Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Tomtom navigatie in Californië

Discussie gestart

Makki

 embarressed
Hallo Allemaal,

regelmatig reis ik naar de USA (CA).
Nu heb ik mij een een Tomtom Go910 aangeschaft (is nog niet geleverd wegens te grote vraag !). Ik werkte nog nooit met een naviagtiesysteem in de wagen en ben er dus een beginner in.
Het is echter bij wet verboden in California om iets te bevestigen aan de voor-, zij- of achterruit van de wagen.
Nu stel ik mij de vraag hoe ik dit systeem kan gebruiken in een huurwagen in CA. Tomtom heeft voorlopig nog geen speciaal (ander) bevestigingssysteem op de markt gebracht om dit systeem toch te kunnen gebruiken in de wagen.
Is er iemand die mij ideeën of nuttige raad kan geven om dit systeem toch te kunnen gebruiken in CA.
Alvast bedankt bij voorbaat.
Makki
#1 - 23-06-2006, 12:39 uur

Chiefram

Wij hebben ook een navigatiesysteem (Garmin, maar vergelijkbaar met TomTom). Zelf vind ik het ook niet prettig om dat ding op je voorruit te plakken. Ik ben nogal lang en het ding kan dan inderdaad in de weg zitten (qua uitzicht dan). Zelf plaats ik het in de middenkolom van de auto en dan werkt het ook. Het voordeel is dat je dan ook geen last heb van de zon die het beeldscherm verblind.

Toch zag ik in California laatst ook auto's rijden met een navigatiesysteem op de voorruit geplakt. Ik vraag me dan ook af of ze ook echt een navigatiesysteem op de voorruit verbieden in CA. Zouden ze daar geen stickers en andere 'troep' mee bedoelen?
#2 - 23-06-2006, 17:04 uur

Makki

Tot heden heb ik nog nooit gewerkt met een navigatiesysteem en misschien een naive vraag stel.
Je plaats dit systeem in de middenkolom van je wagen, schrijf je. Maar kun je dan goed de GPS-signalen voldoende goed opvangen vanaf die plaats en hoe bevestig je het systeem op die middenkolom?? Moet dit niet vastgekleefd worden ? Misschien een dwaze vraag maar eerlijk ik ken er nog niets van !

Wat het plaatsen van voorwerpen op ruiten betreft in California is de wet hierin heel duidelijk: Niets mag er aangebracht worden wat het gezicht belemmerd.
In bijlage stuur ik je de URL waar je deze info kunt terugvinden: http://www.dmv.ca.gov/pubs/vctop/d12/vc26708.htm

Ik hoop dat je mij een antwoord zult kunnen geven over de manier waarop jij het GPS-systeem plaats in je huurwagen
Alvast hartelijk bedankt voor je antwoord
Makki
#3 - 23-06-2006, 17:26 uur

hdeweert

In Nederland luid de wet ongeveer zoals in Californie. Als je teveel maxi wuppies voor je ruit hebt krijg je een boete die later word omgezet in een waarschuwing.
Ik ben nog geen 2 weken terug uit de USA . De eerste handeling die ik bij aankost verrichte was , de houder ( zwanehals) van mijn Pocket PC op de voorruit plakken en tom tom aangeven waar het hotel was. Sindsdien heb ik alles via tomtom gedaan. Sterker nog zonder dat apparaat op de voorruit zou ik een hele hoop tijd verspild hebben met het zoeken op de div. kaarten. Bij tom tom 910 word een windscreen doc geleverd om het geheel aan je raam te bevestigen dus moet het geen probleem zijn om in Amerika dat ding op de voorruit te plakken. Ik weet dat het mogelijk is om houders aan het luchtrooster van het dashboard te klemmen maar heb daar geen ervaring mee.
Als je TomTom gebruikt zonder muis als ontvanger kan het plaatsen onder de kap van de auto de ontvangst beïnvloeden. Ook zonnewerend glas heeft een negatief effect op de ontvangst. De beste plaats voor ontvangst zonder muis is dus bij de voorruit. Ik heb zonder problemen 3 weken met dat ding op de ruit door de div. staten gereden. Alleen de bewaker op de parkeerplaats van Circus Circus (las Vegas) kwam even bij mij langs toen ik het apparaat aan het programeren “” was. Hij vond dat ik verdachte dingen deed. Ik heb hen dus even uitgelegd hoe het werkte. Hij vond het een geweldig apparaat.
Harm   
#4 - 23-06-2006, 17:45 uur

Makki

Hdeweert, bedankt voor je reactie.
Makki
#5 - 23-06-2006, 18:12 uur

Chiefram

Ik zag inderdaad in CA dat ze hem in de linker onderhoek hadden geplaats en niet naast de spiegel op ooghoogte. Dat zou een oplossing kunnen zijn.

Zelf plaats ik hem al helemaal niet meer op de voorruit, niet in mijn eigen auto, want het werkt fantastisch in de middenkolom. Ik heb even een foto zojuist geschoten voor je. Je ziet het, hij doet het ook vanuit de middenconsol:



Nu moet ik er wel eerlijk bij vertellen dat Garmin een zwarte ronde metalen schijf heeft bijgeleverd waar dubbelzijdig kleefband op zit, zodat ik daar mijn Garmin gemakkelijk aan kan kleven. (Zie laatste foto). Dit kan ik er natuurlijk niet uithalen en in huurauto's bevestigen, maar dan zet ik het systeem waar de navigatie op vastgeklikt moet worden gewoon rechtop in een van de bekerhouders. Okay, dit lukt niet in alle huurauto's, omdat de bekenhouders soms 'open' zijn en het systeem steeds omvalt. In dat geval kun je het dus in CA in je linker onderhoek plaatsen, zodat het totaal geen zicht belemmert.

Dit is dat zwarte plaatje, voor als je hem op het dashbord of in de middenconsole wilt plaatsen:

#6 - 23-06-2006, 18:17 uur

Makki

Hallo Chiefram,

hartelijk dank voor je vlugge respons. Wat een service, zeg. Pracht van een foto om het antwoord op mijn vraag te concretiseren.
Ik wille jullie beiden (Hdeweert en Chiefram) dan ook oprecht danken voor jullie antwoorden en adviezen.
Groetjes
Makki
#7 - 23-06-2006, 18:34 uur

Chi Sin X

Gelukkig dat ik nog niet van die wet afwist toen ik er was, want ik heb er ook heel de tijd mee op mijn voorruit rondgereden.  Sterker nog, die mensen van het verhuurbedrijf hebben het bij mij ff meegeholpen om het te installeren.

Of misschien is het zo'n wet dat niet zo heel belangrijk is of zo.
#8 - 24-06-2006, 00:03 uur

Loek

Hey Chief, heb jij nie zo'n "beanie bag" houder bij je Garmin gekregen?  Dat is de enige houder die ik nog gebruik bij mijn Garmin navigatie systeem.  Je zet het dan gewoon los op het dashboard.  Door het speciale materiaal aan de onderzijde glijdt het ding niet weg, zelfs bij scherpe bochten of hard remmen.  Hier zie je mijn opstelling:



... en een close-up van de Garmin op de beanie bag...

#9 - 24-06-2006, 06:15 uur

DennisH

Inderdaad, de TT910 heeft een SirfStar III GPS antenne en zou het dus ook in de middenconsole moeten doen. Tenzij je een warmtewerende (lees van metaal coating voorziene) voorruit hebt, maar dat hebben eigenlijk alleen franse auto's.
Overigens heb ik zelf (blisfully ignorant) drie weken in CA rondgereden met een volledige PDA aan de voorruit, geen problemen gehad. Maar goed, het mag niet, dus niet doen !!!
#10 - 24-06-2006, 11:08 uur

Chiefram

Ik wist ook niet van die wet in CA, maar ben wel blij dat ik het nu weet. Heb ook 6 dagen met mijn Garmin op de voorruit gezeten. De volgende keer (als het niet in de bekerhouders past) dan plaats ik hem ook maar in mijn linker onderhoek van de voorruit.

Loek, nee... die had Garmin er niet bijgedaan. Ik denk omdat het kastje geen voet heeft, maar een zuignapsyateem waar het op geklikt kan worden.
#11 - 24-06-2006, 18:19 uur

Loek

Deze kan ook op een zuignap of voorruitsticker, die kan op dezelfde wijze aan het voetje worden geklickt.  Ik heb die beide bijgeleverde systemen nooit gebruikt nog.
#12 - 25-06-2006, 18:24 uur

Tokheim

Hallo, hoe zit het eigenlijk met de sigarettenaanstekers in de huurauto's. Laatst las ik dat iemand had meegemaakt dat deze niet meer werkte i.v.m. de steeds vaker voorkomende rookverboden in de states. Ik wil volgend jaar ook mijn Tomtommetje (910) meenemen en hoop wel dat ik hem gewoon kan aansluiten in de auto. Verleden jaar had ik een neverlost en heb ik niet gelet of de sigarettenaansteker werkte ::) 

mvg.

Theo
#13 - 26-06-2006, 08:30 uur

Njit

Hallo, hoe zit het eigenlijk met de sigarettenaanstekers in de huurauto's. Laatst las ik dat iemand had meegemaakt dat deze niet meer werkte i.v.m. de steeds vaker voorkomende rookverboden in de states. Ik wil volgend jaar ook mijn Tomtommetje (910) meenemen en hoop wel dat ik hem gewoon kan aansluiten in de auto. Verleden jaar had ik een neverlost en heb ik niet gelet of de sigarettenaansteker werkte ::)

In onze GMC Envoy zaten 3 aansluitingen. 2 voor en 1 achter. Je zult er geen aansteker meer in vinden maar de aansluiting zit er wel gewoon. Steeds meer mensen willen electrische spullen aansluiten zoals Navigatieapparatuur, DVD-spelers, koelboxen.

Ik zou me er dus niet druk over maken. Die aansluitingen zijn gewoon aanwezig...
#14 - 26-06-2006, 11:07 uur

Tokheim


In onze GMC Envoy zaten 3 aansluitingen. 2 voor en 1 achter. Je zult er geen aansteker meer in vinden maar de aansluiting zit er wel gewoon. Steeds meer mensen willen electrische spullen aansluiten zoals Navigatieapparatuur, DVD-spelers, koelboxen.

Ik zou me er dus niet druk over maken. Die aansluitingen zijn gewoon aanwezig...

Oke, maak ik me niet meer druk om. Kan ik weer verder met de grote puzzel voor 2007 ;D

M.v.g.

Theo
#15 - 27-06-2006, 08:52 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15