Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

tucson naar las cruces

Discussie gestart

ramon

Hoi

In September ben ik in de usa op vakantie. Nu heb ik een stuk die ik ga afleggen tussen tucson en las cruces. Nu wil ik ook graag naar Tombstone. Heb van horen zeggen dat het erg leuk is. Maar nu heb ik toch mijn twijfels bij de afstand? Heeft iemand een suggestie? Moet ik een overnachting ertussenin pakken of toch doorrijden.

En Tucson. Nog wat tips voor deze stad. Ik ben er 2 nachten maar waarschijnlijk toch een nacht eraf ivm de route naar las cruces?

Hoor graag wat de ervaring van jullie is.


Gr
#1 - 17-03-2008, 20:18 uur

Jez

Die afstand is wel te doen op 1 dag, als je de snelweg pakt. Het stuk ten noorden van Tucson is echter erg mooi. Naar mijn mening is de mooiste route van Apalache Junction naar Roosevelt Dam over de 88. En via Globe en Morenci naar Hillsboro. Ga je ook naar White Sands?
Misschien een overweging waard?
#2 - 17-03-2008, 21:03 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

ramon

Ok dus lukt wel.

En ja White Sands bezoek ik ook. Kan ik niet overslaan he.

Verder nog TIPS???????????/ alles is welkom.

Bv leuke restaurants,en plekjes die bijzonder zijn.

Gr
#3 - 17-03-2008, 21:14 uur

Bakvet

Stop onderweg aan Interstate 10 even bij 'The Thing'. Het wordt vantevoren een paar keer op borden aangegeven. Het plaatsje Bisbee bij Tombstone is wel aardig en zeker een tour door de Queen Mine. Eigenlijk zou je ook Chiracahua National Monument niet mogen overslaan. Is minstens net zo interessant als White Sands.
#4 - 17-03-2008, 21:35 uur

arizona

Ramon schrijft o.m.: En Tucson. Nog wat tips voor deze stad. Ik ben er 2 nachten maar waarschijnlijk toch een nacht eraf ivm de route naar las cruces?
Tucson: ten westen het Sonoran Desert Museum, een prachtig gelegen openluchtmuseum iaan de zuidrand van het  het Saguaro NP. Daar in de buurt de Old Tucson Studios (High Chaperal). Aan de zuidrand San Xavier del Bac, een gerestaureerde missiepost.
Ik zou twee dagen Tucson en omgevng handhaven en doorrijden naar Bisbee; Tombstone is in mijn ogen het voorbeeld van een tourist-trap (op zich eigenlijk weer een reden om het te beszoeken;-)

Voor events in Tucson:
http://www.visittucson.org


White Sands tussen Las Cruces en Alamogordo
#5 - 17-03-2008, 22:38 uur

hdeweert

Hallo
De afstand Tucson - Las Cruces is 440 km. Om Tumbstone te bezoeken zul je een stuk moeten omrijden.
Gezien van Tumbstone de geschiedenis moet je er geweest zijn, maar enig toerisme is Tombstone niet vreemd.

http://www.hdeweert.nl/jl/index.php?option=com_content&task=view&id=159&Itemid=186

 Maar men vermaakt de toeristen daar uitstekend. Als je ook nog via Agua Prieta (aan de Mexikaanse grens) rijd is de afstand 547Km , een flink stuk  op een dag zeker als je de daarop volgende dagen ook flinke stukken gaat rijden.

Harm
#6 - 18-03-2008, 07:45 uur

Hans B

Kijk even in mijn reisverslag:  http://members.home.nl/bonkol/De%20Site/
Het reisverslag van 2004 week 3, 4, 5.
Ik heb de route langs door New Mexico en langs Bisbee, Tombstone en Tucson in omgekeerde volgorde gemaakt.
Misschien kun je er nog wat tips uithalen.

Hans
#7 - 18-03-2008, 08:25 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

ramon

Bedankt en een leuke site zeg.

Ik kom ook nog in Page. Heeft iemand daar nog wat tips voor. Bv welke canyon ik moet nemen voor Antylope(north/south)


gr
#8 - 19-03-2008, 22:03 uur

meistershof

Hallo ramon ,
als ervaren usa ganger geef ik graag leuke tips ,Page hebben we al een paar keer gezien ,hoogte punten zijn een boot tocht over
lake pouwel en als het mogelijk is voor al de rainbow bridge ( is een natuurlijke boog over een canyon ik meen ongeveer 80 meter
overspanning  ,gigantisch mooi , maar het kan zijn dat de waterstand te laag is om er te komen ( lake pouwel staat ongekend laag )
Verder is inderdaat de antiloop canyon aan te raden wij deden de upper ,
een slowrafting net achter de dam stroom afwaarts naar leesferry was erg mooi (geen rappits in de rivier die beginnen pas na lees
ferry.
op de voor pagina van deze site staat een mooie foto van horshoe bend  en erg mooi uit zicht heb je daar .
groeten willem  .Als je meer vragen hebt kun je bellen  s,avonds 0521-597278 of mailen op info @meistershof .nl
helaas ben ik niet erg goed met internet maar dat leerd wel.
#9 - 24-03-2008, 21:30 uur

deeyore



En Tucson. Nog wat tips voor deze stad. Ik ben er 2 nachten maar waarschijnlijk toch een nacht eraf ivm de route naar las cruces?


Hoi,
Ik ben er zelf nog niet geweest, ga deze zomer die kant op, maar ik wel al het een en ander aan ideeen verzameld. Misschien heb je er wat aan:
Arizona Sonora Desert Museum, Saguaro NP, Sabino Canyon, Pima Air and Space Museum, Old Tucson Studio’s, Biosphere 2 Centre, Kite Peak National Observatory,Drive-in bioscoop.

Groetjes Danielle
#10 - 31-03-2008, 20:04 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15