het park.

Je zou het zo kunnen doen (zonder Death Valley):
Dag 1 (5juni)   San Francisco (aankomst)   
Dag 2   San Francisco   
Dag 3   camper ophalen, richting Yosemite 190 mile
Dag 4   Yosemite   
Dag 5   Yosemite - Lee Vining
Dag 6   Lee Vining -  Las Vegas
Dag 7   Las Vegas   
Dag 8   Las Vegas - Zion 170 mile
Dag 9   Zion   
Dag 10  Zion - Bryce 140 mile
Dag 11   Bryce - Page
Dag 12  Page - Grand Canyon
Dag 13  Grand Canyon
Dag 14   GC - Kingman/Joshua Tree
Dag 15  Kingman/Joshua Tree ? - kust bij LA
Dag 16   kust bij LA - Big Sur
Dag 17   Big Sur - Monterey
Dag 18   Naar San francisco, camper inleveren   150 mile
Dag 19   Vliegen naar Florida   
     
Je hebt zo wat meer tijd overal. Voor Yosemite zou ik persoonlijk nog minimaal een dag erbij doen; je hebt nu bijvoorbeeld geen tijd voor zowel de Mariposa Grove als Glacier Point en alle hikes in de vallei. Verder kan de verdeling nog wat anders, vooral tussen de GC en de kust is het afhankelijk van wat je wilt doen.
Als je wel door DV mag rijden zou ik daar overnachten (of vlak ervoor als het erg heet is in het park). Je kunt dan verderop een overnachting uitsparen, bijvoorbeeld langs de kust, of zonder overnachting in Page.

De Tioga Pass is de 120, als je daarna naar DV gaat rij je langs de 395.Denk er aan dat er een kleine kans is dat de Tioga Pass nog gesloten is begin juni.

Marianne
#5 - 06-11-2010, 21:37 uur

Henk Koenen

Hallo,
Bij nader inzien met alle tips heb ik de reis als volgt ingedeeld....
Er zitten nogal wat reisdagen in verwerkt maar dan kan ik niet aan ontkomen als we alles willen zien. LA skippen we voorlopig
We gaan toch de Early pick up boeken, en ik heb in de voorwaarden gelezen dat we wel DV in mogen in juni.

5-jun   Aankomst San Francisco
6-jun   San Francisco
7-jun   SF-Yosemite =304km
8-jun   Yosemite
9-jun   Yosemite
10-jun   Lee Vining - Lone Pine =190 km of in het DV overnachten?
11-jun   Lone Pine-Death Vally - Las Vegas =350 km
12-jun   Las Vegas
13-jun   Las Vegas - Zion = 264 km
14-jun   Zion
15-jun   Zion - Bruce =190 km
16-jun   Bruce - Page =240 km
17-jun   Page - Grand Canyon =230 km
18-jun   Grand Canyon
19-jun   Grand Canyon - Barstow = 610 km
20-jun   Bartow - Santa Barbara = 325 km
21-jun   Santa Barbara - Monterey = 380 km
22-jun   Montery - San Francisco =190 km
23-jun   Vliegen

Marianne, nu gaf jij aan dat het verstandig is om vroeg te boeken voor een camperplaats in Yosemite.
Maar nou is mijn vraag; welke campings raden jullie aan op welke plekken en welke campings moeten vroeg geboekt worden ivm beschikbaarheid.
Het liefste leg ik nog niet alles vast zodat we ook per dag aan kunnen kijken hoever we reizen enz.

Alvast bedankt voor de tips!







#6 - 13-11-2010, 08:53 uur

Marianne

Het is een mooi route zo! Heel goed te doen ondanks de rijdagen.
Er zijn drie campings in de vallei, North Pines, Upper Pines en Lower Pines. Ze liggen vlak bij elkaar en het maakt niet echt veel uit waar je zit. Op de NPS-site kun je zien wat er aan voorzieningen is, en op deze kaart (zie het aparte kaartje van vallei, onderop) kun je de ligging goed zien. Er is ook een site waarop van elke plaats een foto staat, even googelen als je die wilt vinden.
Ik zou het echt vastleggen. Je betaalt wel iets bij annulering, maar dat is niet heel veel. Juni is echt een topmaand voor Yosemite, en de campings buiten de vallei zullen nog niet allemaal open zijn, dus het zit er echt heel snel vol!
Maak ook eens een route in omgekeerde volgorde en kijk op welke data je dan in Yosemite zit; dan kun je ook voor die dagen kijken of er iets vrij is. Misschien zelfs dubbel reserveren; dan kun je de route omgooien als blijkt dat de Tioga Pass nog dicht is rond de 10e.
Voor de andere parken heb je meestal wel voldoende mogelijkehden, maar misschien is het verstnadig om wel de weekenden te reserveren.
Ik weet niet hoe het in juni in Death valley is met een camper. Op zich is het mooi om daar te overnachten, je kunt altijd ter plekke kijken wat je doet, ik denk dat het daar niet vol zal zijn. Panamint Springs is denk ik ook een mogelijkheid.

Marianne
#7 - 13-11-2010, 13:22 uur

ruud

Hoi Henk

Even over het inleveren van de camper. Het advies van Marianne op dit punt klopt niet. Ik ben al elf keer met een camper door Amerika gereden en lever hem altijd op de laatste dag in en ga dan meteen door naar het vliegveld. Je moet bij Cruise Amerika tussen 9 en 11 uur inleveren. Je kunt dus om 9 uur voor de deur staan en wordt meteen geholpen. Als je bang bent in tijdnood te komen kun je vragen of ze eerst een taxi naar de luchthaven willen bellen. In de aanrijtijd van de taxi (doorgaans een half uur) kun je dan de papierwinkel bij het verhuurbedrijf afhandelen. Je staat dan om 9.30 uur buiten. Een taxirit van een half uur naar het vliegveld en je staat om 10 uur op het vliegveld. Meestal moet je eerst een binnenlandse vlucht hebben voor je de grote plas overgaat. Hiervoor hoef je geen drie uur van tevoren aanwezig te zijn. Als je het ruim neemt kun je dus vanaf 12 uur vliegen.
Ik heb dit al elf keer gedaan en het bevalt mij prima. Het scheelt je toch een dag.
Ruud.
#8 - 24-11-2010, 11:36 uur

Tet14

Ik weet weinig van RV's maar ik denk dat het toch wel lastig wordt om de laatste dag uit Monterey te vertrekken en  de RV voor 11 am in te leveren. Dan moet je vroeg weg uit Monterey en zit mogelijk in druk verkeer. Dat zou je kunnen voorkomen door van Barstow (niet moeders mooiste...) naar Cambria te rijden ipv Santa Barbara en dan de volgende dag langs het mooiste stuk hw1 naar Monterey en dan naar San Francisco. Geeft wat meer rust denk ik zo.
Tet
#9 - 24-11-2010, 16:51 uur

Henk Koenen

Bedankt weer voor de reacties!
Ik heb de reis ook een keer omgedraaid, en dit ziet er eigenlijk nog leuker uit. Dit omdat het zwaartepunt nu in de eerste dagen ligt zodat we het wat rustiger aan kunnen doen in de laatste fase.
Ik zal gaan bekijken welke campings we dan definitief vast gaan leggen.
Hoe makkelijk is het om onderweg (niet gereserveerde) campings te vinden? Kom je voldoende campings tegen zodat je kan stoppen op het moment dat je het zelf wilt.
Of moet je wel met een lijst met campings op pad gaan zodat je adressen enz. bijdehand hebt.

Onze planning ziet er nu als volgt uit.

5-jun   Aankomst San Francisco
6-jun   San Francisco
7-jun   San Francisco - Montery =190km
8-jun   Monterey - Santa Barbara =380km
9-jun   Santa Barbara - Bartow =325km
10-jun   Barstow - Grand Canyon= 610 km
11-jun   Grand Canyon
12-jun   Grand Canyon - Page =230 km
13-jun   Page - Bryce =240 km
14-jun   Bryce - Zion =190 km
15-jun   Zion
16-jun   Zion - Las Vegas =264 km
17-jun   Las Vegas
18-jun   Las Vegas - Death Valley - Lone Pine =350 km
19-jun   Lone Pine - Lee Vining =190 km
20-jun   Yosemite
21-jun   Yosemite
22-jun   Yosemite - San Francisco 304km
23-jun   Camper inleveren/ Vliegen


#10 - 25-11-2010, 12:50 uur

Hans B

Als je schema "vast" ligt, zou ik de campings nu al vastleggen.
Je kunt in zo'n korte tijd natuurlijk ook weinig kanten meer op.
Zeker de Grand Canyon en Yosemite nu al vastleggen ivm de drukte.
In Las Vegas is Sam's Town een goede keus (ligt wel wat verder van 'the strip', maar heeft een shuttlebus), anders kun je Circus Circus proberen die aan het eind van 'the strip' ligt.
Bryce = Ruby's Inn
Zion = Quality Inn at Zion Park
#11 - 25-11-2010, 13:19 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15