Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Tussen Yosemite & Death Valley

Discussie gestart

E-line

Voordat ik iets ga boeken tussen yosemite & Death Valley;

Stel de tioga pass is nog niet open als wij er zijn (29 mei --> het is dus spannend!) via welke weg ga je dan het park uit?
Komen we dan sowieso in de buurt van Mono lake/bodie en via de weg waar lee vining, bishop etc. op ligt?

Of is dat alleen als de Tioga pass open is?

Bedankt!
#1 - 29-04-2009, 23:08 uur

Hans B

Ik heb even een kopie voor je gemaakt. Ik hoop dat het duidelijk wordt.



Misschien is er een mogelijkheid om de 108 ten noorden van Yosemite te nemen.
Mono Lake en Bodie (groene punt) liggen ten oosten van Yosemite.
#2 - 30-04-2009, 09:53 uur
« Laatst bewerkt op: 30-04-2009, 09:58 uur door Hans B »
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

melvin

hoi,

als de tioga pass afgesloten is zou ik idd ook ten noorden van het park rijden en dan kun je bodie meteen meepaken.
wat hier een paar opties zijn om te overnachten zijn: mono lake, mammoth lakes of bishop (dit lijken mij de meest voor de hand liggende plaatsen om hiertussen te overnachten).
veel succes verder,

melvin
#3 - 30-04-2009, 15:45 uur
2005: Florida,   2008: west,   2010: mid-west,   2012: north-east --> www.melvinchani.reismee.nl,   2014: mid-west --> www.roufs.reislogger.nl
2015/2016 Internship Wallstreet, NY --> www.brightlightsbigcityny.wordpress.com & www.verenigdestaten.info/stage-in-new-york/

E-line

Bedankt voor de reacties, maar ik kan op de kaart die weg niet vinden.
Gaat deze weg door het park (we slapen in housekeeping camp) naar het noorden, of moeten we het park er weer voor uit? (we komen vanuit San Francisco).

Waar het vooral om gaat; of de tioga pass nu open is ja of nee, kan ik wel alvast een hotel in Mammoth lakes & death valley boeken?
Komen we daar sowieso langs, of hij nu open is ja of nee.. ?

Bedankt!
#4 - 30-04-2009, 18:48 uur

melvin

hoi,

de tioga pass is denk ik nog gesloten (kan ook open zijn, maar dan moet je geluk hebben).
als de tioga pass nog gesloten is moet je inderdaad het park verlaten en via het noorden rijden in mammoth lakes en death valley kom je sowieso, of je nu via de tioga pass rijd of niet.
dus de hotels kun je in principe al boeken.

melvin
#5 - 30-04-2009, 19:19 uur
2005: Florida,   2008: west,   2010: mid-west,   2012: north-east --> www.melvinchani.reismee.nl,   2014: mid-west --> www.roufs.reislogger.nl
2015/2016 Internship Wallstreet, NY --> www.brightlightsbigcityny.wordpress.com & www.verenigdestaten.info/stage-in-new-york/

Marianne

Waarom probeer je niet zelf wat routes uit met googlemaps? Dan kun je zien wat de mogelijkheden zijn en hoeveel tijd elke route vergt.
Ze zijn al bezig met het sneeuwvrij maken van de Tioga Road, maar het is inderdaad spannend of je dat redt. De sonora Pass is vaak eerder open en anders heb je nog een optie iets noordeleijker. De 88 is altijd open. Zoals gezegd kom je in die gevallen ook langs Bodie. Lee Vining en Bridgeport liggen ook gunstig om dan te overnachten. In Mammoth Lakes is de Motel 6 een goede keuze, kun je altijd annuleren een dag van te voren. Vanuit Yosemite Valley moet je inderdaad eerst het park aan de westkant weer verlaten.
Een andere optie is om via het zuiden te rijden, maar ook in dat geval kun je naar Death valley. Je zult dan wel Bodie missen.
Voor de wegen in het park kun je het beste op de kaart kijken die je op de NPS site kunt vinden. Ik zou ook aanraden om hier alvast een kaart te koepn (Hallwag nr 5) zodat je een goed overzicht hebt van alle wegen. Op de NPS site kun je ook de voortgang van het sneeuwvrij maken van de Tioga Road vinden. Zie www.nops.gov/yose .

Marianne
#6 - 01-05-2009, 08:23 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15