Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Tweede reis naar het westen

Discussie gestart

Dirc

Ik ben mijn tweede reis naar het westen aan het plannen (zomer 2012, kan er maar niet vroeg genoeg bij zijn), maar heb het idee dat mijn reisafstand wel erg groot is steeds.

Vorige keer heb ik deze route gedaan: San Diego, Los Angeles, Las Vegas, Grand Canyon, Death Valley, Bodie, Yosemite, Carmel, San Francisco.

Een vriend van mij wilt graag SF zien en ik heb vorig jaar te weinig tijd kunnen besteden in Yosemite (vind ik). Verder vind ik LA en SD niet de moeite om naar terug te gaan omdat er zoveel andere dingen te zien zijn. Mijn route is momenteel als volgt:

Dag 1 aankomst Phoenix
Dag 2+3 Phoenix - Grand Canyon    223 mijl (3 uur, 57 min)
Dag 4 Grand Canyon – Monument Valley via Page   261 mijl (5 uur, 11 min)   
Of
Dag 4 Grand Canyon – Monument Valley    177 mijl (3 uur, 31 min)
Dag 5+6 Monument valley- Moab    148 mijl (2 uur, 54 min)
Dag 6 +7 Moab – Capitol reef    154 mijl (2 uur, 56 min)
Dag 8+9 Capitol reef - Zion    257 mijl (5 uur, 4 min)
Dag 10 +11 Zion - Las Vegas    150 mijl (2 uur, 35 min)
Dag 12 Las Vegas – Death Valley    301 mijl (5 uur, 49 min)
Dag 13 Death valley – Lee Vining / Bodie    270 mijl (6 uur)
Dag 14 +15 +16 Lee Vining / Bodie – Yosemite    101 mijl (2 uur, 25 min)
Dag 17 + 18 +19 Yosemite – San francisco    191 mijl (4 uur, 20 min)   
Dag 20 + 21 Speling

Zoals gezegd vind ik het nog erg veel reizen, maar het rondje om de grand canyon is nu eenmaal zo groot.
Misschien iemand goede suggesties?
#1 - 07-01-2011, 15:43 uur

Hans B

Mooie route, maar zoals je zelf al zegt hier en daar wat te weinig tijd. Dag 20 en 21 zijn nog als extra ergens in te plannen??
Persoonlijk zou ik:
Dag 4 Gr.C - Page (rustige rit langs vele uitzichten in de Gr.C. en bij Page de Antilope Canyon en wellicht de Glen Canyon dam en strand (Lake Powell).
Dag 5 Page - Mon.v. - Moab (je kunt ook overnachten in de MV, maar gezien je tijd zou ik dat niet doen.
Ik zou een extra dag toevoegen aan Moab (Arches) het park is enorm groot en ligt over een verspreid gebied, prachtige wandelingen zie link
http://www.nps.gov/arch/planyourvisit/hiking.htm zijn bijvoorbeeld Delicate Arch (bij zonsondergang), Devils Garden/ Double O Arch.
Verder mis ik Bryce Canyon.

Puzzel ze.
#2 - 08-01-2011, 09:08 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Dirc

Klopt Bryce kon ik gezien de tijd nergens meer inplannen zonder dat het een bezoek van een paar uur wordt.

Het idee is dat we 3 weken vakantie nemen.
Dan hebben we dus 3x 5 op 2 weekenden is 19 dagen. Als je rekent dat je op vrijdag vliegt dan heb je dat weekend een dag meer.
En als je eventueel zondag terug komt (niet de voorkeur) geeft dat nog een extra dag.

Dus die zijn inderdaad ergens in te vullen, rekening houdend met de vluchttijden.

Ik denk ook niet dat ik de andere reisgenoten een plezier doe om SF te skippen, daarnaast is er tussen Yosemite en SF niet echt een alternatief om te vliegen?
#3 - 09-01-2011, 14:00 uur

Dirc

De route nog even goed bekeken en momenteel ben ik erg tevreden over het resultaat:

Dag 1 aankomst Phoenix   
Dag 2+3 Phoenix - Grand Canyon   
Dag 4 Grand Canyon – Page   
Dag 5 Page - Monument Valley   
Dag 6+7 Moab   
Dag 8 Moab – Capitol reef   
Dag 9 + 10 Capitol reef – Bryce   
Dag 11 Bryce - Zion   
Dag 12 +13 Zion - Las Vegas   
Dag 14 Las Vegas – Death Valley   
Dag 15 Death valley – Lee Vining / Bodie   
Dag 16 +17 +18 Lee Vining / Bodie – Yosemite   
Dag 18 + 19 +20 Yosemite – San fransisco   
#4 - 11-01-2011, 14:21 uur

Tet14

Dat is een mooie route. Je bedoelt: Dag 2 naar GC, dag 3 in GC. Dag 6: naar Moab, dag 7 Moab etc. Dat geeft je een volle dag voor Moab en misschien nog de volgende morgen. Phx naar GC is 4 uur rijden maar je zou ook via Sedona kunnen gaan. Afhankelijk van wat je wil gaan doen in GC is vaak een nacht voldoende. Naar Page is 2.5 uur rijden maar er is natuurlijk nog het nodige onderweg te zien. Voor Bryce heb je in het algemeen minder tijd nodig dan voor Zion dus je zou kunnen overwegen 1 nacht in Bryce te blijven en 2 nachten in Zion. Maar dat zijn allemaal details. De basis voor een dergelijk route is prima. Een bezoek aan Bodie neemt zo'n drie uur van Lee Vining en terug maar je hebt tijd genoef daarvoor. Langs us395 is van alles te zien en te bezoeken. Vergeet bv Mono Lake en de Tufas niet.
Tet
#5 - 11-01-2011, 21:43 uur

Dirc

Thanx,

ik vond het zelf inderdaad ook een geslaagde route. Hier en daar kan er altijd iets geschoven worden, maar nu hebben we een mooie verdeling met niet teveel reistijden.
#6 - 11-01-2011, 22:46 uur

Dirc

Trouwens nog een laatste fine tunings vraag:

Is het met deze route aan te raden om de North of South rim te bezoeken?
#7 - 25-01-2011, 15:39 uur

Hans B

Komende vanaf Phoenix via Flagstaff kom je automatisch bij de South Rim.
De North Rim kom je niet in de buurt.
#8 - 25-01-2011, 17:57 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Dirc

Dat weet ik.

Maar de ander optie zou zijn vliegen op Vegas en dan via de North rim dezelfde ronde doen.
Ik weet alleen niet of we dan dingen gaan missen. Qua afstand lijkt het korter.....
#9 - 25-01-2011, 18:42 uur

Tet14

North rim moet je een jaar van tevoren boeken bij Forever resorts.  Er is maar een lodge. Van Las Vegas is het 5 uur rijden naar north rim. Als je south rim al hebt bezocht is north rim zeer zeker de moeite waard.
#10 - 25-01-2011, 22:23 uur

Dirc

Is er iets in de buurt wellicht om te overnachten of wordt dat echt een hele dag auto?

De reden zou puur zijn om een dag vanaf Phoenix naar de GC te sparen, maar als je die vanuit LV ook hebt kan ik net zo goed via de South rim rijden.
#11 - 26-01-2011, 09:05 uur

Hans B

De North Rim bezoeken gaat je veel meer (reis)tijd kosten.
#12 - 26-01-2011, 10:38 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Tet14

In de route die je  hebt samengesteld is het geen goed idee om NR te bezoeken imo.
#13 - 26-01-2011, 11:25 uur

Dirc

Als ik De NR zou pakken zou ik ook in Vegas starten, maar inderdaad als ik de reistijden bekijk scheelt het niks met de SR via Phoenix. In ieder geval niet in mijn voordeel.
#14 - 26-01-2011, 12:14 uur

Dirc

Om even mijn "oude" topic op te halen. De reis begint redelijk definitief te worden nu.
We vertrekken 15 juni 2012 om 6 juli 2012 weer richting huis te keren.

Het idee is op het moment:

Citaat
Dag 1 aankomst Phoenix.

Dag 2 Phoenix - Grand Canyon.

Dag 3 Grand Canyon

Dag 4 Grand Canyon – Page.

Dag 5 Page - Monument Valley.

Dag 6 Moab.

Dag 7 Moab.

Dag 8 Moab – Capitol reef.

Dag 9 Capitol reef – Bryce.

Dag 10 Bryce.

Dag 11 Bryce - Zion.

Dag 12 Zion.

Dag 13 Zion - Las Vegas.

Dag 14 Las Vegas – Death Valley.

Dag 15 Death valley – Lee Vining / Bodie.

Dag 16 Lee Vining / Bodie – Yosemite.

Dag 17 Yosemite.

Dag 18 Yosemite.

Dag 19 Yosemite – San fransisco.

Dag 20 San Francisco.

Hierbij staat de extra dag in de Grand Canyon nog ter discussie. het hangt ervan af of we een overnachting bij de Phantom Ranch weten te bemachtigen. Zo niet, dan steek ik die extra dag liever in een van de andere parken zoals Yosemite.

Is dit nog steeds een route waar relatief weinig op- en aanmerkingen op zijn????
Zelf ben ik al eens in Death Valley, GC en Yosemite geweest. De andere parken nog niet, dus het is voor mij lastig in te schatten hoeveel dagen je daarvoor uit moet trekken. Wellicht kan iemand hier nog over adviseren / kijken of mijn planning redelijk is.
#15 - 23-05-2011, 09:08 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15