Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Tour SFO-SFO in 24 dagen, haalbaar??

Discussie gestart

Elkef

Hallo allemaal,

ik had graag jullie iedeëen gehad rond de haalbaarheid van onze geplande trip

D1 aankomst SFO, overnachting in SFO
D2 bezoek SFO
D3 rit naar Yosemite
D4 bezoek Yosemite
D5 rit naar Death valley, overnachting in death valley
D6 verder naar Las vegas, 1 overnachting in Las vegas
D7 rit naar Bryce canyon, onderweg bezoek van Zion, overnachting in Bryce
D8 Bezoek Bryce, overnachting in Bryce
D9 naar Arches
D10 bezoek Arches, naar Mesa Verde, overnachting daar
D11 bezoek Mesa Verde
D12 naar Page
D13 Lake Powell
D14 Lake Powell
D15 naar Grand Canyon north rim, overnachting daar
D16 Bezoek Grand canyon
D17 Naar Sedona, bezoek Sedona, overnachting in Sedona
D18 Naar Phoenix, overnachting in Phoenix
D19 Naar San Diego
D20 Sea World bezoeken
D21naar LA en bezoek six flags
D22 Naar Carmel via kustweg, overnachting in Carmel
D23 bezoek Carmel en terug naar SFO
D24 Vertrek naar huis

Ik weet dat het veel is op een vrij korte tijd, maar we willen zoveel zien! Of kunnen we toch beter Arches en Mesa Verde afsnijden?
let me know,

Elke
#1 - 14-04-2010, 16:12 uur

Tet14

Hi Elke, welkom op het forum.
Wanneer gaan jullie? Auto of RV? Wandelen of niet? Gaan er kinderen mee?
Ik kan je wel vast vertellen dat je heel veel in de auto zal zitten. SFO is de naam van het vliegveld bij San Francisco.
#2 - 14-04-2010, 16:33 uur

babarage

ziet er best goed uit maar ik zou inderdaad mesa verde en arches er af halen.  is prachtig maar het ligt ook gewoon een stuk uit de gooi.  voeg de tijd die je daar mee wint toe aan de kustweg tussen los angeles en san francisco of yosemite.    overweeg ook om bij zion te slapen en de volgende dag door te rijden naar bryce en dan daar te overnachten. heb je net wat meer tijd voor zion.
#3 - 14-04-2010, 16:43 uur

Yessica

Ik zou een dagje minder doen in Lake Powell in die inruilen voor Zion. Daar dan ook overnachten. Zion vind ik eigenlijk geen park om onderweg ' even een bezoekje'  aan te brengen. Ik vind Zion een erg ondergewaardeerd park. Jammer genoeg. (Of misschien juist wel goed  ^-^ )
#4 - 14-04-2010, 17:04 uur



Hans B

Elke,
vetel even wat meer over je zelf, wat je wilt en wanneer je gaat.
Dan kunnen wij (andere forumleden) even beter inspelen op je route.
Het is nu wel heel veel en Mesa Verde zou ik sowieso niet doen.
#5 - 14-04-2010, 19:11 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Ine

Van Bryce naar Arches is een flink eind rijden en je wilt de volgende dag doorrijden naar Mesa Verde?
Dat is zonde van je tijd. Of je neemt meer tijd in Moab (en dat meteen Canyonlands etc.) of anders kan je Arches beter overslaan. Dit is eindeloos rijden en nauwelijks wat zien.
ook een overnachting aan de North Rim is in jullie route niet handig. Vanuit Page moet je eerst weer noord-west waarts rijden en dezelfde weg min of meer terug (via de Gr. canyon Southrim) om naar Sedona te gaan.
Doe die overnachting dus aan de zuid en niet aan de noordkant. Of je meot het schema zo wijzigen dat je vanaf Bryce onderweg naar Page naar de Northrim rijdt.
Daar moet je een hotel wel reserveren, aan de Northrim is maar 1 hotel.
In verhouding met de rest van je schema vind ik 2 dagen lake Powell weer 1 dag teveel.
Phoenix is geen logische overnachtingsplaats als je de dag erna helemaal naar San Diego wilt rijden. Rij wat verder voor die overnachting.
Kijk de route nog eens goed na op een kaart, je rijdt soms wat teveel heen en weer.
Inderdaad zou het schema een stuk rustiger worden als je Mesa verde en Arches eruit zou laten en die dagen elders opnemen.
Bijv. een dag Zion onderweg naar Bryce.
#6 - 14-04-2010, 19:16 uur

hdeweert

Hallo
Je route is hier en daar wat ongebruikelijk. Van Zion zul je weinig zien want daar moet je uit de auto en met de shuttle bus naar de div. attracties.
De omweg langs de Noord rim is zoals gezegd een flinke omweg. 3 dagen Page/Glen canyon lijkt mij ook wat overdreven. Afhankelijk van wat je wilt
gaan doen kun je hier 2 dagen winnen die je o.a. in zion kunt doorbrengen.  Arches zou ik laten staan maar mesa verde zou ik opofferen voor
Natural Bridges National Monument. Als je naar de Noord rim gaat omdat je de zuid rim al gezien hebt overweeg dan om hem over te slaan het
is een heel eind om, en niet echt vergelijkbaar met de zuid rim. Phoenix doe je te kort aan dus kun je ook die stad overslaan en de tijd elders gebruiken.
Succes
Harm
#7 - 14-04-2010, 19:18 uur

Elkef

Ja we gaan een wagne huren en we zijn maar met z'n 2 dus geen kinderen. De bedoeling is toch dat we in elk park een toffe wandeling maken n niet zomaar met de wagen er los doorheen rijden.
Als ik het zo zie staan denk ik ook dat we misschien wat te veel tijd doorbrngen in Lake Powell. Reden is om er een 'russtop' van te maken, even een speedboot te huren en Antelope Canyon te bezoeken.
Arches is niet meteen de favoriet van de reis (en van jullie precies ook niet?) maar het ligt op de weg naar MEsa Verde (wat we toch graag wouden doen) en het heeft toch wel enkele unieke rotsformaties.
Is er veel verschil tussen de north en south rim van deGrand Canyon? We bezoeken de north rim omdat een reisagent ons gezegd had dat het helemaal niet te vergelijken was.

En hoe valt he rijden mee? We hebben veel stukken van 400 tot 700km, maar we horen van veel mensen dat dat eigl geen probleem is en veel sneller gaat dan hier in Europa. Daar is onze reis dan ookeen beetje op berekend natuulijk :-)

In elk geval al bedankt voor de reacties, we gaan mss toch een extra nacht aan  zion toevoegen.
#8 - 14-04-2010, 21:39 uur

Marianne

De North Rim is wel wat anders dan de South rim, maar voor een eerste bezoek zou ik alleen de South Rim nemen. Wil je toch liever naar de North Rim laat dan de South Rim vallen. Kijk eens op de NPS.gov site voor meer informatie.
Arches en Mesa Verde zijn te veel in deze route. Arches is zeker de moeite waard, maar neem er de tijd voor en bezoek dan ook Canyonlands. Mesa Verde zou ik laten vallen, want dat wordt echt te veel. En 2 nachten Page is in principe wel voldoende, tenzij je een volle dag op Lake Powell wilt doorbrengen.
Bij Zion en Yosemite heb je meer tijd nodig als je er wilt wandelen en de verschillende delen wilt zien - zeker bij Yosemite heb je in 2 dagen nog lang niet alles gezien.

Marianne
#9 - 14-04-2010, 22:40 uur

Ine

Pr dag 400 km. rijden is meestal wel de limiet als je tenminste onderweg en op de plek van bestemming nog wat wilt zien of doen. 700 km. is alleen haalbaar als je de volgende dag nog op de plek van bestemming bent, dus daar 2 overnachtingen maakt.
Je rijdt regelmatig over 2-baanswegen (samen met andere toeristen) dus zal en kan je niet altijd opschieten/doorrijden. Bovendien heb je toch vakantie en wil je niet alleen maar in de auto zitten? Ook al rijden er 2 personen de tijd onderweg blijft even lang.
De Northrim ligt nogmaals niet handig op jullie route, je kan soms teveel willen.
Arches in schitterend, maar in Moab is meer te doen/te zien dan alleen dat. Je hebt in Moab minstens 2-3 overnachtingen nodig, anders moet je die lange omweg gewoon niet maken.
Antelope Canyon is ook te bezoeken vanaf het land, vanaf het meer kan je wat tussen de rotsen varen, maar de bekende foto's worden hier met een tour overland gemaakt.
Mesa Verde is weer een eind rijden, bovendien ligt de ingang van het park niet meteen aan de highway. Het beste kan je dat park ervaren met een tocht met een ranger, dan kom je op de mooiste stukjes. Vanaf de weg kan je maar een klein deel van dit park zien. Dus ook hier heb je veel meer tijd nodig om het goed te ervaren.
Sla beide over, hoop op ooit een volgende reis. Gebruik zoals aangegeven die dagen om een betere en logischere route te maken.
#10 - 15-04-2010, 08:12 uur

Elkef

Bedankt voor alle reacties!
het heeft ons al veel vooruit geholpen. Aangezien we ooit eerder al de grand cayon hebben bezocht, hebben we ervoor geopteerd dit uit de route te schrappen want dat was idd niet handig.
Over Arches en Mesa Verde blijven we toch nog twijfelen, aangezien het ons echt de moeite lijkt.
Zo zijn we op de volgende route gekomen:

D1 (22/08/2010) aankomstSFO , overnachting in San Francisco
D2 bezoek San Francisco
D3 bezoek San Francisco
D4 rit naar Yosemite
D5 Bezoek Yosemite
D6 Bezoek Yosemite
D7 rit naar Death Valley, overnachting in death valley
D8 rit naar Las Vegas, bezoek Las Vegas
D9 Las Vegas
D10 rit naar Zion, bezoek Zion, overnachting in Zion
D11 evt bezoek Zion, rit naar Bryce en overnachting Bryce
D12 bezoek Bryce
D13 rit naar Arches, bezoek Arches, overnachting in Arches
D14 bezoek Arches, rit naar Mesa verde, overnachting in mesa verde
D15 Bezoek Mesa Verde
D16 Rit naar Page via Monument Valley, overnachting in Page
D17 Lake Powell
D18 rit naar Sedona, overnachting in Sedona
D19 Rit naar San Diego, overnachting in San Diego
D20 Bezoek Sea world, overnachting in San Diego
D21 Rit naar Six Flags en bezoek Six Flags en overnachting in LA (we opteren ervoor om zat-ochtend naar LA te rijden in de hoop zo de spits van vrijdagavond te vermijden)
D22 Rit naar Carmel, overnachting in Carmel
D23 Bezoek Monterey en 's avonds rit naar SFO
D24 (14/09/2010) Vertrek vanuit SFO


Wat zijn jullie bedenkingen? Eventueel een nachtje Yosemite schrappen om langer in mesa verde te kunnen blijven? En welk verkeer moeten we in LA verwachten op een zaterdag ochtend?
#11 - 16-04-2010, 20:23 uur

Ine

Als le absoluut Arches wilt doen (en omdat je in Moab bent toch ook Canyonlands en dead Horse SP), dan misntens 2 extra dagen daar nemen.
Dus idnerdaad minstens 1 dag Yosemite schrappen en alles doorschuiven. Dan nog is het een hele lange rit om er te komen.
De Noprthrim blijf in onhandig vinden op deze route. Misschien kan je die beter inplannen tussen Zion  en Bryce in, dat is wat logischer.
Ik zou van Sedona niet in Phoenix overnachten, maar alvast verder op de route naar San Diego slapen.
Phx-San Diego is anders een lange saaie Interstate dag..
LA-Carmel over de kustweg - een drukke 2-baansweg met veel toeristen- is ook flink doorracen....
het blijft schipperen met de tijd....
#12 - 16-04-2010, 21:19 uur

Marianne

Mesa Verde kost wat tijd, maar meer dan een volle dag is niet nodig, tenzij je alle ranger tours wilt doen. Kijk eens in ons 2008-verslag om te zien hoe wij het hebben gedaan. Ik ben een voorstander van overnachten in Monument Valley, in plaats van er ovedag langsrijden, dat moet kunnen als je aan het begin van de middag uit Mesa Verde vertrekt.
Een volle dag Bryce is mooi, maar het kan ook wel iets minder als je niet de hele dag wilt wandelen. De hoogtepunten heb je vrij snel gezien. Je zou een overnachting tussen Bryce en Moab kunnen doen bijvoorbeeld in Torrey. Dat geeft je meer tijd voor de mooie route en voor Capitol Reef.
Ik heb zelf helemaal niets met Lake Powell, willen julie gaan varen? Hebben jullie Antelope Canyon wel in de planning opgenomen? En de Glen Canyon dam? Je zou ook kunnen overwegen om Page helemaal over te lsaan en meer tijd in Moab door te bregen. Twee dagen is mooi, maar meer is ook niet verkeerd.

Die dagen in Yosemite kan ik alleen maar toejuichen, maar omdat de rit van Yosemite naar DV vrij lang is (afhankelijk van waar je overnacht) is het ook wel een idee om de laatst nacht in Yosemite aan de oostkant te overnachten. In het park zal lastig worden (Whtie Wolf is wel een aanrader) mar Lee Vining kan ook. Reserveer zo snel mogelijk voor Yosemite, zeker als je in het park wilt zitten.

Ine, de North Rim is er toch uit??
#13 - 16-04-2010, 22:20 uur

Tet14

Een nacht Bryce is voor de meeste reizigers wel genoeg zoals gezegd. Op deze route zou ik ook een nacht minder in Yosemite doen en zals marianne zegt in Lee Vinig (of mamoth of Bishop of zelfs Lone Pine) overnachten. Bryce-Moab gaat over ut12 naar Torrey. Een van de mooiste routes in de USA www.scenicbyway12.com en je hebt bij Torrey ook nog Capitol reef NP. Voor Mesa Verde. Er zijn mensen die aan een dag niet genoeg hebben maar voor ons zou een hele dag ook niet nodig zijn. Monument Valley is een mooie overnachtings plaats maar slechts 2 hotels, Goulding's Lodge en The View.  Anders in Kayenta. In Mesa Verde is alleen Far View Lodge maar in Cortez zijn ook genoeg overnachtingsplaatsen.
Page zou ik nooit overslaan al was het alleen maar voor Antelope Canyon en Horseshoe Bend. In jullie plannen zou 1 nacht wel genoeg zijn, zeker als je de dag daarvoor van Monument Valley komt.
Page naar Sedona kan in een goede 3 uur maar dan doe je de route tekort. Ik zou even stoppen in Cameron en de loop via Wupatki en Sunset Crater Volcano rijden. Tussen Flagstaff en Sedona heb je nog Oak Creek Canyon. Op deze manier verlies je echter wel weer tijd in Sedona...choices, choices.
Van Sedona kan in een dag naar SD maar als je via Prescott gaat rijden (de mooiste route) verlies je nogal wat tijd. Snelst is via Phoenix (west loop 101) dan naar Gila Bend en I8 naar SD.
Tet
#14 - 16-04-2010, 23:46 uur

Hans B

Elke,
net als de anderen, dit is wel heel veel voor 3 weken.
Om alleen enkele highlights te zien zou ik voor Yosemite twee dagen nemen (helaas Marianne)
Rij van SF naar de zuidelijke ingang en bezoek de reuzenbomen.
De volgende dag bezoek de valley met watervallen, museum, enkele korte wandelingen.
De volgende dag neem de bus (reserveren) naar Glacier Point en wandel de Panorama Trail (±5u)
De volgende dag Tioga Pass richting Death Valley (eindstation Mammoth Lakes bv).

D11 Kun je helemaal besteden aan ZION
D12 rij van Zion naar Bryce en doe de Queen's Garden wandeling (±3u) en bekijk de highlights.

Bezoek Arches minimaal 2 volle dagen.
Laat Mesa Verde voor wat het is, zeker als je ook nog helemaal naar San Diego wilt en ook nog eens naar San Francisco moet. 't Is allemaal ver hoor.
#15 - 18-04-2010, 21:36 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15